Silnik z MX-6 / 626

Awatar użytkownika
młody
Posty: 25
Rejestracja: 2005-08-02 08:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Janowice

Silnik z MX-6 / 626

Post autor: młody »

Czy silnik 2.2 16V od MX6 może pasować do mojego probika. 2.2 GL 12V z 90`
probe90` 2.2 GL USA automat.
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

cos mi sie zdaje ze inne komputery sa ...
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Pasuje ale jak mówił poprzednik kompy są inne a tak wsio pasuje z tego co wiem.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

czyli musimy zmienić prawie cala elektryke :p ;) a ja mam wszystko od GL :P bo robilem z GL GT :D
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

A od kiedy to mazda robiła silniki 2,2 16V ?? :roll:
Jeśli już to 2,0 16 V GT lub ten który wy macie 2,0 FS zdaje się
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

mazda 626 GD ma 2.2 litra, 626 GD Coupe ma 2.2 turbo, 626 Coupe z silnikami FE3 2.0 16v. Ale MX 6 to raczej do II generacji pasują.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Ale MX 6 to raczej do II generacji pasują.
i tu jesteś w błedzie. Ja mam MX6 GD :D Jest to wersja produkowana na rynek amerykański. W Euro było to, jak piszesz 626 Coupe.
Po drugie nie ma 626 Coupe z 2,2 turbo. One miały do wyboru : 2,2 12V jak wasze jedynki LX, 2,0 8V, 12V i 2,0 16V GT. 2,2 turbo miało tylko i wyłacznie MX6 GD.
Ale Mazda nigdy nie robiła 2,2 16V Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ale większość gratów i silnik pochodzą i tak z 626 GD.

He he aż tak się nie znam na mazdach :oops:
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Ale większość gratów i silnik pochodzą i tak z 626 GD.
zdecydowana większość :wink:
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Mazda 626 2.2 1990-1991

Post autor: fly_man »

Dosc nietypowy temat jak na forum Probka, ale jako, ze silniki w obu generacjach sa z Mazdy mysle, ze pomysl dosc ciekawy. Jak w temacie chodzi o Mazde 626 2.2 coupe, o ile sie nie myle jest to ten sam silnik co w GL. Jako, ze moim zdaniem ta Mazda ma ladniejsze wnetrze niz MK1 to narodzil sie pomysl podmiany silnika z 2.2 na 2.2 turbo. 626 wychodzilo w wersjach z turbo, ale znalezienie takiej graniczy z cudem, jest nawet wersja 2.0 GT o mocy 140 KM- znalazlem jedna na Allegro, ale jej stan pozostawia wiele do zyczenia. Wracajac do 2.2 znalazlem dosc ladny egzemplarz- przynajmniej na zdjeciach, http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9483548 w zwiazku z wieksza popularnascia silnikow 2.2 turbo w Probku narodzil sie pomysl podmiany silnika 2.2 na 2.2 turbo z Probka. Nie posiadam na tyle wiedzy oraz doswiadczenia, wiec licze na opinie "szpecow" czy jest sens podejmowac ten temat, a jezeli tak to co jest wymagane oprocz samego silnika z turbina, co z osprzetu moze zostac, a co trzeba jednak wymienic, nie mowiac juz o samej elektronice??? co Wy na to? :)
blochun1
Posty: 11
Rejestracja: 2009-08-10 22:07
Samochód: Ford Probe 2.2 GT

Re: Mazda 626 2.2 1990-1991

Post autor: blochun1 »

GT ma inną skrzynię niż GL, ponieważ w GT jest wmocniona. też skrzynia też będzie do wymiany.
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mazda 626 2.2 1990-1991

Post autor: fly_man »

czytalem, ze w zasadzie caly osprzet do wymiany, zastanawiam sie jak z wizaka, gdzies przeczytalem, ze niezaleznie od wersji wkladali kompletne wiazki. Pytanie czy oprocz ECU trzeba jeszcze cos wymieniac? jak jest w Probku, GL i GT maja te same wiazki?
blochun1
Posty: 11
Rejestracja: 2009-08-10 22:07
Samochód: Ford Probe 2.2 GT

Re: Mazda 626 2.2 1990-1991

Post autor: blochun1 »

Czy wiązki są te same to nie wiem, ale GL i GT różnia się np tym że GL nie mają chyba pasów elektrycznych, w GT jest też często klima, w GL niema chyba wycieraczki tylnej, takimi pierdułkami w elektryce się różnią.
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mazda 626 2.2 1990-1991

Post autor: fly_man »

szczerze mowiac pytam pod katem tej Mazdy. Poszukam na www.mazdaspeed.pl jak to jest dokladnie w tej 626, ale gdyby ktos wiedzial jak jest z wiazkami w Probku to warto napisac.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Mazda 626 2.2 1990-1991

Post autor: Bogdan9999 »

Wiązka od silnika i kompa w probe bo taka cie powinna tylko interesować jest inna niż w mazdzie więc kwalifikuje sie do zmiany. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Mazda 626 2.2 1990-1991

Post autor: fly_man »

czyli Ford i Mazda mialy inne wiazki dla tych samych jednostek... Hmmm musze wyszperac schematy polaczen, bede wdzieczny za jakies "odsylacze" do schematow Probka z silnikiem 2.2 turbo
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Mazda 626 2.2 1990-1991

Post autor: adrian_seki »

Oj wątpię abyś się ich doczekał. A niech tylko Robert albo kocureq tu wpadnie - chyba krucho widzę ten temat :D

Może i fajnie mazda 626 w końcu nie była często poruszana ale ok - jestem ciekaw reakcji obu panów :D
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Silnik z MX-6 / 626

Post autor: Bogdan9999 »

Tu wiązki nie są inne ale elektryka aparatu zapłonowego jest zmieniona dlatego moim zdaniem łatwiej wziąć wiązkę i włożyć odpowiednia niż sie bawić z przeszczepianiem kabelków ;) A co do kostek od kompa tez nie jestem pewien czy są takie same. Tak czy inaczej mazdzie i w probe są jednego producenta wiązki czyli Mitsubishi z reszto jak i cała elektryka :P A tu masz schematy elektryki od kompa w Probe 2.2 GT turbo ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Silnik z MX-6 / 626

Post autor: Robert »

[r]Połączyłem z wcześniejszym wątkiem o tej samej tematyce (dopóki rozważania są teoretyczne, kierunek przekładki ma mniejsze znaczenie).[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Silnik z MX-6 / 626

Post autor: fly_man »

wymienilem silnik w swoim Probku, wiec porzucam pomysl zakupu Mazdy :1111_bye:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”