Turbina pytanie

Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Gallery: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Turbina pytanie

Post autor: Flyke » 2007-02-11 14:27

mam pytanie : czy turbina powinna pokazywac doladowanie po odpaleniu silnika czy dopiero po dodaniu gazu ???
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Trubina pytanie

Post autor: Lisiu » 2007-02-11 15:20

flyke pisze:mam pytanie : czy turbina powinna pokazywac doladowanie po odpaleniu silnika czy dopiero po dodaniu gazu ???
oczywiście że dopiero po dodaniu gazu :D na postoju wskzówka sie ruszy dopiero ok 4,5-5 tys obr natomiast w czasie jazdy już od 2,5 tys :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek » 2007-02-11 15:30

mam pytanie: czy trzeba było zakładać osobny temat, czy można było zadać pytanie w jednym z istniejących?

p.s. Lisiu już odpowiedział
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-02-11 15:55

Można było też (to specjalnie dla Sqada) użyć funkcji Szukaj, znaleźć odpowiedź np. w wątku "od ilu obrotów pompuje turbina ????" i pytania nie zadawać.
A teraz odpowiedź na zadane pytanie: u mnie turbina nie pokazuje doładowania, tylko je zapewnia.
Doładowanie pokazuje (przynajmniej u mnie) wskaźnik turbo boost i wskazuje je poprawnie zarówno tuż po odpaleniu, po dodaniu gazu, jak i bez odpalania w ogóle.
:wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Gallery: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke » 2007-02-11 16:17

sorry nie mialem pewnosci a przewalkowalem pol forum :) ok mozna zamknac :D:DJa panikowalem ze moja nie pompuje :PPP
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive » 2007-02-27 21:25

Koledzy ostanio zauważyłem ze turbina ładuje mi juz przy ok 1200 obrotów czy to normalne ??? Przy tych obrotach to laduje tak 5-6 psi apotem to przy nie calych 2000 to już czerwone pole .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Gallery: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke » 2007-02-27 21:26

ja bym sie cieszyl :)
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt

Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Gallery: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel » 2007-02-27 21:39

davidlive pisze:Koledzy ostanio zauważyłem ze turbina ładuje mi juz przy ok 1200 obrotów czy to normalne ??? Przy tych obrotach to laduje tak 5-6 psi apotem to przy nie calych 2000 to już czerwone pole .
u mnie też tak "było" no może troche później pompowała przy 1,5tys.obr/min w wyniku czego..... :lol: właśnie zmieniam turbawke :cry: , wsumie to nie wiem od czego strzeliła, zawsze ją chłodziłem itp. ale wkońcu powiedziała dość
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive » 2007-02-28 16:22

No nie mowie ze się nie cieszę tylko mnie ciekawiło czy tak też jest u was.

Mówicie o większym turbo czasem na forum , ja sobie kiedyś myślałem , bo kiedyś ktoś powiedział nie pamiętam kto, że z większego turbo można większe ciśnienie uzyskać ???
Ale trzeba spojrzeć na to też z innej strony ponieważ jeśli turbo będzie większe to będzie miało większą wydajność.
Czyli to jest za z wężem ogrodowym jak jest małej średnicy i ma 4 atmosfery ciśnienia to nie da rady zraszać, tak jak wąż o 2 razy wiekszej średnicy lecz o tym samym ciśnieniu .
Na takiej samej zasadze funcjonuje prawo ohma dla pradu . Tak mi sie wydaje .
Wiec jesli turbo będzie mialo takie same ciśnienie , to i tak to wieksze da lepsze efekty
:?: :?: :?: Tak sądze.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Car: Ford Probe 2.2 GT 92"
Gallery: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Trubina pytanie

Post autor: Domek26 » 2014-02-13 20:34

Nie wiem czy w dobrym dziale pisze, a wiec mam zmienne doladowanie prawie zawsze pompuje tak do 8 a nieraz ma odchyly takie ze wchodzi az na czerwone pole, dzis prubowalem sil z saab 93 bylo pod gorke przy predkosci 80km i redukcji na 3 bieg z pelnym gazem po prostu stracilem calkowicie trakcje , po prostu w szoku jestem :shock:

Awatar użytkownika
mvr
Posty: 87
Rejestracja: 2007-03-23 16:17
Car: Probe 92r. 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=10984
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Trubina pytanie

Post autor: mvr » 2014-02-14 13:35

Może kiepskie oponki? :)

Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Car: Ford Probe 2.2 GT 92"
Gallery: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Trubina pytanie

Post autor: Domek26 » 2014-02-15 23:14

Nie nie raczej z doladowaniem to nie ma nic wspolnego :lol:

Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Car: PGT F2T / V40 T4 / A6 C4 2.8
Gallery: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Trubina pytanie

Post autor: Lukas007 » 2015-02-20 14:50

Ślisko było ;) Na dobrych oponach nie stracisz trakcji na 3 biegu w Probe. A doładowanie może na moment wejść na czerwone pole, jeżeli jest bardzo duże obciążenie (np. pełny but pod górkę).

piotr55
Posty: 4
Rejestracja: 2015-03-28 11:58

Re: Turbina pytanie

Post autor: piotr55 » 2015-03-28 12:02

Mam pytanie czy może ktoś wie w jakiej cenie jest turbina dzięki z góry :) .

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Turbina pytanie

Post autor: Patryk- » 2015-03-28 13:34

-- oryginalny post 2015-03-28 13:34 --

Odp. Brzmi w takiej jaką wymarzy sprzedajacy :)

-- dodano 2015-03-28 13:34 --

Odp. Brzmi w takiej jaką wymarzy sprzedajacy :)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

piotr55
Posty: 4
Rejestracja: 2015-03-28 11:58

Re: Turbina pytanie

Post autor: piotr55 » 2015-03-29 01:45

ok, dzięki. Tak się przymierzam do paru zakupów.

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3065
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Turbina pytanie

Post autor: Maxxum » 2015-03-29 18:02

piotr55 pisze:Mam pytanie czy może ktoś wie w jakiej cenie jest turbina dzięki z góry :) .
W przypadku turbiny rozbieżność jest dość duża. Można kupić za 300 Pln a równie dobrze za 900 Pln.
Są dwie drogi - albo zaryzykować i kupić w miarę tanio i liczyć na to, że się trafiło na zdrową sztukę, albo zdecydować się na regenerację i mieć pewność. Ale to też nie są groszowe sprawy. Turbina to jednak turbina a nie klocek hamulcowy.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbina pytanie

Post autor: Romas » 2015-03-29 19:58

regeneracja turbiny do gt'ka to koszt ok 600zł , być może uda się załatwić i będą robić gotowe wyważone środki gdzie każdy będzie mógł sobie sam wymienić i się cieszyć " nową turbiną" koszt powinien być w okolicach 400zł
jak będę wiedział coś więcej to dam znać :wink:

Awatar użytkownika
kicker
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Car: White GT 91
Gallery: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Turbina pytanie

Post autor: kicker » 2015-04-07 20:53

mam pytanko do posiadaczy gtków (najlepiej z mbc), czy u was po dynamicznej jeździe turbina świeci sobie ładnie na pomarańczowo?

niby to żadne mecyje, ale zastanawiam się czy czasem katalizator już nie nadaje się na złom. Prawie 4 lata już dziadkiem jeżdże, a dopiero kilka dni temu zobaczyłem że mam oświetlenie pod maską :lol:

Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1761
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Gallery: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Turbina pytanie

Post autor: Eli » 2015-04-08 11:40

Mi świecił downpipe... tuż przed tym jak stanął wirnik :D

Teraz już nie świeci.

Kata nie mam i nie miałem.

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Turbina pytanie

Post autor: Patryk- » 2015-04-08 15:50

mi świecił kolektor tylko
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Turbina pytanie

Post autor: Prezes » 2015-04-25 15:02

piotr55 pisze:Mam pytanie czy może ktoś wie w jakiej cenie jest turbina dzięki z góry :) .
Można kupic i za tyle :)
http://www.ebay.pl/itm/Turbolader-NEU-o ... 3f1a789653
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
Wosek
Posty: 185
Rejestracja: 2012-09-23 00:24
Car: Passat B6 1.9TDI; Saxo 1.5D
Gallery: viewtopic.php?t=22034
Lokalizacja: Szczecin

Re: Turbina pytanie

Post autor: Wosek » 2015-04-26 20:26

Ale przynajmniej nówka funkiel! :D

Awatar użytkownika
karakan
Posty: 214
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Car: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Gallery: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: Turbina pytanie

Post autor: karakan » 2017-01-27 20:41

Żeby nie zakładać nowego tematu - od jakich obrotów dmucha Wam turbina? U mnie po wizycie u mechanika dmucha od 3,5 tys., a wcześniej dmuchała o wiele wcześniej.
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 255KM manual LPG - daily (chwilowo uziemiony :()
Volvo 340 '83 1.4 68KM manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbina pytanie

Post autor: Romas » 2017-01-27 21:15

w takim razie stanowczo zbyt wysoko wstaje

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”