całkowity brak mocy - co mu może być?

Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

całkowity brak mocy - co mu może być?

Post autor: enduro »

od kilu dni mój Probek całkiem oszalał...objawy to:całkowity brak mocy, nierówna praca silnika,oraz kolosalne spalanie.przeglądałem chyba wszystkie tematy w których występowały podobne problemy, posprawdzałem wszystko, i nic-żadnych efektów.

-świece - nowe
-kable WN-nowe
-filtr powietrza- nowy
-filtr paliwa-nowy
-filterek gazu-nowy
-kopułka-nowa
-palec-nowy

z drugiego silnika podmienione:

-aparat zapłonowy
-przepływomierz
-komputer
-czujniki od temperatury(te wkręcane w obudowę termostatu)

sprawdzony:

-zapłon
-kolejność kabli
-ustawienie rozrządu
-szczelnosc dolotu
-podłączenia wszystkich podciśnień
-lambda
-żadnych wycieków wody do oleju-czy na odwrót



teoretycznie wszystko jest ok, ale teraz chodzi tylko z odłączoną przepływką, kiedy ją podłączę natychmiast gaśnie, bez względu na to czy jest akurat na niskich obrotach, czy też trzymam go na wysokich.dodam jeszcze tylko że cały ten problem wystąpił nagle.jednego dnia wróciłem do domu, i Probek śmigał aż miło, a następnego dnia już nie chciał zapalić.dopiero odłączenie kabla od przepływomierza spowodowało że zapalił.więc mając drugi przepływomierz, który na 100% chodził do końca(tzn.aż poprzedni Probek nie został rozebrany na części)podmieniłem go, bez żadnego efektu.następnie było przeszukiwanie forum, i wymiana oraz wykonanie powyższych czynności...dzisiaj się załamałem, po przeliczeniu spalania.. wychodzi na to że pali-(to chyba będzie rekord klubowy)
39,1l/100km!!!!!!!!!gazu, i niewiele mniej bo 35l benzyny...acha-nie ma żadnej różnicy w pracy na benzynie czy gazie...gaz sekwencja.ja osobiście stawiałem na przepływkę-nawet wstępnie się umówiłem z Lisiem, że w niedzielę zrobimy podmiankę,ale ja już jedną podmieniłem-bez efektów .może ktoś z Was cos jeszcze wymyśli...może jakiś czujnik, czy inne ustrojstwo, które zakłóca pracę silnika...
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

A ta przepływka to nie była czasem od GL'a?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

obie przepływki maja takie same oznaczenia, wiec chyba różnicy nie ma czy od GL, czy od GT...możliwe że w poprzednim Probku była założona od GT.
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

no nie wiem tak czytam i tak myśle czy to nie czujnik temperatury kompa
wtyk 2 pinowy
jaki to rocznik ?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kurde faktycznie ciężka sprawa.
A może coś z ciśnieniem? Sprawdź jakie masz ciśnienie na poszczególnych cylindrach.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Piotrek-który dokładnie czujnik temperatury? rocznik 91
Oleyku - ciśnienie jest na garach niskie, ale to na 100% nie to...on do ostatniej chwili pięknie ciągnął...postawiony przed domem, i na drugi dzień zonk...gdyby to była sprawa ciśnienia, to zaczęły by sie problemy z rozruchem,i byłby coraz słabszy...
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Dziwny objaw nie powiem,jak by ci palił tylko tyle benzyny to bym obstawiał wtryski.Gaz i benzyna naraz to chyba rzadki przypadek.Jak masz sekwencję to może coś na kompie pokaże,jak byś go zabrał do gazownika.Przepływki są takie same,a czujnik ten dwu pinowy może się różnic wartościami ale takie spalanie od tego czujnika nie powinno być.Zobacz sobie jeszcze silnik krokowy bo może się zaciął i chodzi cały czas tak jak by było ssanie, u mnie było ok 20 l i dopiero podmianka załatwiła sprawę
Ostatnio zmieniony 2008-03-12 20:55 przez mika_vixen, łącznie zmieniany 1 raz.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

czujnik temperatury kompa tam gdzie termostat 2 pinowy
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

zmieniłem oba czujniki wkręcane w termostat.nie zmianiłem tylko tego trzeciego-wkręconego ukosnie,ale on jest od załączenia wentylatora
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A chodzi w trybie diagnostycznym (ze zworką)?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Robert- tryb diagnostyczny jest jak ten czerwony kabelek jest zwarty z masą tak? no to w takim układzie nie chodzi, jeszcze bardziej "przebiera"
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Diagnostyczny jest czarny - mam nadzieję, że to przejęzyczenie i o tym kolorze myślałeś pisząc "czerwony", bo najbliższy czerwony masz przy plusie w aku - jego bym raczej nie masował. ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

to nie było "przejęzyczenie"myślałem o czerwonym kabelku,ale teraz wiem że ten jest od sprawdzania kodów.a ten "diagnostyczny"gdzie jest?
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Przepraszam - mea culpa - pamięć już nie ta.
Kabelek (właśnie ten) jest rzeczywiście czerwony. :oops:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

no to po zmasowaniu tego kabelka, chodzi jeszcze gorzej... :cry:
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

enduro pisze:no to po zmasowaniu tego kabelka, chodzi jeszcze gorzej... :cry:
Kabel czerwony, Robert zielony :D

Ewidentnie Ci go zalewa. Może sprawdź jeszcze ciśnienie na listwie? Może regulator ciśnienia padł? Bo w to, że padł sterownik to nie bardzo wierzę, nie w ten sposób. Jeśli przepływka i sonda są ok to nie za bardzo ma co wpływać na ilość paliwa. Chyba tylko jeszcze czujnik temperatury.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

Maciej, ale to samo dzieje się na gazie...
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A wszystkie świece palą?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

wszystkie palą...
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Sekwencja nie bedzie się różniła od benzyny, bo działa na podstawie czasu otwarcia wtrysków i tam bym szukał problemu.
To może być wina przepływki.

Profilaktycznie sprawdziłbym czy na wtryski nie są cały czas otwarte, poprzez ściągnięcie z nich przewodów i próbie odpalenia.
Dodatkowo czy na przewodach sterujących nie ma ciągłego napięcia 12V.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

sprawdzę, ale dopiero jutro, bo do firmy już dzisiaj nie dotrę, a tam zostawiłem Probka. przypomniała mi sie jeszcze jedna sprawa. żeby silnik chodził "jako-tako", to muszę mieć zapłon na maxa przyspieszony-inaczej od razu gaśnie. jeszcze raz sprawdziłem ustawienie rozrządu, i wszystko jest ok.górne koło znak na "1" dolne na literkę "T"- i tak mam. aparatu inaczej ustawić się nie da, bo przecież wpust, który wchodzi w wałek rozrządu jest niesymetryczny i wchodzi tylko w jednym położeniu...
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Może sprawdziłeś ale ja obstawiam spora szczelność dolotu lub zepsuty seryjny bay-pass (czy jakos tak sie ona nazywa). Ewentualnie cewka. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Ja radze sprawdzic zawory, Dersoyer miał podobny problem i okazało sie że to wina zawórów.

oooo i spradz czy kabelek od sądy lambda się czasem nie "uksył" :lol: :lol:

pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Jak tam ENDURO doszedłeś przyczyny czy nie,sonda nie wpływa tak drastycznie jak u ciebie ,ani zawory bo to nie było upalanie gwałtowne aby się przepaliły.Sprawdź może czujnik położenia wału ,bo jak piszesz aby odpalił to trzeba zapłon przestawiać.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

dolot -szczelny,co do wtrysków, to nie maja stałego napięcia-czyli ok...zawory, to tak jak mika napisał- w jednej chwili nie upalą sie na wszystkich garach...gdzie jest ten czujnik położenia wału?sondę sprawdzałem miernikiem i (teoretycznie)jest sprawna
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”