dymienie silnika

ozi

dymienie silnika

Post autor: ozi »

po nocy jak odpalam silnik , to z rury wydostaja ogromne kłęby dymu.z tyłu nic niewidać .trwa to około 4 kilometrów iustaje .potem zanika ,aż do następnego ranka [ niebieski dym]
Gość

Post autor: Gość »

Przepala Ci olej (niebieski dym).
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Gumki (uszczelniacze) na zaworach do wymiany :D, na szczescie koszta niewielkie.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Jeżu
Posty: 79
Rejestracja: 2004-01-30 00:36
Galeria: viewtopic.php?t=5700
Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws

Post autor: Jeżu »

Warto kupic tak zwanego "DOKTORKA" on nie zaszkodzi a powinien poprawic prace silnika. Mozna go zakupic prawie na kazdej stacji bendzynowej. Warto spróbowac maly koszt a daje duzo.
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

ale tylko poprawia a nie naprawia
Nowy

Post autor: Nowy »

Mam pytanko jak sprawdzic co jest przyczyna tego dymienia silnika. Bo u mnie jest tak ze auto dymi czy zimne czy cieple. To wydostaje sie niebieski dym. Jest to probe 2.2 Turbo. Myslalem ze to od turba ale sie z niej nie leje olej do srodka bardzo. Bo patrzylem w przewodach i jest tylko lekko zroszone olejem.Tylko jedno mnie zastanawia z kad jest olej w tej puszcze co jest na niej linka od gazu. Jezeli macie jakies pomysly to napiszcie co moze byc do zrobienia.
Awatar użytkownika
Laki
Posty: 131
Rejestracja: 2004-02-15 20:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Laki »

Nowy pisze: z kad jest olej w tej puszcze co jest na niej linka od gazu
Jeżeli chodzi Ci o przepustnice to normalka, że bedzie tam troszke oleju, ponieważ z głowicy idzie taki krótki, plastikowy, czarny przewód który jest umocowany w kolektorze ssącym i tamtędy właśnie dostaje się olej.
Jeżeli się myle to prosze o skorygowanie :wink:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

o tym jak ciężko ustalić przyczynę dymienia było już pisane. Ogólnie w kolektorze dolotowym nie powinno być oleju. Ale mówisz że na ciepłym i na zimnym dymi tak samo - to raczej wskazuje na uszczelniacze. Jak duże masz zużycie oleju? czy klekocze Ci silnik? możesz zbadać ciśnienie na tłokach, ale wyniki będą miały wiele "może"....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

Obrazek

Jak wymieniac uszczelniacze to od razu pierscienie - 400 zł drozej a pewniej. na 100 % na zgarniajacych jest nagar - robilem ostatnio u siebie bo brał olej 1 L na 1000 i zaczynał kopcic - wprawdzie nie tak jak na obrazku powyzej ale juz bylo widac
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

:lol: :lol: :lol: Pamietam popisy MiH-a...hehe jak deptal pytal sie czy to chmura dymu z opon czy z rury :lol: :lol: :lol:
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Bo MiH to tam swiece dymne zaaplikowal :D
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Temu ze zdjęcia "ZS" chyba strasznie bierze olej :lol:
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Karol
Posty: 44
Rejestracja: 2003-02-11 05:13
Samochód: brak
Lokalizacja: A-A, Michigan

Post autor: Karol »

2.5 V6 ??
Spoko, nie ma powou do paniki :
#1 sparawdz kat wyprzedzenia zaplonu powinno byc 10*
tylko na komputerze w "test" mode, inaczej to sie nie da ustawic
#2 jesli swieci ci sie check engine przy 100km/h + to masz skopane sady lambda, zawsze wymieniaj parami
#3 blokada w katalizatorze, cos sie zatkalo, zwlaszcza jesli pachnie zgnilymi jajami i siarka
#4 slodki zapach = pali chlodziwo = przeciek pod glowica = droga zabawa.

Olej zwykle wycieka przez pokrywe na zaworach, sprawdz czy ci stoi olej w dziurach na swiece, nawet jesli go ubywa to nie koniecznie jest on palony w silniku, z tego nie kapie na postoju wiec jest to trudne do zauwazenia


Sprawdz ile kosztuje w Polsce silnik KLZE (10:1, 200Hp)
Moze taniej niz robienie starego z przeciekiem zwlaszcza jesli pali olej i potrzeba nowych pierscieni.
BLaCK '94 GT 5sp
Gość

Post autor: Gość »

Jeżu pisze:Warto kupic tak zwanego "DOKTORKA" on nie zaszkodzi a powinien poprawic prace silnika. Mozna go zakupic prawie na kazdej stacji bendzynowej. Warto spróbowac maly koszt a daje duzo.
motodoktorka to się kupuje na dzień przed sprzedażą fury (oczywiście jak jest zrypany silnik) :twisted: :wink: :D
Awatar użytkownika
Hubert
Posty: 34
Rejestracja: 2004-01-23 02:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubin

kopcenie

Post autor: Hubert »

pociesze cię że nie jesteś sam mi też kopci napewno uszczelniacze, rano nie widze domu taka hmura ale jak się rozgrzeje to znika . ale jak będe robił to za jednym razem góre i dół. pozdrowienia
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

przymierzam się do małego remontu silnika, głównie pierścienie
lista zakupów:

:arrow: pierścienie
:arrow: uszczelniacze
:arrow: uszczelka głowicy
:arrow: pasek rozrządu
:arrow: rolka napinająca
:arrow: olej
:arrow: filtr oleju
:arrow: uszczelka miski olejowej

Jak o czymś zapomniałem to napiszcie.
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

ja to przerabiałem całkiem niedawno. kopcił jak szalony [tamta fotka to pikuś przy moim] i brał od h... oleju. wymiana uszczelniaczy i pierścieni załatwiła sprawę w 100%
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

czy dokupywałeś coś więcej niż jest na mojej liście :?:
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Nie ma czegoś takiego jak uszczelka miski olejowej 8) Składa się ją na silikon. A broń Cię Panie, żebyś jeszcze dorabiał ją z korka.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

Voodoo pisze:Nie ma czegoś takiego jak uszczelka miski olejowej
hmm,a ja kupowalem w sklepie uszczelke miski olejowej...
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Moja odpowiedź tyczyła się akurat II-gen. Bo tak naprawdę nie wiadomo jaki silnik będzie remontowany :P
Domownik w stopce ma wpisaną jedynkę i Mazdę z silnikiem V6 :P
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Dobry temat z tym polecaniem MotorDoktora :shock: :shock:

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

RX pisze:Witam,

Dobry temat z tym polecaniem MotorDoktora :shock: :shock:

Pzdr.

Eeeee lepiej od razu tawotu - taniej i skuteczniej :twisted: :wink:
Pzdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
adm
Posty: 28
Rejestracja: 2007-07-11 21:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adm »

Witam,
mi też strasznie dymi planuje wymianę uszczelniaczy i pierścieni. Czy sama wymiana wystarczy czy muszę robić szlif cylindrów?
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

tego się nie da zawyrokować bez rozebrania silnika i obejrzenia w jakim stanie jest gładź cylindrów
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”