FELGI I a II / średnica piasty I gen.

Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Gallery: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

FELGI I a II / średnica piasty I gen.

Post autor: DENAT » 2005-05-27 14:51

Pytanie!!! Bo nie umiałem nigdzie znaleźć na ten temat topica.
Czy felgi z II pasują do I generacji. Bo chciałbym zmienić a nie wiem czy będą pasować. Kiedyś już jedną I widziałem z felami od II. Czy trzeba coś przerabiać czy pasują bez problemu?
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2005-05-27 21:56

Rozstaw śrub pasuje tylko w II gen. jest większy otwór w feldze na piastę (nie wiem jak to się nazywa - chodzi mi o średnicę środkowego otworu w feldze). W efekcie felga wisi tylko na śrubach a nie opiera się na piaście i może pozrywać śruby (przy gwałtownym ruszaniu bądź hamowaniu). To przynajmniej teoretycznie a praktycznie jak to wygląda nie wiem.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Gallery: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown » 2005-05-27 21:58

Ja jeżdżę na felgach od 2 i wszystko jest ok.
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2005-05-27 22:15

Dlatego wspomniałem że teoretycznie powinno być jw :). W praktycze może być inaczej.

A powiedz Spown czy nie masz jakiegoś bicia na kierownicy albo przy hamowaniu?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Gallery: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown » 2005-05-28 00:17

Nie, nic takiego się nie dzieje.
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4090
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-05-28 00:18

Jeśli juz jest za duży środkowy otwór w feldze to na pewno nie będą się rwać śruby przy ruszaniu czy hamowaniu bo środkowy otwór opiera się ciężar ale jak jeździcie i nic się nie dzieje to śmiało zakładaj !!!!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2005-05-28 00:54

no właśnie felga powinna opierać się głównie na piaście a nie na śrubach
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. » 2005-05-28 01:12

można u gości od felg dokupić takie specjalne pierścionki z twardego plastiku które się zakłada jak fela ma za dużą dziurkę :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)

Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Gallery: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT » 2005-05-28 02:22

A to chyba nie zaryzykuję. Może uda mi się dostać fajne felgi z mazdy.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Car: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek » 2005-05-29 11:35

No właśnie takie pierścionki do swojego dorabiałem - aluminiowe.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek » 2005-05-29 14:19

Albo zawsze można kupić dystanse z większym osadzeniem na felge...
Autko ładniej wygląda i lepsza przyczepność
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. » 2005-05-29 15:41

ale też szybciej końcówki drążka idą, łączniki stabilizatora, sworznie... jak koła są szerzej to większe siły działają na zawiechę

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek » 2005-05-29 18:22

pimpo pisze:ale też szybciej końcówki drążka idą, łączniki stabilizatora, sworznie... jak koła są szerzej to większe siły działają na zawiechę
pozdro
Pimpo, wiem że to prawda, ale nie można tak myśleć, bo ludzie nie kupowaliby większych felg, szerszych gum, dystansów, nie robili by w ogóle tuningu silnika itp.
Owszem działają większe siły,ale kiedyś i tak coś się zepsuje. Więc czy warto odmawiać sobie takich przyjemności w imię niewiele np. o 10000km krótszego życia elementów zawieszenia ? :roll:

pozdro !
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2005-05-30 18:09

Drzymek pisze:Albo zawsze można kupić dystanse z większym osadzeniem na felge...
Autko ładniej wygląda i lepsza przyczepność
do dystansów dolicz jeszcze wymianę szpilek.
Ja polecam raczej kupowanie felg o odpowiednik et.
dystanse+szpilki=dodatkowy koszt nawet porównywalny z kosztem używanych 16 calowych alusów
Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4090
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-05-31 00:35

Ale czego nie robi się dla tuningu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Gallery: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT » 2005-05-31 08:22

Jeśli chodzi o dystanse to muszę się zgodzić z Pimpo. Nie ma sensu, nie dość, że drogie jak nie wiem co, to układ kierowniczy cierpi jak nie wiem co. Pozdro
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Średnica piasty I gen.

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-06-26 09:11

W topikach o felgach jest już niezły bałagan. Proszę o konkretną odpowiedź kogoś, kto wie. "Potomnym" będzie łatwiej znaleźć informacje. Stąd nowy topik dotyczący jedynie średnicy piasty.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4618
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Car: F4
Gallery: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot » 2005-06-26 15:31

57mm
to ja jeszcze dodam od siebie,że jeżeli ktoś będzie chciał dopasować inne felgi do I Gen.to niech nie kupuje felg o większym et niż 40,mniejsze mile widziane
Pozdrawiam
Obrazek

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-11-02 09:11

Odgrzeję ten topik. Może ktoś się orientuje, jaki rozmiar pierścieni centrujących mam wybrać do felg o średnicy otworu od II gen.?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69206059

Przy okazji II gen. ma średnicę otworu centrującego 59? Czy zgodnie ze słowami Pelota I gen. ma 57?

Dyskusje na temat po co kupuję pierścienie będą kasowane z tego tematu :twisted: .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-11-02 09:47

Sh(.)(.)ters pisze:Dyskusje na temat po co kupuję pierścienie będą kasowane z tego tematu :twisted: .
Allegro pisze:FABRYCZNIE NOWE PLASTIKOWE PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE
Po co kupujesz PLASTIKOWE pierścienie? :shock:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-11-02 19:05

Pierścienie wykonane z tworzyw sztucznych spełniają swoje zadanie. Mam takie do 17", myślę że do 15" też się będą nadawać.

Poniżej poglądowe zdjęcie otworów na śruby w feldze.

Obrazek

Szczególną uwagę proszę zwrócić na czerwony fragment. Jest to tulejka, w którą wkręca się nakrętka (jest odpowiednio ścięta). Taka konstrukcja nakrętek zapewnia równe ułożenie felgi na piaście. Śruby nie mają kontaktu z felgą - obciążone są wspomniane nakrętki.
Przy tak solidnej konstrukcji moim zdaniem wystarczą pierścienie plastikowe.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Gallery: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho » 2005-11-03 12:23

Otwor centalny w feldze do IIgen to fi 67mm

Ten pierscien centrujacy jest nie potrzebny. Plastikowy jest rownie potrzebny tak jakby go tam nie bylo.

Tutaj facet napisał :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69206059
: 67.1 i tak jest w rzeczywistosci.
Probe II 2.0 16V euro, granatowy

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4090
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2008-04-08 22:10

Witam panowie wszystko ok ale wasze dane nie do końca sie zgadzaja Probe 1 ma średnicę piasty 59,5
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-04-09 09:01

pelot pisze:57mm
to ja jeszcze dodam od siebie,że jeżeli ktoś będzie chciał dopasować inne felgi do I Gen.to niech nie kupuje felg o większym et niż 40,mniejsze mile widziane
Ale zewnętrzne źródła (1 2 3 4) podają rzeczywiście 59.5-59.6mm
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
karolo
Posty: 1071
Rejestracja: 2008-01-10 19:12
Car: sluzbowy
Gallery: viewtopic.php?t=13872
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: Średnica piasty I gen.

Post autor: karolo » 2009-03-20 13:49

czyli pierscien centrujacy jaki ma miec wymiar wewnatrz ?? 56,6 czy 57,1 ??
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa

Bylo GSX-R 1100 oil cooled :twisted: jest Gsx 1300R :twisted: :twisted:

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”