Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: daniel »

dzisiaj odwiedziłem mechanika i całkiem przypadkiem doszedł wkońcy do tego skąd bierze sie olej w okolicach chłodnicy....okazało sie że turbina już nim "pluje", najciekawsze to że samochód spokojnie wkręca sie na 12psi, nie kopci itp., ale mechanior powiedział że czas pomyśleć o jej regeneracji albo wymianie, więc pytanko do was....
1.gdzie na dzień dzisiejszy można tanio zregenerować turbine
2.może ktoś ma dobrą urzywke??
3.a może jakaś wieksza turbawka by podeszła?? ( nie ukrywam, że chciałbym Probka zrobić na 16psi, więc pewnie wieksza turbina lepiej by to zniosła)
Ostatnio zmieniony 2007-02-17 15:30 przez daniel, łącznie zmieniany 2 razy.
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Pierwsze co powinienes, to zastosowac sie do pkt.5
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

już poprawione


Tak trzymac.

Wywal jeszcze to RZ w tytule :x
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Pelot »

daniel pisze:( nie ukrywam, że chciałbym Probka zrobić na 16psi, więc pewnie wieksza turbina lepiej by to zniosła)
turbina to może i zniesie ale Twój silnik raczej nie....
samo ciśnienie doładowania to jedno a gdzie reszta...samochód nie będzie jeżdził na samym doładowaniu...
Obrazek
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

jak narazie zostaje przy 12 psi :wink: , tylko że turbawke potrzebuje kto ma???????????????????? 8)
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Koledzy moji dzis spodkało mnie cos dziwnego . a mianowicie turbo zaczeło pompowac z 12 na tylko 5 psi .Tylko że ja nie odczuwam tego spadku wydaje mi się że wskaznik padł nie wiem co sądzicie ???
I jeszcze jedno jak wcisne sprzęgło to poniżej 50 km\h jest jakieś dziwne stukanie takie lekkie jak gdyby z przegubów ale one są dobre bo nawet na pełnym nie strzelają .
Ale strzelanie to niec martwi mnie ta turbina :cry: :cry:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: archeolog »

Ja się podczepię ze swoim pytaniem jakie jest fabryczne ciśnienie turbo? bo u mnie coś chyba tego za mało :( :(
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: K4mil »

ja mam cisnienie 8 PSI i watpie zeby ktos tam majstrowal przy turbawce
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Prezes26
Posty: 11
Rejestracja: 2008-02-05 22:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Gorlice

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Prezes26 »

Oryginalne cisnienie doladowania jakie bylo od "nowosci" w probkach to 6PSI ale do konca nie ma co wierzyc orygianlnemu wskaznikowi,mi w starym probku czesto po resecie kompa wyskakiwalo i 12PSI
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Robert »

:arrow: http://www.performanceprobe.com/info/sp ... le_eng.htm
Turbocharger Pressure 7.3psi
9.3psi @ 3000rpm overboost
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: archeolog »

Prezes26 pisze:Oryginalne cisnienie doladowania jakie bylo od "nowosci" w probkach to 6PSI ale do konca nie ma co wierzyc orygianlnemu wskaznikowi,mi w starym probku czesto po resecie kompa wyskakiwalo i 12PSI
czyli wzkaznik jest całkowicie elektroniczny ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Bogdan9999 »

tak
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: archeolog »

Ja tak kontroluję co sie dzieje pod macha i widzę że cały blowof fabryczny jest w takim prbudzie olej plus kusz, jak demontowałem dolot skontrolowałem stan turbiny i luzów żadnych nie było na wirniku więc co to ? i skąd turbina pluje lolejem?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Bogdan9999 »

Pozostaje kwestia co przyjmujesz za pojęcie "plucie olejem" Turbinka zawsze mniej czy więcej puszcza do dolotu olej, grunt aby nie było tego zbyt wiele. A w zależności od stanu turbiny będzie więcej oleju lub mniej w dolocie.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: archeolog »

Yhym a brak zupełnie luzu na wirniku nie musi oznaczać że trubinka jest Ok ? :? Wsumie Flyke ogladał mój sprzęt i byl poztywnie zaskoczony turbiną ale nie wiem na czym opierał swoje zdanie bo auto było pół metra nad ziemią i bez skrzyni :lol:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
karolo
Posty: 1071
Rejestracja: 2008-01-10 19:12
Samochód: sluzbowy
Galeria: viewtopic.php?t=13872
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: karolo »

jaka wieksza turbina wejdzie w miejsce naszej seryjnej bez przerobek ?? jest wogole taka dostepna ???
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa

Bylo GSX-R 1100 oil cooled :twisted: jest Gsx 1300R :twisted: :twisted:

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Bogdan9999 »

IHI VJ23 montowana seryjnie w maździe 323 GTR
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
karolo
Posty: 1071
Rejestracja: 2008-01-10 19:12
Samochód: sluzbowy
Galeria: viewtopic.php?t=13872
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: karolo »

dzieki za info ;)
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa

Bylo GSX-R 1100 oil cooled :twisted: jest Gsx 1300R :twisted: :twisted:

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Lipex »

No to teraz ja sie podepne pod temat...
Jak wiadomo mam autko Cynk-iego...
Bawilem się troche w przeróbke układu dolotowego...
Noniec końców dodatkowy wskaźnik doładowania pokazuje nawet 1,4 bara...
Oczywiście zmusiło mnie to do wymiany sprzęgła i uszczelki pod głowicą...
Ale teraz pojawił się problem...
turbinka mi tak pluje olejem, że wyrzuca go dość sporo przez blow offa...
Co robić??
Lulu
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Bogdan9999 »

Odpowiedź :) Turbina sie wysrała albo zaczyna :D
rozwiazanie 1- regeneracja :)
2 - wymiana na inną większa wydajniejszą (dobrą) turbine

Z tym ze 2 jest opcja droższą :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: MaryooSh89 »

Ale bogdan oczywiście poleca opcje 2 :D
Masz prawdopodobnie zepsuty uszczelniacz na wale turbiny albo już się wał wytarł... ja tak miałem i rzeźbiarz który mi regenerował turbo założył nad wymiarowy pierścień uszczelniający czy jakoś tak... efekt: po 2 dniach od założenia lał się znowu olej :evil: no i w ten sposób miałem nowy wał za pół ceny :) drugie pół musiał dorzucić z własnej kieszeni :!:
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Lipex »

A naprzykład jaką turbine być Cię proponowali?? Tylko w takiej jakiejś rozsądnej cenie??
Lulu
Obrazek
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: wojtas89 »

Garrett t28 z nissana 200sx s14, to mój typ :wink: . Wiadomo że musisz cały kolektor wydechowy wyspawać od nowa :twisted: :wink: .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Pelot »

Jak już zmieniać, to konkretnie : T3T4 :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbo..regeneracja, używana, a może wymiana na większe??

Post autor: Taxon »

A może kompresorek mechaniczny ?

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 3&hl=civic

Mi cały czas to chodziło po głowie. Może kiedyś się skuszę na dopompowanie kotka :twisted:
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”