200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Kocureq »

Mobil 15w40 to nie jest minerał? :shock: Do turbiny? :shock:
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: pene_czw »

Tak, to jest olej mineralny, za ok 1tys mam wymiane, dlatego sie zastanawiam nad czyms lepszym..., a te duże oczy to mam zrozumieć ze ten 15W40 niezabardzo tak?? :? może ktoś odpowiedzieć na poprzedniego posta ?plz
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: adrian_seki »

Mój probe już dochodzi do 200 tyś i lada kilka tygodni mu one pykną. Ja lałem Mobila 10w40 do mojego 2,2 GT. Powiem wam że jakoś silnik chodzi, ale chyba się rozszczelnił lekko. Nie kopci ani nic takiego, ale zauważyłem kiedyś w kanale że mam blok cały od tyłu w oleju (a filtr jest dokręcony) nom ale jakoś olałem tą sytuację bo stwierdziłem że pewnie gdzieś spod klawiatury czy coś. oleju jest pełen stan nawet trochę więcej bo wlałem 4L mu. Nie pieni się nic Temperatura silnika utrzymuje się na M. na oleju już zrobiłem może z 2 tyś jak nie więcej.
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: wojtas89 »

Jak nie pali oleju to zostań na 10W40. Ja też niedługo będe zmieniał olej i wleje albo Motula 10W40 (mam świetną cenę na ten olej) lub Mobila też 10W40.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Bendek »

ja zalewam zawsze 10w40 do 2,2 turbo nie bojąc się o to jaki był wcześniej olej, i jaki był przebieg.... mój ma już 300 tyś km i cały czas 10w40 havoline.. ;)
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: pene_czw »

Wiec to nic nie szkodzi dla silnika turbo ze bedzie 10W40 ? jak juz wczesniej pisałęm na wymiane musze dolac ok 750ml (10tys)
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Bendek »

Marioosh ma w probku mineralny i z tego co wiem nic złego się nie dzieje.... :wink:
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: adrian_seki »

Ja mam półsyntetyk niestety więc nic ci nie powiem :D Stary był czarny jak smoła i jakiś rzadki jak woda :D Wlałem 10W40 no i latam na nim
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: pene_czw »

A jest jakeis ryzyko jakbym chciał półsyntetyk wlać jakis?
i czy moze być tak ze mineralny pali, a tamtego przestanie palić?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: wojtas89 »

Mineralny olej jest gęstszy od półsyntetyka, więc może być jeszcze gożej :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Lukasz »

Jak już jezdzisz teraz na oleju mineralnym to bym ci radził jezdzic na mineralnym czyli 15w40 olej o mniejszej lepkosci na pewno nie jest to dobre rozwiazanie ,chyba ze chcesz młockarnie pod maską :D
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: micek »

I mi przyszło wymienić olej. Wczoraj zalałem castrol-em edge 5W30. Jak postawie na kołach to się przekonam o ile lepiej będzie chodzić.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Lukasz »

i tez na takim o to syntetyku jeździłeś wcześniej ?
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Krzysiek P »

Malo sie udzielam na tym forum ale jak widze czasami takie bzdury jak inni powielaja bledy po innych pseudomechanikach to mnie h.... strzela. Dlubie taki jeden z drugim sam nie wie co a puzniej ci przyprowadza samochod i zrob cos... bo niejezdzi.
Absolutnie niemam nic do nikogo,
Ale rubcie tak dalej, to bede jednym z nielicznych posiadaczy jedyneczki gt w polsce.

Tak, tak lejcie po mineralnych syntetyki, same plusy takiej zmiany. Umyje wam silnik od srodka,a co tam ze nagar zatka jakis kanal olejowy np panewka, walek rozrzadu w glowicy. nie no skad nie zatka sie, przecierz tam jest cisnienie, a kanaly maja srednice wężów ogrodowych.
Ale nie, leje syntetyk typo jeden z drugim i mysli ze jest fajny i moze sie pochwalic kolegom ze wlewa wlasnie taki oto olej.
Ludzie... ku.....a!

Pisze to do goscia ktoremu robie silnik od probka wlasnie.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Romas »

No to musze niestety Cie poprawić :wink:

Nie ważnie czy był lany olej 5W30 czy 15W40. Przy żadnym z lich jeśli był systematycznie olej wymieniany ( max co 10k ) to nie ma prawa zebraz sie w silniku żaden nagar.Wyjątkiem oczywiście jest lanie gównianych olei typu "Orlen" czy inne "Norauto" :mrgreen:

Warunkiem jest jeszcze że samochód nie robi oczywiście tych 10k przez 3 lata w takim przypadku powinno sie wymieniać olej raz w roku. :wink:

A jeśli chodzi o zatkanie kanałów olejowych to zabezpieczeniem przed taką sytuacją jest pierwszy filtr olejowy przy ssaku w misce olejowej, a drugi standardowy fistr olejowy ten "walcowaty"
Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Krzysiek P »

Oczywiscie masz racje,
ale tez w pewnym wzgledzie.
Jak sam zauwarzyles jest wiele "warunków"
i niema w mechanice takich samych przypadkow, sa tylko podobne
jak i w innych dziedzinach zreszta.
Nie wszyscy sa kumaci,a grzebią(ok,prubuja,itd fajnie)
ale wes puzniej rób po takim.... -o-| #-o
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Romas »

Dlatego ja mam sprawdzone oleje które powoli i systematycznie oczyszczają silnik, i logicznie jest to ze z lipnego minerału z dnia na dzień nie przeskakuje sie na dobry syntetyk. przejście trwa nawet 4 wymiany :wink:
Awatar użytkownika
Czarls
Posty: 125
Rejestracja: 2011-12-14 21:50
Samochód: Probe 2.2 GT 89.Genesis Coupe 2.8 Rspec MY12
Galeria: viewtopic.php?t=19767
Lokalizacja: Wodzisław Świętokrzyskie :) gg 118873
Kontakt:

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Czarls »

Mój Probik śmiga na Motul'u 8100 X-CESS 5W40 według mnie jedne z lepszych olei, jednak większość wystawianych na alledrogo to podróby niestety, więc odradzam zakup tą drogą.
Wolnossąca to może być kobieta>>>> no turbo no fan :D

http://www.facebook.com/pages/Wodzis%C5 ... 6459936117
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: micek »

ale burza #-o
tak myśląc należy założyć, że każdy nowo kupiony samochód jeździł na mineralnym bo warunkiem, że tak nie było jest uwierzenie sprzedającemu, że jednak jeździł na syntetyku .... kolejny warunek #-o

ja zrobiłem jak ja uważam, według swojej jakieś tam wiedzy
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
joktryb
Posty: 31
Rejestracja: 2012-02-02 15:18
Samochód: 1991 2.2GT

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: joktryb »

Ja przy 199k po kupnie zmieniłem na 10w40 maxlife (razem z filtrem oczywiście - knecht). W ciągu 5000km musiałem dolać około 1litr oleju.
Ale przypuszczam, że większość spierdzieliła przez walniętą uszczelkę pokrywy zaworów...już wymieniłem :oops:
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: micek »

Na razie odpalił i jeździ :) a uszczelkę spod pokrywy też mam do wymiany więc pewnie trochę może wypływać zwłaszcza, że stary olej jest dużo gęściejszy od Castrola jakim zalałem.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
Mroofka
Posty: 264
Rejestracja: 2011-02-03 11:29
Samochód: GT 91r, GT 89r.; Porsche 924,82r;
Galeria: viewtopic.php?t=18751
Lokalizacja: Ełk

Re: 200kkm na karku mojego probe. i 5W-30 czy 10w-40

Post autor: Mroofka »

Ja na razie smigam na Motulu X-Clean (przebieg 130 tys km 2.2 GT 89') a na fotce co poleca ford wg instrukcji
Załączniki
1449958840186546949048.jpg
wystarczy chcieć
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”