drgania kierownicy przy 120 km/h i wiecej ...

Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

drgania kierownicy przy 120 km/h i wiecej ...

Post autor: amra »

cos jest chyba nie tak bo jak przyspieszam pow. 120 km/h i wiecej to zaczyna mi drgac kierownic. coraz mocniej. przy pewnej predkosci juz drgania sie nie zwiekszaja.
jak zmienialem opony na letnie to mi powiedzieli ze zamienili przednie felgi na tyl bo sa "lekko pukniete" i musieli sporo wywazac. wiec myslalem ze to przez to ale po zmianie dalej drzy. moze jakies lozysko albo co????
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Za to u mnie po zmianie opon przy prędkości dokładnie 80 km/h słychać ciche huczenie gdy prędkość tę przekroczę huczenie ustępuje.
Myślałem na początku że to łożysko, ale okazało się że to te opony letnie z przodu tak huczą.
juzwa
Posty: 11
Rejestracja: 2003-03-04 15:22
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: juzwa »

Witajcie

Mialem taka sama sytuacje w moim od 100 kmh
zaczylaly mi sie pojawiac wibracje - przechodzily na kierownice.

Po wywazeniu opon problem calkowicie zniknal.

Mysle ze u Ciebie przyczyna tez jest niewywazenie opon.
Pozdrawiam
Mariusz Mlynarczyk - JUZWA
PROBE GT 2,5V6 97r - do sprzedania
Infiniti G35 2003r
www.2msystem.pl
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

miałem kiedyś coś takiego co zdiagnozowano jako "uszkodzenie siatki opony", objawy dokładnie takie sam - po przekroczeniu 80 km/h bicie na kierownicy ..

wymiana opon pomogła

pozdr.

Michał "Yaneeck"
<(k)night rider>

miałem probe :)
Gość

Post autor: Gość »

A mysleliscie panowie aby po przebiegu 10000 kilomertow przekladac kola aby zwiekszyc zywotnac opon i scieranie kol jest zawsze inne jak macje zbierznasc zle ustawiana. Pamietajcje ze wibracje powoduja wyrobienie koncowek drazkow kierowniczych, tu sa dalsze koszta naprawy. CZasami moze to bys felga bo jest wybita a czasami opona ktora jest zle scienta od jadzy przez co powoduje wibracje i dosc czensto dzwiek wycia.
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

no dobrze ale co w tej sytuacji? czy jest jakies ryzyko zwiazane z bezpieczenstwem oprocz komfortu jazdy? wymiana felg - ok. 400 PLN/szt., opon - 500 PLN/szt., naprawa felg - ??? PLN/szt., koncowki drazka - ??? PLN. trzeba sie zastanowic i najpewniej jechac do fachmana.
a juz myslalem ze sie mi wydatki na razie skonczyly. i jescze mam okragla rocznice slubu rodzicow. tez trzeba cos zorganizowac. ehhhh...
amra 2.5 94 V6 24V
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Może spece od kół spaprali wyważanie albo ciężarek Ci odpadł, obejrzyj koła czy nie ma śladu po brakującym ciężarku, a jak nie to podjedź do innego wulkanizatora żeby sprawdzili czy koła są wyważone i czy nie ma bicia. to nie powinno sporo kosztować. W Krakowie jest podobno wulkanizator który ma maszynę zdolną przeprowadzić 'test drogowy' koła (maszyna toczy koło po specjalnej rolce) i może jednoznacznie stwierdzić czy jest ok, ale taka zabawa kosztuje. A co do zawieszenia to jeśli się dobrze ustawisz to może nawet za darmochę da się skontrolować bo w ramach wiosny wiele stacji diagnostycznych robi darmowe przeglądy ( w radio słyszałem reklamę Forda że zapraszają wszystkie Fordy do darmowej kontroli :P )

Nie bagatelizuj tego bo takie problemy obniżają bezpieczeństwo i przyspieszają zużycie zawieszenia.

(Ja stawiam na to że Ci ciężarek odpadł bo do naszych alu przychodzą specjalne z dłuższymi blaszkami, jeśli założyli normalne to mogą się słabo trzymać (jak sobie wyważałem to w całym wiadrze ołowiu wygrzebałem tylko kilka takich jak trzeba))

Pozdrawiam Rafał
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ja myśle że dobre wyważenie kół pomoże

Pozdrawiam, kollek
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Zanim zaczniesz myslec, ze to tylko felgi i opony, sprawdz jakie masz luzy na wachaczach. Szczegolnie sworznie wahacza. Jeszcze jedna mozliwoscia jest "za dobre" dzialanie wspomagania kierownicy. .....W nowych autach jest ono zmiejszane w miare wzrostu predkosci...... Tutaj jest juz wiekszy problem, gdyz wymaga to dokladnego sprawdzenia calego ukladu kierowniczego i wspomagania. Staram sie taki sam problem zmodyfikowac, wiec o wynikach wkrotce napisze
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

czy tylne koła też trzeba wyważać, czy one też maja wpływ na drgania kierownicy?
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Możesz mieć też inny problem. Źle ułożyły się opony na kole. Proponuje spuścić powietrze, zdjąć oponę, nasmarować tłuszczem, założyć, napompować do 3 atmosfer lub więcej, następnie zejść do 2.0 lub 2.2 (jak chcesz) wyważyć i powinno pomóc :)
Ja miałem taki problem u siebie. W zimie ciśnienie się zmieniało i opona się źle ułożyła. 3 razy wyważałem w różnych firmach. Dopiero w zaufanej (Pneuhage) powiedzieli co jest i zrobili :)

Inna sprawa, że możesz mieć szturchniętą felgę :) Może też być uszkodzona opona (źle starta)
Powodzenia!
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Dzięki Flanker, jednak dalej nie wiem,czy tylne koła też należy wyważyć??????
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

jak to wyglada z tylnymi kołami?
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Oczywiście że trzeba wyważać z tyłu.
Ja się ostatnio dowiedziałem (przy 210 km/h na tarnowskiej obwodnicy) dlaczego słaby amortyzator z tyłu nie jest dobrym pomysłem.
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

a moze jest jeszcze cos? ostatnie stwierdzilem ze autko lekko mi zjezdza do prawej. moze jest cos ze zbieznoscia i dlatego drga?
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

jESZCZE JEDNA SPRAWA: JAKIE JEST prawidłowe ciśnienie powietrza z tyłu i z przodu? Probe 2,5 V6 opony 225/50/16. W jakich jednostkach je mierzymy, atm. , MPa, czy w Barach? proszę o info ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Ja pompuje u siebie (225x45x17) do 2.2. Jak biorę więcej ludzi do 2.3
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Ale 2,2 w jakich jednostkach???????? Atm. , MPa, czy Bary????????Mam taki dziwny ciśnieniomierz na którym są wszystkie te jednostki??????Proszę o podanie konkretnych danych ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

A nie zastanawiałem się nad tym. Po prostu podjechałem na stację benzynową i pompowałem do 2.2 lub 2200 jak miał inną skalę...
Zachacz o Aral lub BP i pompuj do 2.2 :)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

2,2 MPa to jest 22 atm lub bar. nie znam takiej opony ktora by to wytrzymala.
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Z tego wniosek, ze 2.2 to pewnie atm :)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
OLO
Posty: 199
Rejestracja: 2003-05-10 14:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: OLO »

jESZCZE JEDNA SPRAWA: JAKIE JEST prawidłowe ciśnienie powietrza z tyłu i z przodu? Probe 2,5 V6 opony 225/50/16.
Na tabliczce na dzwiach powinienes miec napisane 2,2przod i 1,8 tyl
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Tak jest :!: . Olo na spotkaniu w Wiązownej pokazał mi tę tabliczkę w moim Probe i rzeczywiście tam jest napisane ile atmosfer trzeba ładować w koła.
Mam Probe od przeszło 4 lat i tej informacji na tabliczce nie zauważyłem :oops:
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

U mnie nie ma tej tabliczki. ale już wszystko jasne, tylko jak to jest z tylnymi kołami ma być 2,0, albo 1,8 atm.? Spotkałem się z różnymi ciśnieniami z tyłu. W Mazdzie powiedzieli mi, żeby pompować 2,2 z przodu i 2,0 z tyłu. Czy tak rzeczywiście ma być? Flanker--a Ty pompujesz do wszystkich kół jednakowo?/ Pozdr.ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

U mnie w 1st gen. GT jest tabliczka na ktorej pisze ze z przodu ma byc 2.2 a z tylu 1.8...
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”