dymienie silnika

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Jeżeli szklanki są ok bez zarysowań większych i progów to wystarczy sama wymiana pierścieni.
Przy okazji warto też sobie dół obejrzeć i zobaczyć co i jak z wałem.
Pozdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
adm
Posty: 28
Rejestracja: 2007-07-11 21:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adm »

Czy ktoś wie kto w Warszawie zajmuje się naprawą naszych 2.5 V6 ?
2.5 V6 24V
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: sklepy i serwisy przyjazne klubowi...
Złotokłos jest pod Warszawą - za Piasecznem (albo za Jankami - zależy z której strony jedziesz).

Nie masz jeszcze dostępu do działu spotkań, ale (jeżeli chcesz) zapraszamy dziś o 20 do Route66 (pod salon Liberatora róg Górczewskiej i Prymasa Tysiąclecia).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
bluetoth
Posty: 62
Rejestracja: 2007-01-25 16:30
Samochód: Probe 2.0, r. 94 x 2 szt
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: bluetoth »

Widzę że temat stary, ale ponieważ niedawno zlikwidowałem podobny problem, opiszę go.
Probka kupiłem 3 latka temu od znajomego niemca (II generacja 2.0, rocznik 94, przebieg 146.300km). Od samego początku dymił z rana wiosną i jesienią ale dopiero w tym roku zaczęło mnie to mocniej drażnić. Po przestudiowaniu forów i kontakcie z telefonicznym z Jaksą z Warszawy, który odradził wymianę pierścieni z powodu niedostępności oryginałów, za to zaproponował inny patent, spróbowałem więc.
Kupiłem i pewnego dnia rano wlałem do oleju płukankę do silnika, odczekałem 10 minut, wyłączyłem motor, po następnych kilkunastu wykręciłem świece i nalałem do cylindrów nafty a wieczorem dolałem jej znowu (w sumie 2butelki połlitrowe). Następnego dnia wieczorem odpaliłem silnik, rozgrzałem lekko (pracował kilka minut na wolnych), po czym spuściłem olej i zalałem nowym syntetykiem (wcześniej lałem półsyntetyk).
Przejechałęm już po tym zabiegu ponad 1.500km i efekt jest taki że:
- jak dotąd nie bierze oleju (wcześniej łykał około 2 litró na 10tys km)
- sporadycznie i cichutko pokukuje popychacz (przedtem wyraźnie często i głośniej)
- ciśnienie na cylinrach wynosi prawie 14 na 1,2,3 oraz 13 na 4 (wcześniej było o prawie 1 niższe)
- zauważyłem niższe spalanie i ogólnie silnik się wyciszył mimo iż nigdy nie był głośny
Czyli ptatent Pana Jaksy (troszkę przeze mnei zmodyfikowany) zadziałał
Probe II, 2.0, 94r x 2szt :)
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: sziaba »

Ciekawe :)
A przede wszystkim ważne że skuteczne :wink:
A jak pozbyłeś się nafty z cylindrów po ich zalaniu :?:
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
bluetoth
Posty: 62
Rejestracja: 2007-01-25 16:30
Samochód: Probe 2.0, r. 94 x 2 szt
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: bluetoth »

sziaba pisze:A jak pozbyłeś się nafty z cylindrów po ich zalaniu :?:
Proste..... część przeleciała do miski olejowej, a resztę wydmuchałem kręcąc rozrusznikiem i lekko przytykając ręką otwory na świece.
Skuteczne się okazało, chociaż jak to robiłem to nie wierzyłem w pozytywny efekt a Jaksa też mówił że może pomóc a nie musi. Poobserwuję dalej i napiszę po kilku następnych tysiącach kilometrów czy nic się nie zmieniło.
Probe II, 2.0, 94r x 2szt :)
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

Od jakiegoś czasu mój Probe 2.0 dymił rano zaraz po odpaleniu. Wczoraj zastosowałem SeaFoam tak jak na tym filmiku. Po tych zabiegach zmieniłem olej na Valvoline 5w30 i dziś rano zero dymienia. Pojeżdżę dłużej i zobaczę na jak długo starcza taka kuracja.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 10
Rejestracja: 2008-03-03 09:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arni »

jeszcze jakies 4 miechy temu sam mialem ten problem i szczerze to odradzam uzywania jakis "magicznych plynow" srodkow albedo.dymienie rano nie zniknie samo.. budzenie sie codziennie z mysla "bedzie dymil czy nie?!" to trauma dla kazdego fana swojego autka :wink:


musialem odlozyc troszke kasy i wymienic pierscienie, po tym malym remoncie silnik chodzi bez zarzutow :)
Ford Probe 2.0 II gen , 96'
Awatar użytkownika
fireman
Posty: 19
Rejestracja: 2008-06-28 20:40
Galeria: viewtopic.php?t=14235
Lokalizacja: Chełmo

Post autor: fireman »

Witam koledzy mój probek też łyka olej,mam 2.2 lx może mi ktoś powiedzieć jaki będzie koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy do mojego modelu.pozdro
STRAŻAK
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Taki sam, jak w modelu GL. :wink:
A tak poważnie, to cena zależy od miejscowości, warsztatu, mechanika
i od sklepu, w jakim te części kupisz.
Najlepiej zorientuj się ile zawołają u Ciebie, a potem spróbuj znaleźć tańsze źródła.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
mustang877
Posty: 10
Rejestracja: 2008-04-27 22:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re:

Post autor: mustang877 »

Jeżu pisze:Warto kupic tak zwanego "DOKTORKA" on nie zaszkodzi a powinien poprawic prace silnika. Mozna go zakupic prawie na kazdej stacji bendzynowej. Warto spróbowac maly koszt a daje duzo.
ja bym nie radził tego wlewać do silnika, pamietajcie ze po zalaniu tego DOKTORA KONOWAŁA czy jak to tam sie nazywa zwiększy sie cisnienie oleju i wywala simmeringi na wale.
MÓJ PROBUŚ 2.0 16V ,94r
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”