jakim momentem dokręcać głowicę w 2,2 turbo

Krzys
Posty: 12
Rejestracja: 2004-05-05 18:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Jaworzno

jakim momentem dokręcać głowicę w 2,2 turbo

Post autor: Krzys »

Miesiac temu kupilem probaska 2.2GT Igen. do remontu. Jestem juz na finiszu naprawy i mam problem - mianowicie wymienilem uszczelke pod glowica itd..... ale nie posiadam zadnych danych odnosie momentu i kolejnosci dokrecania srub glowicy. Jesli mozecie mi pomoc to bede bardzo wdzieczny a moze tez ja sie do czegos przydam (-:
Awatar użytkownika
Laki
Posty: 131
Rejestracja: 2004-02-15 20:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Laki »

Install the new cylinder head gasket, cylinder head and bolts. Tighten bolts in sequence shown in the following figure, to 40-42 N-m (29-32 lb-ft), then again to 80-86 N-m (59-64 lb-ft).
Tu masz momenty :D
A kolejność jest taka
góra głowicy od lewej strony 10, 6, 2, 3, 7
dół głowicy od lewej strony 9, 5, 1, 4, 8
Mam nadzieje że rozumiesz :roll:
Gość

Post autor: Gość »

Dokrecasz zaczynajac od srub srodkowych, a konczysz na zewnetrznych. Pierwsze dokrecenie 40-42Nm, drugie 80-86Nm.
Awatar użytkownika
BARON
Posty: 5
Rejestracja: 2004-09-15 02:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

jakim momentem dokręcać głowicę w 2,2 turbo

Post autor: BARON »

Witam wszystkich serdecznie,od niedawna stałem się dumnym właścicielem Forda probe.Auto przywiozłem z Niemiec,niestety z uszkodzonym silnikiem[pęknięta głowica].Głowice dałem do regeneracji i wszystko jest ok.ale do pełni szczęścia potrzebna jest mi informacja jakim momentem dokręcić głowicę? nie mogę tego znaleźć na forum,a chciałem go już poskładać (dzięki Wam się tego w ogóle podjąłem)z góry dziękuję za odpowiedź.
Ford Probe 2.2 turbo 1991
Krzys
Posty: 12
Rejestracja: 2004-05-05 18:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Krzys »

Jakis czas temu pytalem na forum o to samo... a wiec wniosek nasowa sie sam "szukaj, az znajdziesz", ale co bys nie szukal za dlugo to... kolejność jest taka
góra głowicy od lewej strony 10, 6, 2, 3, 7
dół głowicy od lewej strony 9, 5, 1, 4, 8



Pierwsze dokrecenie 40-42Nm, drugie 80-86Nm.

a tak w ogole to upewnij sie czy w warsztacie ktory robil ci glowice nie obrocili ci kola rozrzadu, ja nie sprawdzilem i... no sam wiesz :( jak bedziesz mial jakies watpliwosci to wal smialo - temat znam az za dobrze :( powodzenia

2.2GT"Zosia"
Wszystkim "fachowcom" mowimy stanowcze NIE!!!
Gość

Post autor: Gość »

Dzięki za informacje dotyczące głowicy,a co do koła to tak jakbyś zgadł,przykręcili je znaczkami do wewnątrz.
Awatar użytkownika
BARON
Posty: 5
Rejestracja: 2004-09-15 02:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BARON »

Przykręciłem głowice,silnik nie ma kompresji-poradźcie co robić?
Ford Probe 2.2 turbo 1991
Awatar użytkownika
BARON
Posty: 5
Rejestracja: 2004-09-15 02:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BARON »

Wszystko ok.pali :D [/url]
Ford Probe 2.2 turbo 1991
Awatar użytkownika
Skorpion
Posty: 58
Rejestracja: 2004-07-05 08:44

Uszczelka pod głowicą.

Post autor: Skorpion »

Zaczne od początku. Przykreciłem głowicę przeciągniętym kluczem.Źle pokazywał i za lekko ją dociągnąłem-efekt,po 300 km uszczelka do wymiany ,głowica do planowania. Kupiłem druga uszczelkę i zadowolony założyłem, tym razem już zwracając uwagę jaki klucz biore.Problem-nie ma ogrzewania.Próbowałem róznych cudów odpowietrzaniaale nic to nie dało.Kotś ma pomysł co to może być??W układzie jest ciśnienie,ale to chyba norma w probkach.Brak mi już pomysłów.Mam nadzieje że głowica nie jest pęknięta.Nie wiem jak się to objawia bo jeszcze żadnej tak nie wykończyłem.
PROBAS 89r, 2,2GT
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

Czy przed wymianą głowicy ogrzewanie działało? Jeżeli tak to coś spartoliłeś .
Awatar użytkownika
Skorpion
Posty: 58
Rejestracja: 2004-07-05 08:44

Post autor: Skorpion »

Nie wiem tylko co,bo nie wymienialem glowicy 1 raz. Jak duże są kanaliki w chłodniczce? Czy mogła się tak szybko zapchać jakims wiekszym paprochem?
PROBAS 89r, 2,2GT
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

z tego co patrzyłem w literaturze to raczej nie bardzo
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Śruby głowicy dokręca się troszke większym momentem potem odkręcasz o kilka stopni i dokręcasz znowu i zawsze się dociągnie więcej sprawdzone u mnie jak robiłem głowice. :D
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Skorpion
Posty: 58
Rejestracja: 2004-07-05 08:44

Post autor: Skorpion »

Juz glowica dociagnieta.W chlodniczce byl taki syf ze nie miala prawa grzac,nie wiem tylko skad. :P
PROBAS 89r, 2,2GT
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

Skorpion pisze:Juz glowica dociagnieta.W chlodniczce byl taki syf ze nie miala prawa grzac,nie wiem tylko skad. :P
ach to nieczyste środowisko :wink:
91 2.2 GT
męzczyzna zrobi wszystko żeby przespać się z kobietą! kobieta zrobi wszystko żeby dostac nowe buty
mercury
Posty: 1
Rejestracja: 2006-01-31 21:49

Ford Probe 2.2 GT - glowica i walek....

Post autor: mercury »

Czesc,

Czy ktos posiada info z jaka sila dokreca sie glowice i walek rozrzadu
w FP 2.2GT?

Z gory dzieki za pomoc.

Mercury.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

My również witamy Cie bardzo czule.
Ehhh... :?
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Robiłem to jakiś czas temu ale jakoś mi wypadło z głowy ,jak kupisz dobrą uszczelkę to będzie na ulotce moment i kolejność dokręcania śrub.
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

nie wiem gdzie sie podpiac, wiec nie zakladajac nowgo tematu napisze tutaj:
macie moze jakies sugestie jak mozna przy okazji ulepszyc/poprawic cos przy glowicy/dolocie/wylocie z niej :?: :P bo niestety czeka mnie rozbiorka glowicy...:/ najprawdopodobniej zapiekl mi sie zawor...:( po odpaleniu silnika slychac ze nie chodzi ktorys zawor i silnik kuleje a po paru sekundach zaczyna stukac i walic :cry: :cry: :cry:
a i jakie są przyblizone koszty uszczelek pod glowice/kolektor ssacy/uszczelniaczy na zawory??
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Uszczelki to w granicach 160 zł ale to nie wszystkie wydatki. Ja swojego czasu też zaczynałem od głowicy a skończyłem na 16V :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Bogdan9999 pisze:Uszczelki to w granicach 160 zł ale to nie wszystkie wydatki. Ja swojego czasu też zaczynałem od głowicy a skończyłem na 16V :)
no niestety nie mam takich mozliwosci narazie... :roll: wydalem kase na przegub i nowy olej i wyplata sie skonczyla...:( mam nadzieje ze nie bedzie tam duzo do roboty z ta glowica... :cry: :x

a i mam takie pytanie:
da sie sciagnac jakos glowice tak, zeby nie trzeba bylo jej pozniej planowac :?: bo moj ojczulek upiera sie ze jezeli bede bardzo delikatnie i po woli odkrecal kazda srobke po kolei to nie bedzie trzeba pozniej planowac glowicy 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re:

Post autor: Robert »

Laki pisze:Install the new cylinder head gasket, cylinder head and bolts. Tighten bolts in sequence shown in the following figure, to 40-42 N-m (29-32 lb-ft), then again to 80-86 N-m (59-64 lb-ft).
Tu masz momenty :D
A kolejność jest taka
góra głowicy od lewej strony 10, 6, 2, 3, 7
dół głowicy od lewej strony 9, 5, 1, 4, 8
Mam nadzieje że rozumiesz :roll:
uszcz_gl.gif
uszcz_gl.gif (10.78 KiB) Przejrzano 23097 razy
[r]Skompilowałem 3 czy 4 wątki w 1, bo ktoś nie mógł znaleźć, a dzięki dodaniu załącznika temat "wypłynął" na wierzch.[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
jakcak69
Posty: 11
Rejestracja: 2006-12-31 17:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: jakim momentem dokręcać głowicę w 2,2 turbo

Post autor: jakcak69 »

serdecznie dziekuje i pozdrawiam:)
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Re: jakim momentem dokręcać głowicę w 2,2 turbo

Post autor: pytlar »

a i co do mojej wypowiedzi: odkreciłem głowice - i bez planowania założyłem znowu - zrobione od tej pory kilkanaście tys km i zadnych problemów :]
Obrazek
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Moment dokręcania pokrywy zaworów

Post autor: Pawel_-5 »

Wiecie jakim momentem przykręcić śruby pokrywy zaworów i świece zapłonowe w moim GL-u :?:
Pozdro!
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”