Strona 1 z 1

uszczelka pod deklem

: 2006-10-10 10:27
autor: guciek
uszczelka pod deklem mega problem.
Panowie walcze w moim probe juz od jakis paru miesiecy z uszczelka pod deklem i przegrywam ta wojne.
Mianowicie gdy kupiłem probe lała mi uszczelka pod deklem.kupiłem nowa wymieniłem i problem zniknoł na pare tygodni ale znowu zaczoł lac.
Wiec kupiłem potem cały komplet uszczelek do silnika w którym to komplecie byla tez ta uszczelka tylko ze troche grubsza ,wymienilem i znowu po krótkim czasie cieknie.
Wiec postanowiłem dać uszczelke na silikonie był spokoj przez pare tygodni i teraz widze ze znowu cieknie.
Nie wiem czy silikon mi wypchało czy cos mam innego zepsute .
I teraz pytanie czy jak zamowie orginalna uszczelke w fordzie to da to cos czy strata tylko wiekszej kasy.
Ps.
silnik zwykły bez turbo.

Re: uszczelka pod deklem

: 2006-10-10 10:29
autor: Maciucha
guciek pisze:uszczelka pod deklem mega problem.
Panowie walcze w moim probe juz od jakis paru miesiecy z uszczelka pod deklem i przegrywam ta wojne.
Mianowicie gdy kupiłem probe lała mi uszczelka pod deklem.kupiłem nowa wymieniłem i problem zniknoł na pare tygodni ale znowu zaczoł lac.
Wiec kupiłem potem cały komplet uszczelek do silnika w którym to komplecie byla tez ta uszczelka tylko ze troche grubsza ,wymienilem i znowu po krótkim czasie cieknie.
Wiec postanowiłem dać uszczelke na silikonie był spokoj przez pare tygodni i teraz widze ze znowu cieknie.
Nie wiem czy silikon mi wypchało czy cos mam innego zepsute .
I teraz pytanie czy jak zamowie orginalna uszczelke w fordzie to da to cos czy strata tylko wiekszej kasy.
Ps.
silnik zwykły bez turbo.
Powinno pomóc, u mnie pomogło i mam spokój. Koszt niewielki 35-40zł

: 2006-10-10 11:06
autor: edi_pg
Do naszych silników trzeba kupować tylko i wyłącznie oryginalną uszczelkę pod dekiel, bo inne są po prostu za cienkie. I jak zetknie sie metal z metalem to żaden sylikon nie pomaga. Uszczelka albo od mazdy albo od forda oryginalna powinna w 100% rozwiązać problem.

: 2006-10-10 11:15
autor: kosa_ol
Sugerował bym najpierw do mazdy zadzwonić bo w fordzie często nie mają naszego auta nawet w katalogach.

: 2006-10-10 12:48
autor: guciek
Własnie dzwoniłem do forda do krakowa i powiedzieli mi ze nie maja i ze to amerykanskie auto i ze moga mi sprowdzic ze stanow czas okolo 2 tyg. a koszt około 200zł.
Heheh chyba cos im sie w tym servisie w głowe zabolało.
Poszukam u mnie w okolicy po servisach. jeszcze :wink:
A jak bede dzwonił do mazdy to o jaki model auta pytać ?(626 z silnikiem 2.2)

: 2006-10-10 13:06
autor: Maciucha
guciek pisze:Własnie dzwoniłem do forda do krakowa i powiedzieli mi ze nie maja i ze to amerykanskie auto i ze moga mi sprowdzic ze stanow czas okolo 2 tyg. a koszt około 200zł.
Heheh chyba cos im sie w tym servisie w głowe zabolało.
Poszukam u mnie w okolicy po servisach. jeszcze :wink:
A jak bede dzwonił do mazdy to o jaki model auta pytać ?(626 z silnikiem 2.2)
Podaj im od razu nr: F201-10-235 lub F201-10-235C lub F201-10-235D
a mazda 626 GD w latach 1989-1991

: 2006-11-22 12:12
autor: Drzymek
Mnie też dopadło. Poprzednia uszczelka popękała i puszczała olej. Wymieniłem na jakiś zamiennik. Teraz jest tragedia!!! Przyjechałem dziś do szkoły po kilku godzinach wracam do auta a tu plama oleju pod samochodem. I jestem pewien że jest to uszczelka pod deklem, bo sporo części wokół dekla jest mokrych : rurki miedziane po lewej stronie komory silnika, rozpórka, kable i wężyki są zmoczone olejem. Olej kapie na pasek od alternatora i go rozchlapuje. Jak odpalę silnik i go wkręcam na wysokie obroty to widzę jak olej wypływa spod dekla w dwóch miejscach: lewy róg i prawy. Dodam że mam uszczelkę osadzoną na silikonie, ale to nic nie pomogło. Jadę dziś do Forda spytać o orginalną uszczelkę po dekiel - mam nadzieję że to rozwiąże problem... Sad


EDIT:

Panowie, byłem w Fordzie i tam nie słyszeli o czymś takim jak Probe Igeneracji. Podali mi numer do Krakowa do serwisu. Dzwoniłem i tam też nie mają!!!

RATUNKU, co mam robić bo mi leje spod dekla i to dość pokaźnie!!!
Poradźcie cos!!!

: 2006-11-22 12:33
autor: Maciucha
Maciucha dwa posty wyżej pisze:
guciek pisze:Własnie dzwoniłem do forda [...] A jak bede dzwonił do mazdy to o jaki model auta pytać ?(626 z silnikiem 2.2)
Podaj im od razu nr: F201-10-235 lub F201-10-235C lub F201-10-235D
a mazda 626 GD w latach 1989-1991

: 2006-11-22 12:35
autor: Drzymek
Ale ja mam wersję 2.2 Turbo :roll:

A może jakąś metodę naprawienia?
Mam nową uszczelkę tylko że zamiennik. Może więcej silikonu pod uszczelkę żeby ją bardziej wyparło w tych miejscach w których cieknie?

Panowie ratujcie, bo nie mogę podnosić obrotów w aucie bo wywala olej!

: 2006-11-22 12:43
autor: Maciucha
Drzymek pisze:Ale ja mam wersję 2.2 Turbo :roll:
żadna różnica

: 2006-12-08 00:38
autor: Jedrek
Drzymek pisze:Ale ja mam wersję 2.2 Turbo :roll:

A może jakąś metodę naprawienia?
Mam nową uszczelkę tylko że zamiennik. Może więcej silikonu pod uszczelkę żeby ją bardziej wyparło w tych miejscach w których cieknie?

Panowie ratujcie, bo nie mogę podnosić obrotów w aucie bo wywala olej!
Podpiłuj miejsca w których wchodzą śruby, będzie lepiej dociskać.

Ja mam inną koncepcję dlaczego wywala olej. prawdopodobnie nie ma odpowietrzenia i przy ciśnięciu wyrzuca i co byś nie zrobił to i tak wywali. U siebie zakładałem ostatnio oryginał od mazdy i też zaczyna wyciekać mimo iż podpiłowałem trochę żeby lepiej dociskało. Teraz chce założyć filterki, tak jak miał to chyba Sqad. Może to pomoże, a jak nie to spróbuję z korka coś dociąć.

: 2006-12-08 11:48
autor: Drzymek
Jutro zakładam drugi filtr na odmę, tą od góry co idzie do kolektora ssącego i zobaczymy co będzie...