Rozrząd

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Rozrząd

Post autor: Lisiu »

Chwila ,ale Ty chcesz zakładać koło na wałek rozrządu z już napiętym paskiem :shock: Przecież koło powinieneś mieć założone na wałku, zakładasz pasek na koła i napinasz a nie zakładasz koła razem z założonym już paskiem. Nie bez powodu w rozrządzie jest napinacz paska :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
tymooon
Posty: 72
Rejestracja: 2008-12-23 19:54
Galeria: viewtopic.php?t=15874
Lokalizacja: olsztyn

Re: Rozrząd

Post autor: tymooon »

No to wkońcu konkrety ;-) Zawsze nakładałem razem z kołem :newcolor: Ciężko troche, ale do wykonania heh. A coś odnośnie pozycji tzn. dziurka ma wchodzić pod numerek 1 ?
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Rozrząd

Post autor: Lisiu »

Zła kolejność :P
Koło na rozrządzie w pozycji "1", wał ustawiony na znaku. Zakładasz pasek na wał, później na koło rozrządu i napinasz :D Kontrolnie robisz dwa pełne obroty wałem, sprawdzasz czy znaki się pokrywają, jeżeli tak to odpalasz motor :D
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Rozrząd

Post autor: Bendek »

załóż kółko wałka rozrządu kołkiem na jedynke! później rolke prowadzącą, załóż pasek i później rolkę napinającą...cała filozofia... :|
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: wymiana paska rozrządu

Post autor: Prezes »

Będę się niedługo przymierzał do wymiany paska rozrządu bo i pompa daje się już we znaki i mam takie pytanko: co z tą poduszką silnika po stronie napędu rozrządu, trzeba ją jakoś wykręcic czy da się i bez tego dotrzec bez problemu do napinacza i rolki prowadzącej? :roll: Może jakieś wskazówki na co trzeba uwarzac przy wymianie pompy wody? :roll: Z góry dzięki za rady :)
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Rozrząd

Post autor: Prezes »

Jestem świeżo po wymianie paska i pompy, robiłem to w tem sposób że na starym pasku kole rozrządu i na kole od wału zaznaczyłem korektorem miejsca gdzie pasek się styka z nimi potem wszystko zdjąłem ( koło na rozrządzie musi byc ustawione na 1, czytalem że takie położenie minimalizuje ryzyko przypadkowego przestawienia wałka rozrządu ), następnie policzyłem dla pewności ilośc zębów na nowym pasku, zaznaczyłem punkt początkowy, odliczyłem potrzebną odleglośc do punktu na wale, znowu zaznaczyłem, sprawdziłem jeszcze wszytsko z 5 razy czy jest ok i zakładałem tak że elegancko pasek wszedł i znaki się zgadzały tylko ciężko było założyc i to wcisnąc, na koniec rolka napinająca, 2 pełne obroty wałem i można składac. Nie wiem czy to najlepszy sposób ale u mnie jak na razie działa i nic nie tnie, chociaż po iluś tam kilometrach warto odkręcic przynajmniej górną osłonę i skontrolowac. Takie moje spostrzeżenie- zwrócic uwagę czy pasek leży równo na wszytkich kołach i rolkach, u mnie po pierwszej przymiarce lekko odstawał na tym kole od pompy wody i musiałem dokonac małej korekty. Nie wiem co by się z tym wiązało ale wolałem byc pewny na 100% przed odpaleniem.
I druga sprawa odnośnie odkręcania rolki napinającej - dużo osób a nawet w serwisówkach piszą, że trzeba odkręcac poduszkę silnika żeby dało się odkręcic tę rolkę. Nie wiem po co bo wiąże się to z dodatkową robotą i komplikacjami. U mnie dobra mała grzechotka i nasadka 14 załatwiły sprawę. Z rurki zrobiłem przedłużkę i elegancko nawet bez kanału można się tam dostac od spodu. (w stodole na klepisku wymieniłem :lol: )
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: Rozrząd

Post autor: Krzysiek P »

Mozna i tak.
ja to w stodole na klepisku to robilem kapitalke silnika i tez wyszlo git, nawet niewiem czy nie lepiej niz fabryka.
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Rozrząd

Post autor: Prezes »

No tak jak w fabryce to już chyba nigdy motoru nie złożysz :wink: Ale klepisko też nie jest złe. :lol:
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
holi
Posty: 17
Rejestracja: 2009-11-28 14:06
Samochód: Ford Problem 2.2GT 91'
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozrząd

Post autor: holi »

Nie wiem czy na dobry temat trafilem ale mi sie wydaje ze to cos ma wspolnego :D

Dzis jak zwykly dzien odpalam probka z rana , tylko ciezko po tym mrozie odpalal a jak odpalil to klekoczal jak traktor. Myslalem ze zimny silnik itd bo mroz mocny byl dzis i ze przejdzie na cieplym. Przejechalem z 40 km i nie przestalo. Stracil na mocy i klekocze jak traktor z okolic rozrzadu, oraz sa wycieki oleju jakby posrodku obudowy rozrzadu. Teraz pytanie czy mi tylko rozrzad poszedl, czy i mogla mi pojsc uszczelka pod glowica? Bo kolega mnie nastraszyl i sie zalamalem juz tym probkiem.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Rozrząd

Post autor: Eli »

Moze warto sprawdzic poziom oleju ? Dolac go czasem ? Jakby Ci poszedl rorzad to nigdzie bys nie pojechal...
Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: Rozrząd

Post autor: Krzysiek P »

Sory bardzo niechce nikogo obrazać ale
japierdziele jakie czasami są tu pierdoły pisane
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Rozrząd

Post autor: Prezes »

Krzysiek P napisał:
Sory bardzo niechce nikogo obrazać ale
japierdziele jakie czasami są tu pierdoły pisane
He he no może i czasem tak.. :)
Swoją drogą jak jeździłem prawie bez oleju to nie widac było odczuwalnych spadków w osiągach. A Ty holi z Wawy jesteś to mógłbyś czasem nas tu odwiedzic :arrow: Warszawa - Route 66 :roll: Jakiego koloru masz Probka bo ostatnio widziałem pare jedynek może bujasz się gdzieś w okolicach grochowa?
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
holi
Posty: 17
Rejestracja: 2009-11-28 14:06
Samochód: Ford Problem 2.2GT 91'
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozrząd

Post autor: holi »

No coz no bywa no to akurat moj pierwszy samochod wiec sie za bardzo nie znam. Bialy jest moj probek, ostatnio sie troche tam krecilem wiec moze widziales .
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Rozrząd

Post autor: Prezes »

Trzeba się kiedyś ustawic na mieście to zobaczymy co i jak z Twoim Probkiem. Nie przejmuj się na początku też byłem zielony :mrgreen:
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Rozrząd

Post autor: K4mil »

Prezes1986 pisze:Nie przejmuj się na początku też byłem zielony :mrgreen:
Jak każdy... i dlatego mamy to forum żeby się odzielenić :newcolor:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
holi
Posty: 17
Rejestracja: 2009-11-28 14:06
Samochód: Ford Problem 2.2GT 91'
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozrząd

Post autor: holi »

jeszcze się upewnić chcialem, jeśli mi cieknie stąd ( na obrazku na czerwono zaznaczone ) to czy to uszczelka pod glowicą ? Cieknie mi olej tylko z tej strony przy rozrządzie.

Obrazek
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Rozrząd

Post autor: Prezes »

Na to wygląda. Ja bym uszczelke obstawial chociaż żeby dobrze zdiagnozowac trzebaby zdjąć koło rozrządu i ta obudowe metalową która jest między nim a silnikiem i wtedy miałbyś wszystko jak na dłoni bo możliwe że cieknie Ci z uszczelnienia wałka.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
holi
Posty: 17
Rejestracja: 2009-11-28 14:06
Samochód: Ford Problem 2.2GT 91'
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozrząd

Post autor: holi »

-- oryginalny post 2010-01-28 13:50 --

ok, dzięki wielkie.

-- dodano 2010-04-07 18:05 --

Wiec sie okazalo ze kolo od walka rozrzadu lata co powoduje stukanie, mial ktos moze taki przypadek? Mechanik mowi ze glowica moze byc rozwalona, co by mnie dosc dziwilo bo nie palowalem probkiem ni nic.
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Rozrząd

Post autor: Prezes »

No ale to koło co pasek na nim jest czy cały wałek? :roll: . Próbowałeś dokręcic?. Zdejmij pokrywę i zobacz w jakim stanie łożyska ślizgowe (panewki) wałka. Jeżeli masz luz z całym wałkiem rozrządu od strony koła to pierwsza panewka od lewej licząc może byc zajechana i to spowodowało luz że Ci poszło uszczelnienie wałka i sadzi olej stamtąd. Spróbuj sprawdzic dokręcenie wałku rozrządu ( te 10 śrub co trzymają wałek razem z wałeczkami na których są dźwigienki od popychaczy. (pamiętac o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub :wink: ). Jak zdejmiesz dekiel to zobaczysz od razu w jakim stanie popychacze i krzywki na wałku. A co do zajechanej głowicy to nie myśl, że trzeba pałowac silnik, jak Ci płyn wyleci z układu to nawet przy 100 - ce możesz ją przegżac, ja miałem farta bo jeszcze trochę i by mi uszczelkę wyssało spod głowicy. Napewno będzie do wymiany uszczelnienie wałka od strony koła jeżeli Ci stamtąd sadzi olej.
Byc może, że ktoś kiedyś coś grzebał pod pokrywą i zapomniał o odpowiedniej kolejności dokręcania wszystkich śrub czego naprawdę nie należy ignorowac bo nie bez potrzeby jest o tym pisane w serwisówkach. Albo ostatnie 2 po lewej stronie co trzymają panewkę dokręcił lżej niż pozostałe i problem gotowy. Tak czy inaczej ja obstawiam luz na panewkach wałku bez odkręcania dekla się nie obejdzie.
Jak chcesz to przyjedź w piątek rano albo w sobotę na grochów to popatrzę co tam mniej więcej jest.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: Rozrząd

Post autor: Krzysiek P »

Ten mechanik ma racje z tym ze glowica moze byc rozwalona ale w tym sensie ze jesli jest luz miedzy walkiem a panewkami rozrządu to moglo juz "wytłuc" sie co nieco i luzu nieskasujesz tam nawet dokrenceniem tych panewek(jesli sa poluzowane) bo to albo nic nieda albo na krutką mete cos tam sie poprawi ale i tak w tym przypadku to niejest za ciekawie. smarowanie itp.
A jesli to tylko koło poluzowane to powinno dac rade zrobic bez duzego problemu. ale z drugiej strony jak ci poszet uszczelniacz i walek lata to niema zabardzo innej opcji zeby niebyly wytluczone panewki bo jakas przyczyna musi byc ze ten uszczelniacz sie rozpad, albo ze starosci albo... jak wyzej.
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Rozrząd

Post autor: Prezes »

Też wątpię, żeby dokręcenie coś dało ale zobaczymy spróbujemy. A jakby co to mam jeszcze głowicę kompletną :) .
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: wymiana paska rozrządu

Post autor: pene_czw »

Ile was kosztuje wymiana kompletnego rozrządu i co ile go wymieniacie?
Ja kupilem 2lata temu autko 240.000 wymieniłem rozrząd i teraz mam 298.500 i sie przymierzam do kolejnej wymiany.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: wymiana paska rozrządu

Post autor: Prezes »

Ja dałem razem z pompą wody coś chyba koło 350 zeta, pasek był ''mitsuboshi'' a rolki ''gmb''. Szczerze jak Ci wszystko dobrze hula to bym się jeszcze wstrzymał z wymianą. Ja w moim miałem naklejkę z serwisu Forda, że wymieniany był przy 150 tyś jak go kupiłem ( prawdopodobnie jeszcze u naszych zachodnich sąsiadów ) i podejrzewam, że w Polsce nikt tego już nie robił, rozrząd wymieniałem ok 230 tyś i to tylko profilaktycznie ze względu na cieknącą pompę i powiem Ci, że pasek wyglądał jak nowy ( żadnych widocznych pękniec, śladów zużycia itp ).
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: wymiana paska rozrządu

Post autor: pene_czw »

Mi z koleii poradzili mechanicy zeby nie czekac nawet do ostatniej chwili bo "mozna balaganu narobic". Cos tez mowili ze tam jaeis koła zamachowe czy cos sie wyrabia i im wiekszy przebieg tym czesciej sie wymienia te rozne gadzety.
Wiec jelsi powiedzmy bym jezdzil jeszcze ze 20tys to co tam moze sie stac ze takiego balaganu zrobi?
ps. mojego autka uzywam do rpacy tzn, jezdze jako przedstawiciel handlowy;] wiec nie chcialbym tez zeby auto potem musialo stac kilka dni w warsztacie.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: wymiana paska rozrządu

Post autor: Maxxum »

pene_czw pisze:Ile was kosztuje wymiana kompletnego rozrządu i co ile go wymieniacie?
Ja kupilem 2lata temu autko 240.000 wymieniłem rozrząd i teraz mam 298.500 i sie przymierzam do kolejnej wymiany.
U mnie rok temu ceny przedstawiały sie tak:

Pasek rozrządu Gates - 46 Pln
Napinacz paska Nipparts - 52 Pln
Rolka prowadząca Nipparts - 56 Pln
Pompa wody Nipparts - 123 Pln

Na Twoim miejscu bym jednak wymienił cały zestawik.
Jeżeli jesteś przedstawicielem handlowym, to pewnie często spieszysz się 8)
Idąc tym tokiem myślenia, często przyśpieszasz gwałtownie i hamujesz. To wszystko sprawia, że rozrząd przenosi duże obciążenia i szybciej się zużywa. Dlatego chcesz spać spokojnie - wymień te rzeczy.
Z tego co słyszałem, pompę zaleca się wymieniać, powiedzmy co drugą zmianę paska, ale trzeba pamiętać, że jak ci siądzie którakolwiek z tych części, które wymieniłem powyżej - to skutki mogą być podobne.

Jeżeli interesują cię kody części, to wypisałem je w F.A.Q. jakiś czas temu.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”