Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Pelot »

Czy Ty Wojtku chcesz koniecznie obecny samochód dodać do swojej stopki jako były :1111_bicz:
Obrazek
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Taxon »

Przestań krakać :evil:
Na razie mocy wystarczy, tym bardziej, ze nieświadomie kupiłem wersję ST :shock:
Tak przynajmniej mam w papierach. Nie zwróciłem uwagi na moc, a tam 150kW :roll:
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Pelot »

Ja nie kracze, ale przesiadka z 2.0 na 2.5 była dla Ciebie szokiem :twisted: a teraz jeszcze jakieś dodatkowe konie znalazłeś. :P
:D
Obrazek
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: kremat0r »

Tylko t3/t4 lub coś podobnego, jakiś mały Holset z małą częścią gorącą.
Do tego megasquirt albo ecumaster i 250KM pęka na dzień dobry.
O takich rzeczach jak wtryski, IC i inne wichajstry pisać nie muszę. 8)
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: OLEY »

Powiedzcie mi, bo akurat mam turbinkę na wierzchu i łopatki są leciutko pokiereszowane.
Właściwie nie całe łopatki, a ich niektóre krawędzie:

Obrazek Obrazek

Do tego przy ruchu palcem, całe śmigło delikatnie się rusza. Nie, że ma luz i sobie lata, ale
delikatnie poddaje się (wykrzywia) pod naporem.

Pytanie do znawców. Tak ma być, czy mam sobie dać do myślenia? :D :wink:

I jeszcze jedno pytanie do znawców.

Do czego służy ta śruba regulacyjna?

Obrazek
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: CBR »

Siemka Oley :!:

Z tego co wiem o turbo to twoje należało by zregenerować, a przynajmniej wałek.
Zdjęcia zbyt wiele nie oddają, ale widać na nich że łopatki są już też dosyć wymęczone.

Nie jestem ekspertem od turbo, znam podstawy działania z racji tego że jezdziłem ciężarówką a tam turbo to podstawa.
Niestety ta śrubka nic mi nie mówi.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Bogdan9999 »

Ta turbinka to złom może i nie ma luzów ale przez te łopatki dostanie ich bardzo szybko. Co do śrubki to jest regulacja od zaworka. A ten zaworek służy do zmniejszenia doładowania gdy nam odetnie zapłon od tego jak przeładujemy 12 psi :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: OLEY »

Bogdan9999 pisze:Ta turbinka to złom może i nie ma luzów ale przez te łopatki dostanie ich bardzo szybko.
:D
No toś mnie pocieszył. :wink:

Ale z tym złomem, to przesadziłeś. :D Jeszcze jest w stanie niejedno dupsko skopać. :wink:

A możesz mi powiedzieć od czego te łopatki się tak niszczą?

Od jakichś syfów tam wpadających, czy od czegoś innego?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: wojtas89 »

Oley, jeli masz turbo na wieszchu to ściągnij zimną stronę, weź papierek 2000 i delikatnie wyrównaj łopatki. Jeśli chodzi o luz to każda turbina ma minimlny luz, więc nie masz się czym przejmować. A łopatki niszczą się przez to że jakiś brud dostaje się przez fitr powietrza do układu. Zeszlifuj te zadziory i będzie po kłopocie :wink: .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Bogdan9999 »

wojtas89 papierkiem to ty sobie możesz pupę szlifować a nie łopatki turbiny wiesz z jaka dokładnością ten wirnik jest wyważony ? Masakra co niektórzy maja pomysły.
Oley te uszkodzenia są spowodowane właśnie przez jakieś syfy co zaciągnęła turbina. Jak masz 2 turbinkę z dobrym wirnikiem to wymień tylko to od strony zimnej bo inaczej łożyska ślizgowe w oczach pójdą na spacer. Pamiętaj że na wirniku jest lewy gwint. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: OLEY »

Nie no, żadnej ingerencji papierem ściernym. Wiem, że to jest cholernie wyważone.

Niestety nie mam drugiego wirnika i będę zmuszony założyć z powrotem tak, jak jest. :(
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: wojtas89 »

Ja nie mówie że by szlifować całe łopatki, chodzi o same końce! Jeśli ten wirnik jest wyważony z taką dokładkością to teoretycznie każdy zadzior powinien być zabójczy dla wirnika :? bo jego kształt się zmienia itp itd . Więc nie mówcie mi że tego nie wolno robić, a po za tym ten pomysł podsunął mi człowiek który w turbinach siedzi ok 10 lat. :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: OLEY »

wojtas89 pisze:Jeśli ten wirnik jest wyważony z taką dokładkością to teoretycznie każdy zadzior powinien być zabójczy dla wirnika :?
Na logikę tak właśnie jest.
Każdy zadziorek powoduje bicie wirnika i przez to jego żywotność się skraca,
bo robią się coraz większe luzy.

Tak przynajmniej jest we wszystkich rzeczach, które są bardzo dokładnie wyważane.

I wydaje mi się, że tak jest i w tym przypadku.

Tak sobie myślę, że jeżeli te zadziory nie szorują o obudowę, to czy jest sens je wygładzać?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: wojtas89 »

Moje zdanie jest takie że wygładzenie samych końcówek nie wpływa na wyważenie wirnika (przynajmniej nie tak bardzo żeby doprowadzić do luzów czy uszkodzenia wirnika).
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: OLEY »

Teoretycznie i praktycznie właściwie też :wink: oszlifowanie śmigła wpływa na zmniejszenie jego wagi. :D

Ale pomijając, to co mi da oszlifowanie poza ryzykiem, że jeżeli zrobię to nieuważnie, to
skrzywię wiatrak? :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: wojtas89 »

Hehe, ale do tego nie trzeba prawie używać siły, więc prawdopodobieństwo skrzywienia wirnika jest naprawde małe. Papierek 2000 i można delikatnie usunąć te zardziory. :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: OLEY »

No rozumiem. :D
Ale ponowię pytanie. Co to mi da?

Będzie tylko ładniej wyglądało? :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: wojtas89 »

Będzie lepsza areodynamika :lol: , zadziorki zaburzają powietrze :wink: . A tak na serio to wyrównanie da tyle że nie będą się powiększać te zadziory. I naprawdę warto pilnować filtra powietrza i szczelności dolotu, właśnie po to żeby turbo śmigało dłużej i lepiej :wink: .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: OLEY »

wojtas89 pisze:I naprawdę warto pilnować filtra powietrza i szczelności dolotu, właśnie po to żeby turbo śmigało dłużej i lepiej :wink: .
Racja.
Teraz wychodzi ściganie się bez filtra z Coswordami Scorpio. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Bogdan9999 »

wojtas89 pisze: Więc nie mówcie mi że tego nie wolno robić, a po za tym ten pomysł podsunął mi człowiek który w turbinach siedzi ok 10 lat. :wink:
A co on bierze ? Raczej nich dawkę zmniejszy :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: kremat0r »

Proponuję nowy/używane IHI np z 323 . Szkoda roboty z zakładaniem żeby znów ją ściągać jak padnie.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: wacek »

kremat0r pisze:Proponuję nowy/używane IHI np z 323 . Szkoda roboty z zakładaniem żeby znów ją ściągać jak padnie.
Kupując używkę nie wiesz na co trafisz , może być dobrze ale też możesz krótko cieszyć się turbiną ;)
Lepiej dać do regeneracjo do dobrego warsztatu.
Ta firma http://www.motoarena.pl/ podobno jest jedną z lepszych w PL ??
Regenerowałem u nich turbo w volvo na razie chodzi a jak długo się zobaczy ;)
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Bogdan9999 »

Też firme polecam kilka turbin zrobionych w tej firmie wiem że już sporo czasu latają bez problemów.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: archeolog »

Proponuję sie nie przejmować :D pochodzi jeszcze 100 lat ? A spadku mocy nie zauważyłeś ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: kremat0r »

Dupohamowania prawdę ci powie. :wink:
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”