POMOCY- zginął w dymie cały świat.

Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

POMOCY- zginął w dymie cały świat.

Post autor: philipe »

W czasie jazdy moje autko nie wiem dla czego włączyło opcję maskowania (albo gubienia pościgu :? ) i z rury wydechowej poszedł taki dym, że inni użytkownicy drogi musieli się prawie pozatrzymywać bo nic na drodze nie było widać.
Tyle żartem a teraz poważnie. podejrzewam, że padła turbina bo jadąc do 2000 obrotów jest ok, ale po przekroczeniu dymi tak strasznie, że trudno to opisać, nie muszę chyba wspominać że oleju z silnika ubywa i to bardzo.
Napiszcie co o tym myślicie, bo może jest jakaś inna przyczyna, ale jeżeli to turbina to co robić regenerować czy szukać jakiejś używanej?
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

turbine musisz wydobyc tak czy tak na swiatlo dzienne... jesli ja wyciagniesz to jest to dobra chwila na regeneracje takowej... a co do dymienia i ubytkow oleju - poszlo uszczelnienie najprawdopodobniej - komplecik uszczelek wasc musisz sobie sprawic... no i modlic sie coby nic wiecej...
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

To poszło by uszczelnienie w turbinie?
Tylko dziwi mnie że nie dymi na niskich obrotach
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

kupa dymu, a może pary??

bo jak to drugie to uszczelka pod głowicą ....
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

od uszczelki pod głowicą oleju też by ubywało? bo mi go ubywa.
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

z tego co wiem w oleju powinna pojawic się woda.....
ale nie jestem pewien :wink:
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

to by mi go przybyło a ja dość sporo misiałem dolać żeby się do domu dotoczyć
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

jeszcze raz powiem - uszczelki trzasly - no chyba ze zawory - poszukaj dobrze na forum to znajdziesz tematy o dymieniu heh..
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

żeby wykręcić turbinę muszę spuścić olej z silnika?
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

facet... nie wiesz nawet co 3a zrobic coby ja w rekach potrzymac... hyhyhy lepiej sie wyspij bo pracowita niedziela cie czeka :)
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

jeszcze nie wiem ale nieługo się dowiem :lol:
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

i dalej nie wiem czy mam spuścić ten olej czy nie?
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

hej ludziska!!! nikt nie umie mi doradzic?
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

spuść olej co za problem 10 minut roboty i masz spokoj :wink:
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

co to tylko greyg jest od turbo?? jego nie ma i juz dupa? ehh - nie nie spuszczasz oleju z silnika - nie masz polaczenia bezposredniego z silnikiem... turbo jest jedynie smarowane tym samym oleum co i silnik - ale przez doprowadzenie (taka cienka rurka) a nie przez jakas dziure w bloku... tak w ogole to raczej plyn chlodzacy spuscisz a nie olej - ale do tego sam dojdziesz hyhyhy
btw mowilem ci ostatnio - sam zacznij to sie naumiesz a nie do mechaniora ;p
no i upewnij sie ze to na pewno turbo a nie np zawory.. choc wg mojej skromnej osobki - to pierwsze
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

philipe pisze:i dalej nie wiem czy mam spuścić ten olej czy nie?
Oleju nie musisz spuszczać.Zacznij od spuszczenia płynu chłodniczego.Dobrze by było wyjąć chłodnicę ,tylko cztery śrubki i do góry.Przy sprężarce jest dość sporo przewodów i przewodzików.Muszę przyznać,że z wyjęciem i włożeniem jest kupa roboty.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

Wiedziałem, że roboty będzie przy tej turbinie dużo ale nie wiedziałem że aż tyle :shock: pół dnia roboty i jeszcze jej nie wyjąłem, ale jestem na dobrej drodze :D dzięki za rady
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Tam jeszcze od spodu jest wspornik ,który ją trzyma,też trzeba go odkręcić.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

Własnie się zastanawiałem dlaczego jeszcze tak mocno się trzyma bo odkręciłem kolektor i węże a ona nic, tam jest tak ciasno, że niewiele widać.
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Jeżeli masz kanał,albo dasz radę ,to wślizgnij się pod spód.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

no cos w stylu kanalu to juz tam mash.. ale jak ci te pienki sie wykopyrtna to znowu przejedziemy sie do lasu... tym razem z toba w bagazniku hyhyhy
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

już tam zaglądałem ale gdzieś go przeoczyłem, widziałem tylko że muszę jeszcze odkręcić śruby od wydechu, jedna jest urwana to 1/3 odkręcania mniej :wink:
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

Tomi pisze:no cos w stylu kanalu to juz tam mash.. ale jak ci te pienki sie wykopyrtna to znowu przejedziemy sie do lasu... tym razem z toba w bagazniku hyhyhy
Wprawę w zakopywaniu już masz to nie martwię się że mi jakaś kończyna będzie wystawać :wink:
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Gość

Post autor: Gość »

Hmm, tak czytam i sie zastanawiam co sie tak uparles na ta turbine?? :shock: Po pierwsze z tego co mi wiadomo to turbina zalacza sie od 3000 a nie 2000 obr/min. Po drugie ja mam turbine odlaczona i tez mi kopci i tak wlasnie szczegolnie od 2000 w gore, ale to dlatego ze mam pierscienie i/lub uszczelniacze do wymiany, wiec nie bylbym taki pewien co do tej turbiny, ale sprawdzic zawsze mozna, wiec skoro juz ja wyciagasz to przejedz sie i sprawdz czy nadal kopcisz czy nie, to bedziesz mial wtedy pewnosc :wink:
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

hmm
no i upewnij sie ze to na pewno turbo a nie np zawory..
hameryki to tu nie odkryles :> a tak powaznie to sadze iz jesli autka sie nie chce sprzedawac to regeneracja turbiny po tych 15 latach wyjdzie tylko na dobre... a co do serducha to wiadomo ze 3a bedzie też podreperowac...
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”