Strona 1 z 1
Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?
: 2014-12-30 17:23
autor: geraldoff
Przeglądając w wolnym czasie felunek na stronach sklepów zacząłem się zastanawiać nad dosyć nietypowym pomysłem wrzucenia do probka felg stalowych z aut terenowych, które w zależnosci od konfuguracji mogą mieć bardzo duży rant i bardzo małe ET. Chodzą mi po głowie 2 modele felg:
Dotz Dakar
Średnica:16'' Szerokość: 7'' Rozstaw: 5x114,3 Otwór cent: 72 (konieczny pierścień centrujący) ET: 13
- Czarne, srebrne, chromowane
4Mad
Średnia:16" Szerokość 8" Rozstaw: 5x114,3 Otw.cent: 72 ET: -25 (ujemne ET)
- Są w opcji czarnej, srebrnej i chromowanej
- 4mad.jpg (8.16 KiB) Przejrzano 18351 razy
Możliwe, że gdzieś są dostępne inne konfiguracje Et, szerokość itd. ale nie mogłem znaleźć. Myślałem też o 17" ale w 5x114,3 chyba nie do dostania :/
Co o nich sądzicie? Podeszłoby do Proba? Wiadomo, że małe ET wiąże się z wystawaniem felgi (et -25) albo bliskie krańcowi błotników (et 13) ale zawsze można to jakoś poszerzeniami zasłonić, co już było poruszane na forum.
Tutaj jeszcze taki podgląd, jak to wygląda np. na hondzie:
- Hunda Del Sol
Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?
: 2014-12-30 17:28
autor: Kocureq
Ale po co ?
Dla efektu wizualnego?
Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?
: 2014-12-30 17:33
autor: geraldoff
tak
no wiesz, duży rant, gelba itd
Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?
: 2014-12-30 17:40
autor: Stig
Lepiej poszukaj felgi 9j albo 9,5j z duzym rantem i duzym Et. Po co tak kombinowac ?
Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?
: 2014-12-30 17:44
autor: geraldoff
NIe no jasne, że fajniejsze takie alusy ok 9j
ale to już też ze 3 x wiecej mamony, powiedzmy, że szukam nowatorskich rozwiązań dostępnych za mniejsze piniądze
Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?
: 2014-12-30 17:59
autor: Kocureq
Jeszcze opony terenowe 35" i będzie lans
Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?
: 2014-12-31 00:13
autor: geraldoff
Można i tak
A tak serio, chodziło mi raczej o temat szerokiej stali, tylko, że do probka 16" na szeroką stal i glebę to za mało, żeby dobrze to wyglądało, chociaż komfort przy 8" szerokości i 16" średnicy i odpowiednim ogumieniu byłby lepszy niż na 17"
Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?
: 2014-12-31 09:25
autor: Stig
Tylko zeby to jakos wygladalo na 16" to musisz go dobrze posadzic a na 16" bys go musial ze 7cm obnizyc albo lepiej bo raczej opon z profilem 60 nie zalozysz bo bedzie wygladal jak kaszana. Tak czy siak moim zdaniem nie da sie pogodzic "dobrego wygladu" z komfortem. Bo jak obnizysz auto nawet te 35mm na dobrych sprezynach to juz auto traci na komforcie , wiem bo mialem Vogtlandy ( nie mowie juz o jamexach..) i teraz chwilowo mam serie i roznica jest odczuwalna nawet na 18" i profilu 40. Jak chcesz zeby wygladal jak ta honda np to musisz go na gwincie posadzic , a przy takim obnizeniu musisz twardosc praktycznie na maxa ustawic zeby byl minimalny skok bo ci bedzie przycierac na dziurach I ci opone wygryzie albo w najgorszym przypadku polamie nadkole. A jak sie pewnie domyslasz na tak skreconym gwincie jedzie sie jak na samej feldze bez opony
nie mowie o jezdzeniu po dziurach bo dziury sie omija
Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?
: 2014-12-31 13:18
autor: KrecioPL
Stig dobrze gada, polać mu.
Zresztą u nas nadkole jest duże, a 16" na niskim profilu wyglądałoby jak kółka od wózka z hipermarketu. Zobacz zdjęcia z probetalk w linku co wsadziłeś do tematu z mocowaniami górnymi. Albo seria(ew -35), albo niżej ale na minimum 17".
P.S na skręconym w dół gwincie się nie jeździ, tylko pcha się auto (bo się jeździć nie da - kręgosłup wchodzi w okrężnicę i plomby z zębów wypadają)
Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?
: 2020-12-27 19:15
autor: Gadaj
witam.
czy ktoś zakładał felgi od terenówki?
np 14" 225/70
aspekt wyłącznie wizualny - niestety auto na drodze pojawia sie średnio raz w miesiącu