Jak wyregulowac luzy zaworowe w probe 1 2.2

Gość

Jak wyregulowac luzy zaworowe w probe 1 2.2

Post autor: Gość »

Witam wszystkich, niepokoi mnie stukanie zaworu na pierwszym cylindrze zwlaszcza przy rozruchy kiedy nie ma cisnienia oleju na popychaczach potem za 3 sek cichnie pozostawiajac delikatny odglos, jak to wyregolowac bo niechcialbym zeby pozniej gniazdo sie wypalalo
Jeszcze jedna ciekawa rzecz, rano jak jechalem na dwojce wcisnolem gaz do podlogi pedal odbil a silnik zwiekszal obroty tak ze musialem wylaczyc go kluczykiem i zahamowac!otworzylem maske sprawdzilem linke i mechanizm przepustnicy ale nic sie nie zacina, dziwne!
Awatar użytkownika
Laki
Posty: 131
Rejestracja: 2004-02-15 20:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Laki »

Luz zaworowy jest kompensowany przez samoregulatory hydrauliczne. Jeżeli chodzi o ten dźwięk 3 sek. przy rozruchu to wydaje mi się, że sam sobie odpowiedziałeś, że nie ma jeszcze odpowiedniego ciśnienia oleju. A jeśli chodzi o to, że ten dźwięk nie milknie to może znaczyć, że jest przytkany lub zapieczony samoregulator. Dokładny obrazek tego jest w strefie zrzutu pod hasłem "rozrząd I gen."
Ostatnio sam to przerabiałem :D , godzinka roboty.
Gość

Post autor: Gość »

Laki pisze:Luz zaworowy jest kompensowany przez samoregulatory hydrauliczne. Jeżeli chodzi o ten dźwięk 3 sek. przy rozruchu to wydaje mi się, że sam sobie odpowiedziałeś, że nie ma jeszcze odpowiedniego ciśnienia oleju. A jeśli chodzi o to, że ten dźwięk nie milknie to może znaczyć, że jest przytkany lub zapieczony samoregulator. Dokładny obrazek tego jest w strefie zrzutu pod hasłem "rozrząd I gen."
Ostatnio sam to przerabiałem :D , godzinka roboty.
A o co chodzi z tym wejśiem na obroty raz kiedyś mi się to zdarzyło rozebrałem linke i nic już się nie powtarza może ktoś wie o co chodzi??
Awatar użytkownika
Laki
Posty: 131
Rejestracja: 2004-02-15 20:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Laki »

Podczas zlotu w Turawie podobny objaw przydarzył się bodajże Adamkatowi, padło wtedy stwierdzenie że ma to coś z ilością płynu chłodniczego, ale nie pamiętam kto to mówił i czy to było przyczyną :(
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Oczywiscie ze moze miec plyn wplyw na takie zachowania, szczegolnie mocno mozna odczuc to przy jezdzie na LPG.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

a w jaki sposób ma wpływ płyn chłodniczy na wejśicie na obroty bez powodu
Gość

Post autor: Gość »

Zgadza sie, kiedys mialem tak ze zbiornik wyrownawczy plynu chlodniczego byl pusty i w calym ukladzie tez nie wiele zostalo glicolu i faktycznie po jakiejs niecalej minucie obroty zaczely rosnac. Nie tak jak by wcisnac gaz do dechy, ale wystarczajaco aby chwila nie obecnosci zalatwila silnik, a czemu tak paradoksalnie sie dzieje to tez sie zastanawiam. :roll:
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

mysle ze chodzi o zapowietrzenie miejsca w ktorym jest termostat wlaczajacy ssanie (?) spada tam temperatura jak np. w zimie i obroty idą w górę.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Tak, chodzi o czujnik ssania.
Poniewaz jest zimny z powodu braku plynu podnosi obroty silnika (jazda na ssaniu). :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

ale mi się to stało na rozgrzanym silniku w lato jadąc po trasie łazienkowskiej na 5 sam mi przyśpieszał :D :D :D
Alinoe
Posty: 24
Rejestracja: 2007-05-04 16:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alinoe »

Ok rozumiem dlaczego zablokowaliscie mi temat ale mam pytanie jakiej powinny byc nominalna grubosc blaszeki dysansowej gdyz mierzylem szczelinomiezem i wychodzily mi wyniki od 0,20 do 0,50 wiec do jakiej szerokosci przerwy powinnienem dolorzyc te blaszki wiem ze kielichy sie wybijaja z czasem i trzeba dokladac blaszki ale do jakiej grubosci.
A czy ma ktos ksiazke jak napraw probe probowalem znalesc ale niestety nie ma w ksiegarniach
Probe 2.2 GT I-gen. 90r
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Cholernie niejasno piszesz :D
Tak jak już miałeś napisane i w zamkniętym temacie i jak tutaj napisano, w naszych silnikach luzów zaworowych się nie reguluje. Uświadom to sobie i nie kombinuj bo przekombinujesz. Jeżeli słyszysz stukanie to przyczyn może być kilka. Najpopularniejsza - niski poziom oleju. Czasami kiepski olej, a czasem niestety uszkodzone samoregulatory (popychacze hydrauliczne) zaworów. W żadnej książce nie znajdziesz tych swoich blaszek do probe.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A niech szuka tylko kurde jak on to wyreguluje :lol: :lol: :lol: :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ciśnieniem oleju 8)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”