Splanowanie głowicy..Co to jest

Awatar użytkownika
Nocny Jastrząb
Posty: 16
Rejestracja: 2007-07-22 10:15

Splanowanie głowicy..Co to jest

Post autor: Nocny Jastrząb »

Moze mi to ktos wyjasnic i na czym to polega??I czy jest to potrzebne...

Co sie stanie gdy sie nie splanuje glowicy
Probe '89 2.2 l version USA
MAZOWIECKIE
MROZY :D
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

http://www.126fan.pl/www/glowica.htm

patrz pkt.
2. Planowanie głowicy

Co się stanie jak tego nie zrobisz 8) z poprzedniej dyskusji wynikało że przegrzałeś Probka, czyli od nadmiernej temperatury głowica nie przylega idealnie do bloku, pomijając fakt ewentualnego uszkodzenia, planowanie ma na celu usunięcie tej wady.

@down - mój link ma tylko odpowiedzieć na zawarte pytanie "na czym to polega" a dalsza wypowiedź "po co to jest" i jasne że w tym wypadku nie o tuning chodzi ;)
Ostatnio zmieniony 2007-07-23 21:35 przez domo, łącznie zmieniany 2 razy.
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

A pomijając fakt dotyczący tuningu i stopnia sprężania przy planowaniu głowicy, to najistotniejsze jest to, że taki szlif wykonuje się w celu zlikwidowania ewentualnych nierówności na głowicy po poprzedniej uszczelce. Nowa uszczelka ma jak najdokładniej przylegać do głowicy i bloku.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
megalith
Posty: 35
Rejestracja: 2006-08-21 20:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: megalith »

Voodoo pisze:że taki szlif wykonuje się w celu zlikwidowania ewentualnych nierówności na głowicy po poprzedniej uszczelce.
Właściwie to to jest najważniejsze, bo z tego artykułu można wywnioskować że robimy to hobbystycznie dla tuningu ;). A tymczasem jest to jazda obowiązkowa po każdym zrzucaniu głowicy - w odpowiedzi na wątpliwości z pierwszego posta.
--
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
Awatar użytkownika
Nocny Jastrząb
Posty: 16
Rejestracja: 2007-07-22 10:15

Post autor: Nocny Jastrząb »

aha :) .. Dzieki za te informacje wszystkim :)
Probe '89 2.2 l version USA
MAZOWIECKIE
MROZY :D
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

nie jest obowiązkowe planowanie glowicy jezeli nie bylo zadnego przecieku, wycieku, przegrzania i nic z zwiazanego z mozliwoscia uszkodzenia uszczelki :wink: ja u siebie nie robilem planowania i nie mam jakos zadnych problemow ;) tylko nowa uszczelke dalem :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

ale w tym wypadku był i przeciek i przegrzanie
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

domownik pisze:ale w tym wypadku był i przeciek i przegrzanie
no ja sie odnosilem do tego:
A tymczasem jest to jazda obowiązkowa po każdym zrzucaniu głowicy
:P
Obrazek
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

na dniach bede robił mały remont bo mi autko strasznie kopci.beda wymienione wszystkie uszczelk(cały komplet uszczelek full juz mam) i pierscienie , klka pasci i mycie wszystkiego.olej zostanie zmieniony z 15w 40 na 10 lub 5w 40.
A I głowica bedzie planowana tylko nie wiem o ile ja zeszlifować i ile konikow mi to da?
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Guciek moim zdaniem jak wymieniasz te kilka drobiazgow bo jak piszesz - Ci kopci, to odpusc sobie planowanie glowicy pod katem wiekszej kompresji a splauj ja tylko tyle ile powinienec tzw. musniecie.
Tam gdzie to robia beda wiedzieli. :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

oddasz fachowcom to oni beda wiedzieli ile trzeba splanowac - do momentu wyrównania powierzchni glowicy czyli tam jakies dziesietne czesci mm :wink: a jezeli chcesz podniesc kompresje to mysle tak 1,5mm max zeby nie przesadzic :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

sam nie bede planowal a w zakladzie do ktorego oddam zrobia mi o ile bede chcial i dlatego pytam. Ja nie ma silnika z turbo wiec moge zwiekszyc kompresje.Wiec chyba pojde na te 1,5mm. z tego co sie dowiedzialem w tym zakladzie to byli tacy co nawet 4mm skracali do duzych fiatów.i wtedy chodziły jak malinki lecz nie za długo :wink:
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Planuj, planuj jak najwięcej - będziesz miał półkoliste stempelki na tłokach. ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”