Strona 1 z 1

Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

: 2014-12-30 17:23
autor: geraldoff
Przeglądając w wolnym czasie felunek na stronach sklepów zacząłem się zastanawiać nad dosyć nietypowym pomysłem wrzucenia do probka felg stalowych z aut terenowych, które w zależnosci od konfuguracji mogą mieć bardzo duży rant i bardzo małe ET. Chodzą mi po głowie 2 modele felg:

Dotz Dakar
Średnica:16'' Szerokość: 7'' Rozstaw: 5x114,3 Otwór cent: 72 (konieczny pierścień centrujący) ET: 13
Czarne, srebrne, chromowane
Czarne, srebrne, chromowane
4Mad
Średnia:16" Szerokość 8" Rozstaw: 5x114,3 Otw.cent: 72 ET: -25 (ujemne ET)
Są w opcji czarnej, srebrnej i chromowanej
Są w opcji czarnej, srebrnej i chromowanej
4mad.jpg (8.16 KiB) Przejrzano 18351 razy
Możliwe, że gdzieś są dostępne inne konfiguracje Et, szerokość itd. ale nie mogłem znaleźć. Myślałem też o 17" ale w 5x114,3 chyba nie do dostania :/

Co o nich sądzicie? Podeszłoby do Proba? Wiadomo, że małe ET wiąże się z wystawaniem felgi (et -25) albo bliskie krańcowi błotników (et 13) ale zawsze można to jakoś poszerzeniami zasłonić, co już było poruszane na forum.

Tutaj jeszcze taki podgląd, jak to wygląda np. na hondzie:
Hunda Del Sol
Hunda Del Sol

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

: 2014-12-30 17:28
autor: Kocureq
Ale po co ? :) Dla efektu wizualnego?

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

: 2014-12-30 17:33
autor: geraldoff
tak :D no wiesz, duży rant, gelba itd :P

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

: 2014-12-30 17:40
autor: Stig
Lepiej poszukaj felgi 9j albo 9,5j z duzym rantem i duzym Et. Po co tak kombinowac ? :)

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

: 2014-12-30 17:44
autor: geraldoff
NIe no jasne, że fajniejsze takie alusy ok 9j :D ale to już też ze 3 x wiecej mamony, powiedzmy, że szukam nowatorskich rozwiązań dostępnych za mniejsze piniądze :P

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

: 2014-12-30 17:59
autor: Kocureq
Jeszcze opony terenowe 35" i będzie lans :-)

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

: 2014-12-31 00:13
autor: geraldoff
Można i tak :D

A tak serio, chodziło mi raczej o temat szerokiej stali, tylko, że do probka 16" na szeroką stal i glebę to za mało, żeby dobrze to wyglądało, chociaż komfort przy 8" szerokości i 16" średnicy i odpowiednim ogumieniu byłby lepszy niż na 17"

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

: 2014-12-31 09:25
autor: Stig
Tylko zeby to jakos wygladalo na 16" to musisz go dobrze posadzic a na 16" bys go musial ze 7cm obnizyc albo lepiej bo raczej opon z profilem 60 nie zalozysz bo bedzie wygladal jak kaszana. Tak czy siak moim zdaniem nie da sie pogodzic "dobrego wygladu" z komfortem. Bo jak obnizysz auto nawet te 35mm na dobrych sprezynach to juz auto traci na komforcie , wiem bo mialem Vogtlandy ( nie mowie juz o jamexach..) i teraz chwilowo mam serie i roznica jest odczuwalna nawet na 18" i profilu 40. Jak chcesz zeby wygladal jak ta honda np to musisz go na gwincie posadzic , a przy takim obnizeniu musisz twardosc praktycznie na maxa ustawic zeby byl minimalny skok bo ci bedzie przycierac na dziurach I ci opone wygryzie albo w najgorszym przypadku polamie nadkole. A jak sie pewnie domyslasz na tak skreconym gwincie jedzie sie jak na samej feldze bez opony :P nie mowie o jezdzeniu po dziurach bo dziury sie omija ;)

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

: 2014-12-31 13:18
autor: KrecioPL
Stig dobrze gada, polać mu.

Zresztą u nas nadkole jest duże, a 16" na niskim profilu wyglądałoby jak kółka od wózka z hipermarketu. Zobacz zdjęcia z probetalk w linku co wsadziłeś do tematu z mocowaniami górnymi. Albo seria(ew -35), albo niżej ale na minimum 17".

P.S na skręconym w dół gwincie się nie jeździ, tylko pcha się auto (bo się jeździć nie da - kręgosłup wchodzi w okrężnicę i plomby z zębów wypadają)

Re: Felgi z aut terenowych (Duży rant, małe ET) ?

: 2020-12-27 19:15
autor: Gadaj
witam.

czy ktoś zakładał felgi od terenówki?
np 14" 225/70
aspekt wyłącznie wizualny - niestety auto na drodze pojawia sie średnio raz w miesiącu