Dziwne odglosy?
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Dziwne odglosy?
Witam wszystkich FORDfanow!
Od kilku tygodni jezdze I generacja 2,2 GT i zwrocilem uwage ze
po zgaszeniu silnika przez 2-3 minuty z okolicy turbiny dobiegaja
odglosy "pyrkania" , cos jakby dzwiek wolno gotujacego sie oleju.
Czy to normalne?
Osiagi silnika sa OK a turbo w pelni sprawne...
Co to moze byc???
Od kilku tygodni jezdze I generacja 2,2 GT i zwrocilem uwage ze
po zgaszeniu silnika przez 2-3 minuty z okolicy turbiny dobiegaja
odglosy "pyrkania" , cos jakby dzwiek wolno gotujacego sie oleju.
Czy to normalne?
Osiagi silnika sa OK a turbo w pelni sprawne...
Co to moze byc???
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Dokładnie tak jak napisła Pelot.
A jeśli jednak jesteś w 100% pewien że to z okolic turbo, to znaczy że na wale turbiny zastyga olej i twardnieje jakie są tego skutki nie trzeba
tłumaczyć.
Jeśli np jesteś tuż przed jazdą gdzie turbo kręciło się dość wysoko to zanim
wyłączysz silnik odczekaj na jałowym biegu z 2 do 5 min aż ostygnie turbina
i olej w niej, w innym wypadku przy rozruchu zanim turbina zacznie się
odpowiednio lekkor kręcić dostaje szoku opornościowego przez zastygnięty
olej.
Oj nie jest to zdrowe oj nie.
A jeśli jednak jesteś w 100% pewien że to z okolic turbo, to znaczy że na wale turbiny zastyga olej i twardnieje jakie są tego skutki nie trzeba
tłumaczyć.
Jeśli np jesteś tuż przed jazdą gdzie turbo kręciło się dość wysoko to zanim
wyłączysz silnik odczekaj na jałowym biegu z 2 do 5 min aż ostygnie turbina
i olej w niej, w innym wypadku przy rozruchu zanim turbina zacznie się
odpowiednio lekkor kręcić dostaje szoku opornościowego przez zastygnięty
olej.
Oj nie jest to zdrowe oj nie.
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Z całym szacunkiem ale wystarczy od 0,5 - 2 min.Sqad pisze: Jeśli np jesteś tuż przed jazdą gdzie turbo kręciło się dość wysoko to zanim
wyłączysz silnik odczekaj na jałowym biegu z 2 do 5 min aż ostygnie turbina
i olej w niej
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Wiem, tylko napisłem tak troche na wyrost bo czasem niektórym osobomAndrzej pisze:
Z całym szacunkiem ale wystarczy od 0,5 - 2 min.
ciężko zdefiniować szybką jazde
40 min ostrej jazdy po mieście, no i późnie 40 min studzenia. Dobrze że mampelot pisze:Łasnie musiales grzac???
ogród, zostawiłem samochód na ogrodzie i poszedłem jeść
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Ale bez przesady
5 min to już wiem dlaczego niektórym wychodzi spalanie 15l/100km. (nie obrażając nikogo)
5 min to już wiem dlaczego niektórym wychodzi spalanie 15l/100km. (nie obrażając nikogo)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Zgadzam się z kolegą, tylko czekanie 3-5 min. to lekka przesada, no chyba że ktoś skończył właśnie OS, albo palił gumy.
Ostatnio w TVN Turbo informowali że od kilkunastu do kilkudziesięciu min, zwłaszcza w Dieslach, gdyż tam turbina załącza się już od niskich obrotów.
Jeżeli chodzi o spalanie to ja w Scorpio też miałem raz spalanie 15l/100km (silnik 2.0) ale goniłem po niemczech i poniżej 150km/h nie spadało
Ostatnio w TVN Turbo informowali że od kilkunastu do kilkudziesięciu min, zwłaszcza w Dieslach, gdyż tam turbina załącza się już od niskich obrotów.
Jeżeli chodzi o spalanie to ja w Scorpio też miałem raz spalanie 15l/100km (silnik 2.0) ale goniłem po niemczech i poniżej 150km/h nie spadało
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Dzięki za odpowiedzi!
To co pisze Pelot to racja ale łatwo te chałasy odróżnić.
100% rację miał Sqad. Auto było zalane chyba rzepakowym , a na
metkach przy silniku bajki.
Wymieniłem olej na semi synt. Mobila i odgłosy jak z mocno nagrzanej frytkownicy ucichły.Słychac tylko trzaski stygnących blach i tykanie
pompki w obiegu chłodzenia.Mało brakowało
Pozdrawiam
To co pisze Pelot to racja ale łatwo te chałasy odróżnić.
100% rację miał Sqad. Auto było zalane chyba rzepakowym , a na
metkach przy silniku bajki.
Wymieniłem olej na semi synt. Mobila i odgłosy jak z mocno nagrzanej frytkownicy ucichły.Słychac tylko trzaski stygnących blach i tykanie
pompki w obiegu chłodzenia.Mało brakowało
Pozdrawiam
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz