Turbina pytanie

Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Turbina pytanie

Post autor: LukaszV8 »

U mnie to tak gdzieś od 2,5 tyś.- 3tyś.

To są właśnie wizyty u mechanika vel. w ,,serwisie'' tfu...
Ostatnio zmieniony 2017-01-27 22:13 przez LukaszV8, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Turbina pytanie

Post autor: Lukasz »

karakan pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu - od jakich obrotów dmucha Wam turbina? U mnie po wizycie u mechanika dmucha od 3,5 tys., a wcześniej dmuchała o wiele wcześniej.
A co ci robił pan mechanik ?
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 469
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Galeria: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: Turbina pytanie

Post autor: karakan »

Lukasz pisze:
karakan pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu - od jakich obrotów dmucha Wam turbina? U mnie po wizycie u mechanika dmucha od 3,5 tys., a wcześniej dmuchała o wiele wcześniej.
A co ci robił pan mechanik ?
Puścił mi gwint w głowicy i się rozszczelniło połączenie głowicy z kolektorem wydechowym - przegwintował dwa otwory, do tego doszło planowanie kolektora, a żeby to zrobić musiał odkręcić od niego turbinę.
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbina pytanie

Post autor: Romas »

może zmień mechanika
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Turbina pytanie

Post autor: Patryk- »

Może dolotu gdzieś nie skręcił albo cus
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 469
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Galeria: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: Turbina pytanie

Post autor: karakan »

Coś znów zaczęło terkotać pod maską i słychać było przedmuch, więc odkręciłem osłony termiczne z kolektora i turbiny. Odpaliłem go i między kolektorem a turbiną dmucha. Teraz moje pytanie - jak łączy się kolektor z turbiną? Tam są śruby czy z kolektora wystają szpilki? Na moje to z kolektora wystają szpilki, na które zakłada się turbinę i nakręca nakrętki - u mnie jednej nakrętki w ogóle nie było, a druga była nie przykręcona, na dwóch szpilkach z tyłu nie wiem jak, bo nie miałem dojścia. Ale jeżeli tam są szpilki to zastanawia mnie, które to mechanik wszystkie śruby łączące kolektor z turbiną niby urwał, za co musiałem płacić po 50 zł za rozwiercanie...
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbina pytanie

Post autor: Romas »

Przyprowadz do mnie do warsztatu ten samochód i zobaczymy co tam ci napsuli
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Turbina pytanie

Post autor: LukaszV8 »

Słuchaj normalnie to tam są szpilki z nakrętkami bodajże na klucz 12 lub 13. Przynajmniej dwa otwory miały już tak zjechany gwint w głowicy, że jak się silnik zagrzał to po paru dniach odkręcało się to i klekotało na nowo. Co tydzień zdejmowałem osłony i dokręcałem na nowo. Problematyczne otwory w głowicy gwintownikiem (nie pamiętam jaki rozmiar M szpilki) nawierciłem na nowo pod śrubę z łbem na klucz 15. Zamiast szpilek z nakrętką dałem po prostu śruby posmarowane przed wkręceniem na gwincie najzwyklejszą poxiliną. Robiłem to w marcu tamtego roku i jak do tej pory nic się nie poluzowało i nie odkręciło.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 469
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Galeria: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: Turbina pytanie

Post autor: karakan »

LukaszV8 pisze:Słuchaj normalnie to tam są szpilki z nakrętkami bodajże na klucz 12 lub 13. Przynajmniej dwa otwory miały już tak zjechany gwint w głowicy, że jak się silnik zagrzał to po paru dniach odkręcało się to i klekotało na nowo. Co tydzień zdejmowałem osłony i dokręcałem na nowo. Problematyczne otwory w głowicy gwintownikiem (nie pamiętam jaki rozmiar M szpilki) nawierciłem na nowo pod śrubę z łbem na klucz 15. Zamiast szpilek z nakrętką dałem po prostu śruby posmarowane przed wkręceniem na gwincie najzwyklejszą poxiliną. Robiłem to w marcu tamtego roku i jak do tej pory nic się nie poluzowało i nie odkręciło.
Piszesz o otworach w głowicy - tam mi właśnie jeden gwint puścił, był przedmuch między głowicą a kolektorem więc oddałem do mechanika do przegwintowania. Z tym, że przy okazji kolektor wydechowy poszedł do planowania, a żeby to zrobić musiał odkręcić turbinę. Z tego co widzę to z kolektora wystają szpilki na które zakłada się turbinę i skręca nakrętkami - tam właśnie jednej nakrętki w ogóle nie miałem, druga była odkręcona, a co z tymi z tyłu to nie wiem :evil: Jeszcze jak miał odkręcać turbinę to dzwonił pytając czy ma to robić, bo śruby mogą się urwać, a za rozwiercenie każdej gość od planowania bierze 50 zł. Tylko się zastanawiam, które to śruby urwał, skoro tam są nakrętki na szpilkach -o-|
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Turbina pytanie

Post autor: Patryk- »

no to szpilka też się może urwać....jedź niech poprawia
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Turbina pytanie

Post autor: adrian_seki »

Mi też sie urwała szpilka.
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Turbina pytanie

Post autor: Lukas007 »

Jedyny dobry sposób na szpilki kolektora w F2T to rozwiercic otwory i wprasować w nie nagwintowane, stalowe tuleje. Do tego oryginalna uszczlka i nie ma prawa nic puszczać. Jakis janusz mechanik zdejmujac w Probe kolektor sklada go na 99% na tej samej blaszanej uszczelce, która z racji swojej budowy jest w zasadzie jednorazowa.
Voyo
Posty: 10
Rejestracja: 2017-05-28 10:26
Samochód: Probe 2.2 GT 1991
Galeria: viewtopic.php?t=24365
Lokalizacja: Kraków

Re: Turbina pytanie

Post autor: Voyo »

Pytanie w temacie turbiny. Kiedy hamuję silnikiem to lekko turbina się "poci" olejem, na łączeniu kolektorem. Jako że temperaturka jest tam nie niska to w kabinie czuć placki ziemniaczane :). Po za tym nie bierze oleum i ogólnie wszystko wygląda ok. Co robić? Jak żyć?
Awatar użytkownika
Lukas007
Klubowicz
Posty: 579
Rejestracja: 2009-05-22 20:24
Samochód: PGT F2T / A6 C4 2.8 / E61 530
Galeria: viewtopic.php?t=15945
Lokalizacja: Czechowice / Biłgoraj
Kontakt:

Re: Turbina pytanie

Post autor: Lukas007 »

A jak ustaliłeś, że dzieje się to podczas hamowania silnikiem ? Zamontowałeś kamerke pod maska ? Jezel poci sie w tym miejscu to uszczelnienia w turbosprezarce do wymiany. Sprawdz sobie w jakim stanie masz dolot i przepustnice, bo zapewne wszystko jest załojone olejem.
Voyo
Posty: 10
Rejestracja: 2017-05-28 10:26
Samochód: Probe 2.2 GT 1991
Galeria: viewtopic.php?t=24365
Lokalizacja: Kraków

Re: Turbina pytanie

Post autor: Voyo »

Dzięki za odpowiedź!

Już mówię jak ustaliłem że tylko podczas hamowania silnikiem:
- po pierwsze ostatnio pojeździłem trochę po beskidach (wakacje) i problem w ogóle został zauważony. Nie ma problemu (nawet w korkach) w jeździe miejskiej.
- zauważyłem że śmierdzi zaraz po tym jak zjeżdżam z górki hamując silnikiem (zakopianka i poboczne drogi mają odpowiednie warunki do tego).
- zatrzymałem się kiedyś po takiej czynności i zobaczyłem na wspomnianym łączeniu małą plamkę oleju z której z oczywistych powodów szedł dym
- zacząłem wciskać sprzęgło przy zjeździe z górki (i hamować tylko hamulcem - niezbyt dobra praktyka jazdy), i problem niemal zniknął
- nie widzę różnicy ze względu na używanie turbiny podczas przyśpieszania - nie śmierdzi nawet po "boostowaniu" jak tylko po tym nie hamuję silnikiem



Co znalazłem na ten temat w necie:
- rzeczywiście problem występuje często w turbinach ponieważ przy hamowaniu silnikiem zmienia się gospodarka ciśnieniowa/podciśnieniowa silnika

http://www.motoremo.pl/pl/turbosprezarki/wycieki-oleju

Odmy wychodzące z pokrywy zaworów sprawdziłem (o ile obie rurki to odmy) i są ok. Spod korka nie dymi (więc uszczelniacze zakładam powinny być ok).

Na tym kończą się moje możliwości diagnostyczne.

Tak w ogóle to widzę że bywasz w Krakowie - chętnie się umówię na przegląd, naprawę itp, jeśli prowadzisz tego rodzaju działalność (bo z Probe widzę, że masz doświadczenie).
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”