Awaria silnika po pracy na odcince.

Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Maniak.M »

Witam

Jakiś czas temu w bardzo głupi sposób zepsułem sobie silnik.
Przytrzymałem go na odcince (6.500 obr/min) przez 4-5 sekund.
Po czym silnik zaczął bardzo głośno pracować.
Efekt jest taki jak by ktoś młotkiem walił po pokrywie zaworów.
Częstotliwość walenia/stuków jest proporcjonalna do obrotów silnika.
Silnik odpala i pracuje.
Silnik miał temperaturę w zakresie "normal".
Ford Probe GT 2.2T 91r.

Moje pytanie brzmi: Co się mogło posypać? Co mam sprawdzić?
Proszę o pomoc bo nie mogę już patrzeć jak mój Probe stoi unieruchomiony i nie mogę nim śmigać.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Bendek »

generalnie pałowanie do odcinki nie jest dobrym pomysłem <szczególnie w v6> ale po tych 4-5 sekundach nie powinno się nic stać.....no nie powinno...ale u Ciebie obróciło panewkę... :( przykro mi... :(
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Bogdan9999 »

Wywala olej przez odmę ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: CBR »

Stawiam na panewkę :cry:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Bendek »

odkręć jeszcze dekiel zaworów zobacz jak sytuacja....
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Maniak.M »

Bogdan9999 pisze:Wywala olej przez odmę ?
Nie sprawdzałem, ogarnę to.

A pod pokrywę zaworów już zaglądałem i wszytko wygląda ok.
Rozrząd też jest dobrze ustawiony.

Też podejrzewałem panewki, niestety.
W weekend jak pogoda się gwałtownie nie pogorszy biorę się za robotę.

Ma ktoś już jakieś doświadczenia z wymianą panewek, szlifem itp. ?
Oczywiście sinika nie muszę znowu wyciągać?
Wystarczy zdjąć część wydechu, miskę olejową i się tam dostane?
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Bendek »

jak to nie wyjmować?!

wyciągaj silnik, kupuj nowe panewki, i daj wał do szlifu....
sama wymiana panewek nic nie da... szkoda Twojej roboty....
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Maniak.M »

No to czwarty raz w historii tego samochodu będę musiał wyciągać z niego silnik :evil:
A jak mam drugi silnik? I z niego bym przełożył cały komplet, tzn wał i panewki?
Jest taka opcja?
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Bogdan9999 »

No pewnie z tym że wał musi być ok ;) Ale ja obstawiał bym na twoim miejscu też uszkodzenie tłoków z własnego doświadczenia ale mogę się mylić.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: CBR »

Sprawdził bym głowicę :?

Z mojego doświadczenia to było tak że panewka się wytrzaskała i tłok zaczął stukać o głowicę :roll: :?
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Bogdan9999 »

hehe to raczej nierealne ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: CBR »

Tak miałem w kadecie 1,4 :wink:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Bogdan9999 »

W probe żeby tłok uderzał o głowice musiał by mieć luz na czapie lub na sworzniu ponad 1.2 mm a to nie realne bo dawno by silnik stanął przez obróconą panewkę.
Maniak.M a powiedz był wtedy strzał z NITRO ? Bo jeśli tak to by to w zupełności tłumaczyło.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Maniak.M »

Nie, żadnego nitro :twisted:
Ale najśmieszniejsze jest to, że zapierdzielał z na nitro po kilkanaście sekund i nic się nie działo, a tu taka głupota i się rozsypał.
Ma się tego pecha :?

W tedy nie robiłem nic innego. Stałem na luzie i przytrzymałem go na odcince. I to też nie od razu po odpaleniu. Wcześniej pochodził tak ze 3 min, a 20 minut wcześniej go wyłączyłem tak więc silnik był jeszcze w zakresie temperatury "normal"
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: adrian_seki »

Dlatego nigdy jeszcze mój probe nie miał odcinki ze względu zbyt wysokich obrotów (przynajmniej stuki jest pod moją opieką) - głupota, a za głupotę się płaci :D

Ehh Blow-off mi uciekł z allegro :D nic polujemy dalej :P
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Maniak.M »

Odpaliłem dzisiaj proba po dłuższym postoju i nie jest ciekawie.

Oprócz walenia/stukania jak by młotkiem po pokrywie zaworów to bardzo kopci na niebiesko :(
Poza tym zaleciało strasznie benzyną i okazało się że zaczęła jeszcze wyciekać benzyna pomiędzy jednym z wtryskiwaczy a listwą paliwową :x

Tak na moje oko to panewka nie bardzo ma coś do brania oleju, ale może się mylę.
Jakieś pomysły?
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Awaria silnika po pracy na odcince.

Post autor: Bogdan9999 »

Aha czyli tak jak mi popękały ci półki między pierścieniami na tłokach. Czyli masz trochę roboty. I dam Ci dobrą rade nie kupuj zamienników tych tłoków w PL ja kupiłem i po 2000 km popękały jeszcze gorzej one są w takim zielonym kartoniku. Ściągnij dobre ze stanów cena nie jest wysoka chyba coś około 75 $ Do tego są już trochę ulepszone z tego co widzę. Ta półka co pęka jest już wyższa(mocniejsza) do tego pierścień zbierający olej 4 mm a seria z tego co pamiętam ma 3 mm. Rozbieraj cały silnik bo bez tego nie obejdziesz się. Rozpadł sie silnik po takim czymś bo jednak ma swoje lata i materiał z których zrobione są tłoki sie juz wypracował szczególnie u ciebie po + nitro :P Pozdrawiam

Tu masz przykładowe
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-92-2- ... ccessories
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”