zmiana rozstawu śrub

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

zmiana rozstawu śrub

Post autor: Lisiu »

witam. mam zamiar kupić felgi do probke. mam juz nawet cos na oku tylko.... mają inny rozstaw śrub ( są od audi).

więc mam pytanie do was drodzy koledzy. wie może ktoś gdzie można dorobić dystanse zmieniające rozstaw śrub i ile mniej więcej kosztuje takie cos???
z góry dzięki
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Ja wiem ale nie powiem bo nie wiem ile takie kosztuja a nie chcialbym gafy szczelic i po kosztach poleciec. Ale za to moge Ci dać dobrą rade :wink:
Jak bedziesz robił takie dystanse to nie daj sie namowic na aluminiowe. Zwykle dystanse z alu sa ok, ale te ze zmiennym rozstawem to odpadaja (mowie bo wiem). Niestety stalowe, dobrze trzymajace nowe szpilki z rozstawem pasujacych do audi bede troche ciezkawe, ale urok nowych felasi Ci to zniweluje.

Pozdroooo
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

No poczytałem i smiechu warte. Wszystkie te mądrosci sa.... warte.

W stalówkach otwór centralny rozfrezowałem na CNC. Wszystko git i działa. Słuzy on tylo do pomocy przy nakładaniu felgi, nic nie trzyma. Trzymaja śruby, po to są z łbami stożkowymi. Jak otwór centralny w feldze ma luz 1mm na strone to gdy fela jest dobrze przykrecona przy sciaganiu koła dalej musi być 1mm luzu. Jezeli ktoś pisze ze na dziurach tam najbardziej dostaje to niech sie puknie w głowke, bo wtedy to oznacza ze na stozku śruby ma luzy i mu koło pływa :!:
Dystanse też mam wsadzone, na kazde kolo po 25mm i niech nikt nie pitoli że coś bardziej na naszych drogach dostaje. Moment ramienia wachacza o ile sie zmienia? Jeden z mnożników sie zmienia o 0.025m, tyle co nic.
Jedyne co zauwazyłem to zmiana geometrii i wieksze dociąganie auta na zakretach do wewnętrznej, kwestia przyzwyczajenia.

Pozdroo

PS
Zwykle dystanse 160, dla znajomych 100, sruby dłuższe po 8zł/szt
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ivaho pisze: No poczytałem i smiechu warte. Wszystkie te mądrosci sa.... warte.

W stalówkach otwór centralny rozfrezowałem na CNC. Wszystko git i działa. Słuzy on tylo do pomocy przy nakładaniu felgi, nic nie trzyma. Trzymaja śruby, po to są z łbami stożkowymi. Jak otwór centralny w feldze ma luz 1mm na strone to gdy fela jest dobrze przykrecona przy sciaganiu koła dalej musi być 1mm luzu. Jezeli ktoś pisze ze na dziurach tam najbardziej dostaje to niech sie puknie w głowke, bo wtedy to oznacza ze na stozku śruby ma luzy i mu koło pływa :!:
Dystanse też mam wsadzone, na kazde kolo po 25mm i niech nikt nie pitoli że coś bardziej na naszych drogach dostaje. Moment ramienia wachacza o ile sie zmienia? Jeden z mnożników sie zmienia o 0.025m, tyle co nic.
Jedyne co zauwazyłem to zmiana geometrii i wieksze dociąganie auta na zakretach do wewnętrznej, kwestia przyzwyczajenia.

Pozdroo

PS
Zwykle dystanse 160, dla znajomych 100, sruby dłuższe po 8zł/szt
TO ty masz na środkowym otworze 1 mm luzu hehe u mnie ciężko jest je zdjąć z tego rantu pozdro.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Nie pisałem ze mam luz, tylko ze jezeli by był. Nawiasem mówiąc to chyba nikt nie wie ile luzu tam ma być.
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ja mam full luz - mam fele od dwójki i, mimo ostrzeżeń, żebym wracał wolno i ostrożnie (bo kupiłem od Jeża i zakładałem w Tarnowie), jeżdżę już szczęśliwie kilka miesięcy.
Co do dyskusji Ivaho - zmienia się nie tylko o 25mm, ale też o (znany tylko Tobie) ciężar stalowych dystansów.
Starzy górale mawiają, że im mniej masy nieresorowanej - tym lepiej.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Ja mam dystanse aluminiowe. Stalowe to musiały by być te o zmiennym rozstawie śrub. Co do masy to racja, ale kto na to patrzy tak naprawde. Jeden dystans niech wazy 1kg. Kupujac felge ważysz ją? Czy waga felgi ma dla Ciebie jakies znaczenie przy kupnie. NIE. A na ten kilogram wiecej na piaście to patrzysz?
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

jednak każdy kilogram masy nieresorwanej ma znaczenie
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Aaaaa tam cicho być...

Ja mam ciężkie felgi a na tyłach dystanse 0,5mm i co? Żyję? Piszę ten post? Tylko teraz tak: Albo kupujesz felgi w orginalnych i masz spokój, albo kupujesz takie jak chcesz (załóżmy że o innych parametrach niż orginalne) i musisz już kombinować. Ja mam tak, że bez dystansu opona obciera o amortyzator, a z dystansem o krawędź błotnika. Muszę więc założyć odboje gumowe i będzie spokój.
Ludzie, nie rozwodźcie się nad tymi felgami tak bardzo!


Cynki ma walce, Pelot ma walce, Drzymek ma walce... Wszyscy mają walce???
-MAM I JA :D

A Robert ma felgi od dwójeczki :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

majcher pisze:jednak każdy kilogram masy nieresorwanej ma znaczenie
Pewnie ma, a ty kolego pewnie nawet nie wiesz ile Twoje fele ważą :wink:
Loos, zgadzam się z Tobą w pełni, ale chodzi mi o to ze i tak na mase nierosorowaną nik nie zwraca uwagi, a jak przyjdzie temat dystansu alu ktory wazy 400g robi sie wielkie hallllloooo :twisted:
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

Ivaho pisze:
majcher pisze:jednak każdy kilogram masy nieresorwanej ma znaczenie
Pewnie ma, a ty kolego pewnie nawet nie wiesz ile Twoje fele ważą :wink:
jo - wiem za to że są nieważkie w stosunku do mojej wagi jako kierowcy :wink:
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ivaho: Stalowy dystans przy zmianie rozstawu śrub będzie pewnie ważył trochę więcej.
Majcher: Ty jesteś masą potrójnie resorowaną (dochodzi dodatkowo miękki fotel i warstwa tłuszczyku) :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

Robert pisze:Ivaho: Stalowy dystans przy zmianie rozstawu śrub będzie pewnie ważył trochę więcej.
Majcher: Ty jesteś masą potrójnie resorowaną (dochodzi dodatkowo miękki fotel i warstwa tłuszczyku) :wink:
a jakże - fotel miekki skórzany
a tłuszczyk jest oj jest - w sumie 115kg (na wakacjach troche ubyło)
:D :D :D
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

majcher pisze:
Robert pisze:Ivaho: Stalowy dystans przy zmianie rozstawu śrub będzie pewnie ważył trochę więcej.
Majcher: Ty jesteś masą potrójnie resorowaną (dochodzi dodatkowo miękki fotel i warstwa tłuszczyku) :wink:
a jakże - fotel miekki skórzany
a tłuszczyk jest oj jest - w sumie 115kg (na wakacjach troche ubyło)
:D :D :D
Tez cos o tym wiem :wink:
A ciezar stalowego dystansu 20mm bo taki musilaby byc przy dystansie ze zmiennym rozstawem to ok 1kg. NIe wiem czy to wiele. Jak zmienialem w Meganie starego stalówki na alu to roznica w cieżarze wynosiła 3kg, a stalówki byly fabryczne. Czy to oznaczało ze do alusów jeszcze mogłem dorzucić 3 kg dystans?? To chyba ze 100mm by dało :lol:
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
mati
Posty: 20
Rejestracja: 2005-11-06 20:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: mati »

wszystko da sie zrobic a co do otworu na środku felgi to powinien byc zpasowany osobiście mam felgi od hondy legend usa i po montażu felg pojawiły sie drgania na kierownicy przy wiszych predkościach wszystko ustąpiło gdy tylko założyłem piarścienie centrujące. proponuje wykonac takie dystanse jak najlepiej a nie oszczędzac na srodkach.
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

No widzisz, co szkoła to teoria.
ja kupłem stalówki na zime i sie okazalo ze otówr na srodku nie ma 67 tylko 60. Rozfrezowałem z dużym luzem i było git. Zadnych drgan ani nic.
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Odświeżam temat bo mam to samo pytanie co lisiu. Gdzie można dorobić/ kupić dystanse do brobe zmieniające rozstaw śrub??
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

DeeJay, wpisz w wyszukiwarke np Google "dystanse" i wyszuka Ci pozycje , znajdz firme która Ci odpowiada i sie z Nimi skontaktuj. MOzna sie dogadac zawsze jaki konretny dystans Cie interesuje i taki zrobiá. Nie pamietam nazwy firmá z którá sie skontaktowalem , ale moja droga wyszukiwania wygládala mniej wiecej tak jak Ci napisalem. Wiem tylko ze firma byla z okolic Krakowa.


Pamietam tez , ze nie da rady zrobic dystansu "przejsciówki" z 3srób na 4 i podobnie z 4 na 5 , w Naszym przypadku raczej z 5 na 4 :wink: , bo zawsze bedzie sie któras ze srób pokrywac.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Znalazłem już na allegro ogłoszenia. :wink:
Po prostu chciałem wiedzieć czy ktoś ma jakąś sprawdzoną i w miare tanią firme.
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”