Cisnienie w oponach

Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Cisnienie w oponach

Post autor: Yaneeck »

Ile pompujecie ?

ja mam 225/55/16 Continental, jezdze raczej mało obciazony (max 2 osoby + pies i jakis mały bagaż)
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

2.2 - 2.5
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

ale równo na tył i przód ?? czy z tyłu mniej ?
<(k)night rider>

miałem probe :)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Mam 225/50 ZR16
Przód 2.2 , tył 1.8 (tak jak instrukcja radzi)

O ile tył jest ok, to mam wrażenie że z przodu przydało by się troszkę więcej, może 2.4
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

U mnie przód i tył 2,2 ,opony continental i dunlop.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Ile to jest PSI?... czy czego tam, bo u mnie na stacji jest w tym podawane i 2.2 to chyba w rowerze sie pompuje ;) .
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

2.2 to bedzie jakies 60 PSI o ile sie nie myle :)
<(k)night rider>

miałem probe :)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

1 psi (pound per square inch) = 6 894.75729 Pa (Pascal)
1 bar = 100 000 Pa
1 bar = 14.5 psi

2.2bar ~ 32 psi

A do roweru pakuje się rzeczywiście około 60 psi :wink:
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

U siebie ładuję zawsze 2,3 przód i 2,1 tył - a co będę żałował :D
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Ja ostatnio napompowałem uszkodzonym nanometrem jak się okazało z przodu 3.5 z tyłu 3.2 - auto zamieniło się w połkę pingpongową.
Zjechałem do 2.8 z przodu i 2.5 z tyłu - auto już nie skacze ale za to jest twarde jak taczka.
Moje standartowe ciśnienia to 2,2 przód - 2,0 tył - i na tym najlepiej mi się jeździ...

PS. przy przepompowanych kółkach pięknie mi wchodził w zakręty na ręcznym.... :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8)
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Ciśnienie w oponach

Post autor: Gość »

Tak to jest jak się pompuje nanometrem. Znana sprawa.
Pozdrawiam
__________________________
Probe 24v medici, 96r
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: Cisnienie w oponach

Post autor: derek »

Ostatnio miałem taką akcje że napompowałem opony przy temp +15 stopni (przód 2,3 tył 2.0 )i jeździłem tak przez miesiąc, ostatnio spadła temp.na dworze do -5 a ja jechałem sobie autostradą z Tarnowa do Krakowa z prędkością 150-200km/h, zastanowiło mnie że oponki coś cicho pracują, wczesniej przy predkosciach powyzej 150 moje zimówki (3 letnie Barumki) troche huczały ale to było normalne w tym modelu. Po powrocie do domu zmierzylem cisnienie i mnie zmroziło - przód 1,4 a tył 1,7. Różnica temperatur a też miesiac bez kontroli i wyszła taka różnica że teoretycznie opona mogła mi sie zsunąc z felgi przy ostrzejszej jeździe :shock: Nie chce myśleć co by było gdyby to sie stało na obwodnicy Krakowa jak leciałem 200km/h za jakimś Passatem. Wbrew pozorom ta róznica cisnienia nie jest zbyt widoczna na oko, a w czasie jazdy auto prowadzilo sie bardzo dobrze, nawet prędkość maksymalna na liczniku mi lekko wzrosla (wczesniej nie udawało sie przekroczyc 195km/h) z racji tego ze obwod opon był mniejszy.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Cisnienie w oponach

Post autor: quarth »

jak nie widac? jak sie spojrzy na opone to widac, ze usiadla przeciez. juz nie wspomne o nacisnieciu.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Cisnienie w oponach

Post autor: Spider33 »

quarth pisze:jak nie widac? jak sie spojrzy na opone to widac, ze usiadla przeciez. juz nie wspomne o nacisnieciu.
Nie ma szans aby zauważyć ze obyło nam np 0,5...
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: Cisnienie w oponach

Post autor: derek »

Na czystym asflacie widać ale zimą na sniegu -a tak jest u mnie ostatnio taka róznica nie rzuca sie w oczy. Poza tym jak mowi Spider roznice 0,5 to ogolnie cięzko zauwayzc..u mnie z przodu bylo az 0,9 za malo ale auto stoi na sniegu pod blokiem.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”