Zwężka

Awatar użytkownika
kicker
Posty: 238
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Samochód: White GT 91
Galeria: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Zwężka

Post autor: kicker »

mam pytanie do wszystkich którzy mają zwężke, jaki kolor mają u was świece?

Wymieniałem dziś, nalot na elektrodach jest biały, uważam, że zbyt biały. Przed podkręceniem był bardziej szary.
Wnioskuje że mieszanka jest zbyt uboga i automatycznie temperatura spalanie też, a przecież nie powinno raczej tak być.

I teraz nie wiem czy zmniejszyć ciśnienie, czy olać temat, powiedzcie co o tym sądzicie.

Nie za bardzo chce przykręcać mbc bo auto zdecydowanie lepiej przyspiesza, no i żal dupe ściska :)

pozdro
dudekzgora
Posty: 25
Rejestracja: 2013-11-29 11:26
Samochód: Ford Probe 2.2 GT Turbo I-gen. 92r
Galeria: viewtopic.php?t=21769
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Zwężka

Post autor: dudekzgora »

-- oryginalny post 2013-12-10 16:29 --

Witam.

Mam mały problem z doładowaniem. Zanim zacząłem bawić się ze zwężką wszystko było ok, doładowanie na seryjnym wskaźniku 7-8 psi przy zwężce 1mm, nie była ona seryjna, ktoś widoczniej wcześniej się tam bawił. Wyciągnąłem ją, zamontowałem 0,8mm, dałem jednak dłuższy przewód, aby łatwiej było ją następnym razem wyciągnąć. Jazda próbna: turbo załączam na drugim biegu przy przepustnicy otwartej na maksa. Wskaźnik daje 12 psi (wskazówka idealnie na środku czerwonego pola), czuć spory przyrost momentu obrotowego. Nagle po upływie 1-2 sekundy czuć lekkie szarpnięcie, wskaźnik dalej pokazuje 12 psi, pedał gazu cały czas w podłodze. Zmieniam na trzeci bieg jednak dochodzi już tylko do 6-7 psi i na każdym następnym biegu też. Czekam chwilę aż turbina się ochłodzi, gaszę silnik, odpalam ponownie i znów dzieje się wszystko od początku. Operację powtarzałem 3-krotnie.

mam następujące pytania:

1. Czy winnym jest boost'cut?
2. Czy miała na to wszystko wpływ długość przewodu, w którym znajduje się zwężka?
3. Co jest grane? :)

Zaznaczam, że nie przekroczyłem 12 psi. Po przekształceniu wyszło 0.8 bar, nie więcej. A z tego co wiem odcina zapłon przy 0,85 bar. Z opinii forumowiczów wynika że seryjny wskaźnik dokładny raczej nie jest. Pozdrawiam.

Pomożecie?

-- dodano 2013-12-10 19:28 --
Był : Ford Probe 2.0 II-gen 1994r
Jest : Ford Probe 2.2 GT Turbo I-gen 1992r
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Zwężka

Post autor: Patryk- »

a jak długi teraz jest ten przewód w porównaniu do poprzedniego ? może skoro zmieniałeś wąż to obejmy nie skręciłeś dostatecznie ? na mój rozum to tkzw bost cut to odcięcię, a nie ograniczenie tak? on nie reguluje Ci doładowania...może kondycja turbiny już nie ta ;)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
dudekzgora
Posty: 25
Rejestracja: 2013-11-29 11:26
Samochód: Ford Probe 2.2 GT Turbo I-gen. 92r
Galeria: viewtopic.php?t=21769
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Zwężka

Post autor: dudekzgora »

Problem rozwiązany, dziękuję. Winnym był nieszczelny przewód. Na zwężce 0,8mm pompuje 12 psi, teraz pora usunąć boost cut'a :D
Był : Ford Probe 2.0 II-gen 1994r
Jest : Ford Probe 2.2 GT Turbo I-gen 1992r
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Zwężka

Post autor: Patryk- »

prawie że zgadłem :)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
steam
Posty: 123
Rejestracja: 2012-11-04 13:06
Samochód: Probe 2.2 GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=20911
Lokalizacja: Góra - Śląskie

Re: Zwężka

Post autor: steam »

przepływka podawała 0.8bara a ty miałeś 0.5 i boost cut gdzieś te 0.3bara musiało spieprzyć :D
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zwężka

Post autor: adrian_seki »

A co ma przepływomierz do ciśnienia w dolocie? Jakie są objawy uszkodzonego przepływomierza bo mi coś zaczyna oststnio migać Check Engine i jakoś falują obroty strasznie
Awatar użytkownika
steam
Posty: 123
Rejestracja: 2012-11-04 13:06
Samochód: Probe 2.2 GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=20911
Lokalizacja: Góra - Śląskie

Re: Zwężka

Post autor: steam »

adrian_seki pisze:A co ma przepływomierz do ciśnienia w dolocie? Jakie są objawy uszkodzonego przepływomierza bo mi coś zaczyna oststnio migać Check Engine i jakoś falują obroty strasznie
Adrian w f2t jak i większości starych mazd 323, 626itp. jest przepływomierz klapowy jak sama nazwa wskazuje mierzy ci on powietrze które silnik połyka te informacje idą do naszego komputera komputer generuje ilość paliwa które wtryski mają podać silnikowi gdy dawka osiągnie odpowiednią wartość a to one tworzą blokadę boost cuta. Mniej więcej tak ci to nakreśliłem w prostocie.
Są 2 rodzaje usunięcia boost cuta jedna moim zdaniem gorsza jest rozkręcenie przepławki i danie tam jakiejś blokady aby ona nie otwierała sie maksymalnie lub lepsza sprawa jest usunięcia go z sterownika 27c256 która znajduje sie w komputerze pod numerkami 079753-11444 w przypadku 1 opcji odradzam sie z tym bawić.
Jest tutaj pewien temat od niejakiego Quakiego jak to usunąć w 2 opcji.
jak ci faluje sprawdź sobie dolot od przepławki aż do przepustnicy.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zwężka

Post autor: adrian_seki »

Wszystko wiem już - dziękuje za dobre wyjaśnienie :)

Pytanie jakie mi się nasuwa to w jaki sposób sprawdzić czy przepływomierz jest dobry nie mając odpowiednich narzędzi - Spalanie auta w mieście to 10L/100km przy jeździe średnio z doładowaniem 0psi. Jak jest zimny silnik to jak podam pełen gaz to silnik gaśnie (zimne auto odpalone i przejechane ok 2km - dajemy mu pedał na max a on pompuje i odcina - jak się nagrzeje przez kolejne 500m już już jest ok...) I ciągłe mruganie Check engine spontaniczne i losowe na zimnym silniku - czasem ma jazdy że podskoczą mu obroty na 1500...

Nie wiem co mu jest ale muszę się za to zabrać bo ewidentnie coś go boli... Skończę te tylne nadkola i muszę sie zabrać za to.
Awatar użytkownika
steam
Posty: 123
Rejestracja: 2012-11-04 13:06
Samochód: Probe 2.2 GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=20911
Lokalizacja: Góra - Śląskie

Re: Zwężka

Post autor: steam »

Najlepiej sprawdź błędy komputera
Proszę bardzo :
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3965
Awatar użytkownika
kicker
Posty: 238
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Samochód: White GT 91
Galeria: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Zwężka

Post autor: kicker »

Boli go to że go katujesz na zimnym :D
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zwężka

Post autor: adrian_seki »

Nie nazwałbym 2500 obr katowaniem jeżeli silnik pracuje od ok 5minut ... Normalnie jedziesz wbijasz na dwupasmówkę - wrzucasz 3 bieg i dajesz gaz a ten odcina i sobie jaja robi jakieś :D

Tak wiem, żenada sprawdzać błędy silnika 2 miesiące :D I tak dziś nie sprawdziłem jeszcze :D
Awatar użytkownika
kicker
Posty: 238
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Samochód: White GT 91
Galeria: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Zwężka

Post autor: kicker »

ja tam mam zasadę że dopóki przynajmniej woda nie będzie miała normalnej temperatury pracy to wskazówka boost się ma nie wychylać. obroty obrotami ale chodzi głównie o turbo. Po 5 minutach olej nadal jest zimny a turbina przy 2500 obr/min spokojnie już się rozkręca przy depnięciu.

Taka moja filozofia dmuchania na zimne, zawsze wole przesadzać w drugą stronę i to sie sprawdza :)

no faktycznie to robota na co najmniej 3 godziny sprawdzenie błędów i bez ciepłego garażu ani rusz :D
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zwężka

Post autor: adrian_seki »

:D kolejny dzień bez sprawdzenia - masakra co za wstyd :D , a check engine mruga :D
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zwężka

Post autor: OLEY »

Walczysz o tytuł największego lenia? :mrgreen: :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zwężka

Post autor: adrian_seki »

Najwyraźniej chyba mnie to spotka - Nie no tydzień temu wyszpachlowałem nadkola tylne co ostatnio spawałem przepraszam bardzo :) jutro sprawdzę te błędy obiecuje na forum jak coś to nie pije w sylwestra za kare :D Czas się zamknąć bo temat trochę odbiegł od zwężki :)

Korzystając z okazji od razu Najlepszego Wszystkim w 2014 - obym częściej widywał te nasze Probówki 1 na ulicach - widok robi wrażenie ;)

PS. to tylko błąd 09 czyli nic groźnego - uff...
Awatar użytkownika
Takes
Posty: 114
Rejestracja: 2011-03-07 12:03
Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
Galeria: viewtopic.php?t=21652
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Zwężka

Post autor: Takes »

a mnie meczy to pytanie od dawna:-) dlaczego ludzie maja się meczyc ze zrobieniem, dobraniem zeby nie przeladowalo w peaku 0, 85b jakiejs tulejki? nie lepiej jest kupic mbc za 50zl i miec możliwość regulacji na bieżąco? jest banalne w podłączeniu i mozna nawet przeniesc do kabiny jakby ktos chcial:-)
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA 8)
BMW e46 stage4 8hp 500hp+ :twisted:
Awatar użytkownika
kicker
Posty: 238
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Samochód: White GT 91
Galeria: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Zwężka

Post autor: kicker »

Dawniej mbc nie było tak rozpowszechnione i goście kombinowali ze zwężkami, do tego utarła się nazwa zwężka. No i nie wszyscy wiedzą że mbc to zdecydowanie lepsze rozwiązanie :)
Awatar użytkownika
Takes
Posty: 114
Rejestracja: 2011-03-07 12:03
Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
Galeria: viewtopic.php?t=21652
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Zwężka

Post autor: Takes »

aha no bo myslalem ze ludziska dalej mecza sie z tymi tulejkami:)
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA 8)
BMW e46 stage4 8hp 500hp+ :twisted:
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zwężka

Post autor: adrian_seki »

Nakreślam, że nie znam się za bardzo na tym ale ja mam zwężkę chyba wierconą wiertłem 1mm i mi pompuje do ok 10psi (odczyt wskaźnik seryjny), nie odcina tylko czasem wpada w tryb awaryjny czy jak to nazwać i pompuje do 6psi wtedy odpalam go ponownie- być może zrobię teraz zwężkę 0,9mm bo takie zakupiłem wiertło do płytek PCB i bym musiał nawiercić sprawdzić reakcje probe. Dlaczego nie mbc u mnie? być może dlatego że kosztuje ok 100zł, a kawałek aluminium i wiertło 10zł - tylko potrzebna rzetelna informacja jakie powinno być to wiertło w czym jest największy problem i każdy jakoś próbuje po swojemu, kolejny problem to zakup takich cienkich wierteł.

Wiadomo, że jak się nie potrafi nic zrobić samemu lub nie ma się możliwości oraz narzędzi to najlepiej kupić mbc i podłączyć dwa wężyki czego absolutnie nie krytykuje, tylko uważam że to zbędne koszta a nie wiem w czym ma być lepsze od zwężki z kawałka aluminium.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zwężka

Post autor: Romas »

Tyle że MBC które występują na np. allegro możesz zastąpić innym zaworkiem który nie kosztuje 100zł i pasz zrobione jak należy , wystarczy tylko poszukać :wink:
Awatar użytkownika
kicker
Posty: 238
Rejestracja: 2007-05-28 20:37
Samochód: White GT 91
Galeria: viewtopic.php?t=19596
Lokalizacja: Gorlice, Nowy Sącz

Re: Zwężka

Post autor: kicker »

To co odróżnia dobre mbc (ważne żeby było typu pressure) od zwężki to szybkość narastania boostu - jak dla mnie różnica jest dość duża i to właśnie dlatego zwężka jest o dupe rozbić.
Awatar użytkownika
Takes
Posty: 114
Rejestracja: 2011-03-07 12:03
Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
Galeria: viewtopic.php?t=21652
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Zwężka

Post autor: Takes »

tym bardziej ze jak teraz wywiercisz 0,9mm to moze czasami auto jechac na 0,7 bara wiec na tyle kombinacji to ani bym sobie glowy nie zawracal a mbc znajdziesz juz za 50zl nowe lub jak mowi kolega Romas mozna wystrugac samemu i ma sie plynna regulacje na biezaco... 8)
wkurza mnie druciarstwo :evil: rozumiem ze 10lat temu nie bylo rozpowszechnione tak mbc ale teraz.... #-o
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA 8)
BMW e46 stage4 8hp 500hp+ :twisted:
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zwężka

Post autor: adrian_seki »

A po co ci płynna regulacja na bieżąca? Robisz coś raz i już nie zmieniasz. Na zwężce 0,7mm odcina zapłon a 1mm jest ok 10psi - innych wierteł nie miałem więc nie robiłem - teraz nabyłem 0,9mm więc muszę wypróbować. Ciężko nazwać coś druciarstwem skoro oryginalnie Ford ma zastosowaną zwężkę o danej średnicy - idąc tym tokiem myślenia to ty robisz druciarstwo bo wstawiasz jakieś wynalazki pod maskę... Ja nic nie robię tylko wymieniam seryjny element na taki sam o innych właściwościach. Absolutnie się nie spieram - tak sobie piszę tylko. Kto chce niech zakłada MBC a kto chce to zwężkę - mam możliwość to zrobie zwężkę 0,9mm i opublikuję na forum jak się spisuje silnik - nabędę wiertło 0,8mm to zrobię to samo.
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Zwężka

Post autor: Lukasz »

FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”