Strona 1 z 1
(masło) pod korkiem
: 2013-01-12 19:50
autor: Domek26
Witam szukałem i nic nie mogę znaleźć na ten temat.
Zauważyłem ze pod korkiem wlewu oleju tworzy się kremowy osad który prawdopodobnie powstaje przy mieszaniu się oleju z cieczą chłodząca tyle ze.... oleju nic nie ubywa , płynu też nie co dziwne.
co to może być?
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-12 20:32
autor: Bogdan9999
Normalny objaw zimą. A to nie płyn chłodzący tylko woda która się skropliła w silniku.
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-12 21:01
autor: Domek26
Nigdy wcześniej tego nie zauważyłem... Juz się wystraszylem ze uszczelka padła... Ale nigdy go nie przegrzalem rok temu wymieniałem olej wszystkie płyny jakie tylko są chłodnice pompę wody rozrząd i dziś patrzę a tu masełko
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-16 07:53
autor: maras_eko
jak silnik się dobrze nagrzeje masło się stopi
- wynik
nie dogrzania
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-16 17:33
autor: Domek26
Co do
nie dogrzania to bardzo możliwe bo ostatnio jeżdżę nim do pracy 2 km wiec nawet nie zdąży się zagrzać raczej nie jest to najlepsze dla silnika
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-16 21:43
autor: Lukasz
To zanim co dzień ruszysz to go zagrzej porządnie,ja zawsze przed pracą grzałem silnik aż nie leciało ciepłe powietrze nadmuchu,lepiej dla silnika i lepiej dla ciebie bo nie jedziesz z zamarzniętym aucie z zaparowanymi szybami
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-16 22:32
autor: Domek26
No tak by było najlepiej tylko ze wiesz zawsze się człowiekowi spieszy ...
Swoja droga to mi spalanie niezle wychodzi około 30l wiadomo cały czas na ssaniu
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-17 00:12
autor: Lukasz
No to 20 min. wcześniej trzeba wstawać,będzie czas na rozgrzanie i spalanie spadnie.
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-17 17:23
autor: Romas
Lukasz pisze:ja zawsze przed pracą grzałem silnik aż nie leciało ciepłe powietrze nadmuchu
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-17 17:35
autor: Lukasz
Romas pisze:Lukasz pisze:ja zawsze przed pracą grzałem silnik aż nie leciało ciepłe powietrze nadmuchu
No poważnie,przy niskich temp.zawsze !!! i oczywiscie jak wychodziłem z pracy to ta sama procedura jak szedłem ogarniać w sensie myć o przebierać(praca w warsztacie) a fura sie już grzała
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-17 17:52
autor: Eli
potwierdzam, iż powyższe jest prawdą
ale do tego przydaje się stacyjka z możliwością wyciągnięcia kluczyka w każdej pozycji
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-17 17:58
autor: Romas
To nie kwestia stacyjki tylko trzeba posiadać 1gen
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-17 18:02
autor: Lukasz
z mojej akurat się nie wyciąga kluczyk
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-17 18:41
autor: Domek26
Kluczyka nie da się wyciągnąć ze stacyjki gdy jest odpalony i w pozycji ON też nie...( no chyba ze stacyjka wcześniej była wylamana) jest tak dla bezpieczeństwa zrobione... Jak się mylę niech ktoś poprawi , ale raczej się nie myle
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-17 19:03
autor: Romas
kolega chyba nie załapał
ale nie bój nie bój jeszcze sie nauczysz
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-17 19:11
autor: Domek26
No to może mi ktoś wyjasni
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-17 23:06
autor: Eli
Masz racje, kluczyk powinien nie dac sie wyciagnac w pozycji acc i on, jednakze wiele jedynek ma wyrobione stacyjki i reszte zamkow, przez co na zlotach jest wygodnie i smiesznie zaeazem
Re: (masło) pod korkiem
: 2013-01-21 15:37
autor: MaryooSh89
Przynajmniej jak na zlocie po pijaku zgubisz kluczyki to na drugi dzień pożyczasz od kogoś kluczyk i jedziesz dorobić sobie drugi do jego auta żeby wrócić do domu swoim