200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Adammk5
Posty: 16
Rejestracja: 2007-04-07 21:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Bodzewo

200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Adammk5 »

Witam mam pare km przeszlo 200kkm jaki olej mam zalac?? Czy firma valvoline jest good?? I ktory olej jepiej 5w-30 czy 10w40. dodam ze teraz ma zalany 15w-40 castrola. jaki olej mam kupic zeby turbo nie dostalo w tyte przez zly olej ...
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

15w40 ? to turbina jeszcze nie dostala ? :-)))
Adammk5
Posty: 16
Rejestracja: 2007-04-07 21:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Bodzewo

Post autor: Adammk5 »

czy nie dostala?? wejdz w gielde to zobaczysz ze jest moj temat o kupnie turbinki :)... wpieprza olej trzeba ja wymienic :/...to co jaki olej mam nalac ??
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

hmm... ja ze strachu bym wlal conajmniej 10w40 valvoline maxlife ;]

ale od razu mowie ze nie jest to olej wyczynowy...

nie znam stanu Twojego silnika :/ moj ma 222 tys i jezdzi z oszczednosci na 5w50 :( na 10w60 troszke mi szkoda kasy :/
Adammk5
Posty: 16
Rejestracja: 2007-04-07 21:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Bodzewo

Post autor: Adammk5 »

co najmniej ?? a jaki najlepiej??:> no silnik chyba zlachany nie jest, w przeciwienstwie do turbiny :/
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Post autor: wacek »

zdecydowanie 10W40 Maxlife.
Jest to olej specjalnie przeznaczony do silników z wiekszym przebiegiem i nieco wyeksploatowanych.
a jeszcze lepiej Midland senquron 10W50.
Olej wyczynowy (fuulsyntetyk) do silników z wiekszym przebiegiem.
W skandynawi zalewają nim subaru.
stosuje pomimo przebiegu prawie 300 tys :) i moge polecić no ale wybór nalezy do Ciebie ;)
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Adammk5
Posty: 16
Rejestracja: 2007-04-07 21:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Bodzewo

Post autor: Adammk5 »

no ta odpowiedz mnie satysfakcjonuje :) hehe. A gdzie mozna dostac ten drugi olej i czy przejscie z minerala ktorego mam zalanego na fullsynta nie zaszkodzi ??:>
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Post autor: wacek »

gogle twoim przyjacielem ;)
Ja ostatnio Midlanda kupiłem na allegro.
Każdy silnik z takim przebiegiem jest w innym stanie technicznym i to co sprawdza sie u mnie może u Ciebie nie koniecznie.
Skoro Twój silnik jest teraz zalany mineralem to nie kombinuj tylko przejdź na półsyntetyk (Maxlife) a jak powiedzmy po dwóch wymianach bedzie wszystko ok to mozesz spróbować fulsyntetyka.
Jakby co to reklamacji nie przyjmuje ;) ;);)
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Mazda Dexelia 10W40 i po kłopocie. Ale teraz jeżdżę na szwajcarskim Dayton. Pamiętam jak raz zalałem 15W40, biedna turbinka aż wyła z bólu
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
bronson 2.2GT
Posty: 36
Rejestracja: 2007-03-10 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabkowice Slaskie

Post autor: bronson 2.2GT »

a co sadzicie o oleju fordowskim formula xr+ 10w40 mozna go lac do 2.2GT uzywal go juz ktos
czarne 2.2GT wer USA bronson
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Ja go używam i powiem szczerze że nie narzekam sobie na niego , grama go nie zje , smaruje ok , wszystko w normie .Ale do wyczynowca mu troszkę brakuje :wink: :wink:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
weteran
Posty: 325
Rejestracja: 2006-06-05 15:01
Galeria: viewtopic.php?t=10332
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: weteran »

czytam wasze wywody i muszę się do nich odnieść jak długo jeżdziłeś na 15w40 bo jeśli dużo kilometrów zrobiłeś to zapomnij o syntetyku ( bo to tak jak byś mu nóż w plecy wbił).A co do półsyntetyka to prawie to samo. Zasada jest taka jeżdzi się na oleju tym samym od początku.Zmienia się gdy zaczyna brać lub ktoś uważa że za drogi , ale z syntetyka na pół lub minerał.Z półsynt. na minerał, lecz nie odwrotnie.
Ford Probe 2.2 GL '89
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

hm....



to może podywagujmy trochę na temat nieśmiertelny jakim jest: "Jaki olej"

:wink:


cóż, kiedy chcemy zmienić olej, dopieścić nasze autko lepszym produktem itp to właśnie co i jak?

a dlaczego nie full syntetyk ?


i teraz pytanie:

co konkretnie się zużywa tak mocno, że ten syntetyk jest be... :)

- pierścienie i tłoki?
- panewki?
- samoregulatory zaworowe?
- mamy luzy gdzieś?

:)

jak dla mnie silnik to tylko i wyłącznie kilka elementów metalowych, nie ma tam żadnego voodoo, żadnych duszy czy elementów z magii....
więc?
co należy wymienić, wyremontować, naprawić lub poprawić aby z powodzeniem lać do swojego silnika pełen syntetyk przy przebiegach rzędu 200+ tysiecy kilometrów? :D
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Cynki: Tu raczej chodzi o nagar po poprzednim oleju :/

mozna zrobic 2 pułkanki i wtedy moze by sie udalo dac syntetyk :)

bez tego to max pol syntetyk ;)
Awatar użytkownika
weteran
Posty: 325
Rejestracja: 2006-06-05 15:01
Galeria: viewtopic.php?t=10332
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: weteran »

tak jak powiedział misiek nagar po mineralnym, syntetyk powoduje wypłukanie, a to z kolei większe luzy, no i zaczyna się zjadanie oleju.
Ford Probe 2.2 GL '89
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

chodzilo mi raczej o zatkanie kanalikow i zatarcie silnika ;)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

ale wiecie, że nagar powoduje większe zużycie silnika, nie?

jakby mu zrobić płukanie to mógłby nie trzymać ciśnienia już i mógłby się przycierać....
bezpieczniej byłoby przesiadać się na syntetyk przy okazji jakiegos remonciku.... nowe panewy, silnik na nowym oleju.... samoregulatory mogłyby lekko odczuć różnicę i ogólnie silnik głośniej pracuje wówczas.... ale płukanko mogłoby trochę sprawę naświetlić.
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Witam!

Panowie jeżdżę obecnie na 5w40 ale będę musiał niedługo wymienić i zastanawiam się czy dalej jeździć na syntetyku 5w40 czy zalać półsyntetyk 10w40? I jakie mogą być konsekwencje/korzyści takiej wymiany?

Pozdrawiam!


Sorry że tak post pod postem ale na prawdę zależy mi na odpowiedzi bo wymiana mi się zbliża powoli i chciałbym wiedzieć czy mogę zmienić z 5w40 na 10w40 i czy nie będzie żadnych negatywnych skutków?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: adrian_seki »

Więc 10w40 może być półsyntetyk? Mam 2,2T 1992r I generacja 196 tyś km. Olej mam jakiś strasznie rzadki obecnie i cieknie chyba przez to właśnie
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Lisiu »

10w to właśnie półsyntetyk.
Którędy olej cieknie? Na pewno jest to wina uszkodzenia/zużycia jakiegoś uszczelnienia, a nie gęstości oleju :idea:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: adrian_seki »

Cieknie pod klawiaturą (pokrywa zaworów), miska olejowa się poci - wręcz leci w sumie, gdzieś koło rozrządu też cieknie i na łączeniach wężów od turbiny się poci ostro tych gumowych
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Lisiu »

W pierwszych trzech przypadkach do wymiany uszczelki, nic trudnego ani strasznie kosztownego. Poczytaj jedynie a temat uszczelki pod pokrywę zaworów.
Jeżeli chodzi o węże dolotu to turbina może być już na wykończeniu przez co puszcza olej w dolot. Auto nie dymi na niebiesko z wydechu?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: adrian_seki »

Nie chyba nie dymi (ciężko trochę jechać autem i patrzeć w tłumik) na pewno w lusterku wstecznym nie widzę nic tak jak diesel ma to. Ale zanim pospawałem tłumik cały to troszkę gryzły spaliny w oczy nie wiem czy przepala wszystko.

Mój probe nie gaśnie jak odkręcę korek wlewu oleju podobno to źle dziś wyczytałem - mój chodzi normalnie. Przebiera silnik i nie wiem czy to paliwo łapie powietrze czy świece przerywają (nowe przewody) pali na 4 świece.

Tak się zapytam gdzie on ma intercoller? Jeśli nie ma to jak go dołożę to poprawię czy pogorszę osiągi (oczywiście bez poprawy mapy dawkowania paliwa na razie)
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Lisiu »

Na wszystkie pytania odpowiedź znajdziesz na forum, poświęć parę minut na wyszukiwarkę.

Intercooler masz stojąc przed autem po prawej stronie zaraz za zderzakiem.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: pene_czw »

No wiec ja dodaje małe pytanie. Przejechałem obecnie 20tys w niecały rok. Nie wiem na czym jeździł poprzedni właściciel. Od mojej kadencji w auto jest lany Mobil 15w40 i pali mi go ok 750-800ml na wymiane - 10.000km. Wyczytałem wczesniej ze dla takich aut z wiekszym przebiegiem(260.000 wg LICZNIKA :lol:) dobry jest 10W40 Maxlife. Jest jakies zagrozenie dla furki wlewając poprostu lepszy, półsyntetyczny olej? Wiąże sie z tym wogole jakieś ryzyko?

ps. Jeżdze na gazie od 15tys km. Ale oleju typu Orlen GAS chyba nie polecacie co ?? :lol:
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”