Ile wytrzymuje turbina ?

Gość

Ile wytrzymuje turbina ?

Post autor: Gość » 2005-03-16 17:33

Czy moglibyście mi napisać ile standartowo km wytrzymuje turbina ?
Oczywiście jej zużycie głównie zależy od eksploatacji ale może są jakieś prawidłowości na które warto zwrócić uwagę.
Jeśli silnik ma przejechane sporo ponad 200 stówki to turbina jest jeszcze sprawna ??
Jakie są objawy padające/padniętej turbiny ?

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-03-16 18:50

Hmm... widzę że masz coś na oku 8) . Nawet jeśli turbina padnie, to zawsze można ją regenerować. Namiary i koszty są w FAQ. Mam 190.000 na liczniku (hehe + coś tam pewnie przekręcone kiedyś, bo jakoś w cuda nie wierzę) i turbinka działa ok.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Gość

Post autor: Gość » 2005-03-16 20:47

jutro śmigam oglądać jedyneczkę a co z tego będzie to się zobaczy :wink:

cóś z FAQ na temat turbiny nic nie moge znaleść :?

Sh(.)(.)ters napisz mi jak powinien zachowywać się wskaźnik ciśnienia ładowania podczas testów.
Ostatnio zmieniony 2005-03-16 20:50 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jookerr
Posty: 111
Rejestracja: 2004-10-23 20:43
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jookerr » 2005-03-16 20:50

To jak ja zobaczysz (ogladaj dokladnie) to mam nadzieje ze zdasz nam pelna relacje. :wink:
Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990 ;)

Gość

Post autor: Gość » 2005-03-16 20:50

mam 212tyś i niech się wypowiedzą ci co znają mój samochód, turbinka się kręci ...... 8)

Awatar użytkownika
Jookerr
Posty: 111
Rejestracja: 2004-10-23 20:43
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jookerr » 2005-03-16 20:51

To fakt malo w ktorym probku sie tak kreci bez zwezki. :D
Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990 ;)

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2005-03-16 20:55

bardzo waznym czynnikiem jest tu olej jaki byl lany do silnika--najlepszy jest tu sysnetyk, potem polsyntetyk a na koncu oczywqiscie mineral :lol: -reszta to eksploatacja --w turbinie zuzywaja sie tylko pierscionki uszczelniajace-objaia sie to pluciem oleju do kanalow ssacych powietrza albo pierscionek od strony kolektora-wtedy olej dostaje sie do spalin i samochod kopci-wiec jesli masz wyciek oleju to zobacz czy nie z turbiny-natomiast druga rzecz jaka sie zuzywa to wirnik w miescu tarcia o panewki-zeby to stwierdzic to mysialbys wyjac wirnik i zobaczyc czy ma slady przytarcia w miejscu gdzie pracuje na panewkach--jesli jest on tam wytarty to turbina jest na wykonczeniu :lol: - nooo oprocz tego dochadza jeszcze uszkodzenia mechaniczne ale to tyczy sie glownie wiatracvzkow-mozna to zobaczyc wyjmujac poprostu turbine-czesto wiatraki maja polamane lub zeszlifowane lopatki--jakbys mial jakis problemik to dzwon numerek masz ponizej-
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Gość

Post autor: Gość » 2005-03-16 22:13

o taki opis mi chodziło jakby co to bede dryndał :)
Na jakim oleju auto śmigało to raczej nie sprawdze bo jest ono świeżo sprowadzone http://www.trader.pl/details,131,104645 ... 854562.asp

Gość twierdzi że probek ma wyciek z pod dekla ale jak jest naprawde to sie zobaczy.

Cena jest taka że za wiele sie nie spodziewam ale auto stoi rzut beretem ode mnie to grzem by było je nie zobaczyć 8)

Gość

Post autor: Gość » 2005-03-16 22:24

Zastanawia mnie tylko o jakim komputerze pisał w opisie bo w środku nic nie uświadczyłem z kompa. To może być pierwszy powód do tego żeby zszedł z ceny. "Panie ale w opisie było inaczej"
Jeśli samochód będzie szarpał to nie daj sie naprać na teksty typu "Kable WN do wymiany" - nie mówie że nie.
No i zwórć uwage jak trzyma ciśnienie oleju na postoju, poniżej połowy nie powinno być.

Gość

Post autor: Gość » 2005-03-16 22:46

komputer ... pewnie mu chodziło o sterowanie wtryskiem.

Często spotykam w ogłoszeniach stwierdzenie że auto ma "komputer" a potem okazuje się że .. panie to chodzi o ten no wytrysk .. wtrysk benzyny :wink:

O co chodzi z tym szarpaniem ??

Gość

Post autor: Gość » 2005-03-16 22:50

To jest coś w stylu, przerywnia pracy silnika. Uważaj na to, bo może mieć to wiele przyczyn, poczynając od kabli WN, a kończąc na turbinie. A na miejscu nie sprawdzisz co jest przyczyną.

Jak to wykryć??

Napewnio poczujesz.

Gość

Post autor: Gość » 2005-03-17 16:24

Byłem zobaczyłem i .... chyba poczekam.

Lakier.
Srebrny lakier jak na swój wiek trzyma się nieźle, z zewnątrz nie widać rdzy, są dwa odpryski , jedno niewielkie wgniecenie i na tylnym zderzaku przerysowanie.
Po otwarciu auta już nie jest tak różowo. Rdza jest na wewnętrznej stronie drzwi kierowcy, miejscami na progach, od wewnątrz na tylnej klapie, na masce w okolicy zawiasu i prawym kielichu.
Pod spód nie zaglądałem .. nie było jak.

Środek.
Dość mocno zaniedbany.
Przednie fotele brudne ale bez plam, można wyprać. Tylna kanapa poplamiona tuszem albo czymś podobnym (blue) brudna i z dziurami. Raczej do wymiany.
Podłoga od strony pasażera (przód i tył) pod dywanikami cała mokra i jakaś taka rdzawa.
Przypuszczam że jest tam woda ale bez odkręcenia progów tego nie sprawdzi.
Plastiki w zasadzie całe, kokpit trochę porysowany i brak czegoś na ręcznym.

Silnik
Musiał długo stać.
Jest zaolejony od strony świec. Wygląda to na uszczelkę pod deklem ale na 100% nie jestem pewien. okolicy turbiny raczej sucho.
Nie miałem cienkiego klucza do świec wiec nie wiem jak one wyglądają.
Ale sądząc po kablach WN (są różne) do wymiany.
Odpalił od kopa nie było widać dymienia (przebieg 223 tyś). Wkręcał się na obroty ochoczo, nie szarpał nie odczułem dziur.
Ciśnienie oleju w połowie, podczas jazdy skoczyło trochę ponad połowę ale jak dłużej postał na luzie to wskazówka zeszła prawie do zera (na m).

Jazda.
Nic nie puka z zawieszenia, w porównaniu do moich poprzednich aut to ciężko chodzi wspomaganie i sprzęgło.
Przy bycie w podłodze wskazówka doładowania turbiny nie przekracza czerwonego pola.
Silnik w całym zakresie obrotów przyspiesza bez szarpnięć.
Biegi wchodzą ciężko ale nie haczą.
Czy działa elekt. Zawieszenie nie potrafiłem wyczuć.

Produkcja 92 pierwsza rejestracja 93. Brif jest jakiś dziwny tam gdzie powinny być pieczątki z przeglądów było pusto.
Była tylko jedna w wymeldowania marzec 05.

Za te pieniądze nie spodziewałem się zbyt wiele i raczej go sobie odpuszczę.

Gość

Post autor: Gość » 2005-03-17 16:27

i jeszcze jedno ... dzieki Sh(.)(.)ters za rady online :)

Gość

Post autor: Gość » 2005-03-17 18:17

Przy kielichach często jest rdza i na drzwiach kierowcy też ( nie żebym ja miał :P )

Co do Ciśnienia oleju to za nisko trzyma na luzie, nie powinno tak być.

Gość

Post autor: Gość » 2005-03-17 18:20

Sh(.)(.)ters też mi to powiedział i dlatego pasuje.

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-03-17 22:32

Zawsze do usług :D . W sobotę pojeździsz turbawkami i zobaczysz jak co powinno działać. Zawsze lepiej mieć doświadczenie :D .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Ile wytrzymuje turbina ?

Post autor: Patryk- » 2012-03-18 20:00

Pewnego razu w Stojadłach...
Zauważyłem na turbinie nagar, okazało się że jedna śrubka jest ukręcona, po rozkręceniu turbiny żeby zobaczyć co i jak moim oczom pojawił się widok zcinający mnie z nóg, w całym kraju żałoba narodowa... ;( http://imageshack.us/photo/my-images/191/mg9670.jpg/

Co teraz? wypłakać już się wypłakałem, wymienić...Może jakaś burza mózgów i propozycje...Wojtas szaleniec już mi znalazł :mrgreen: http://allegro.pl/turbo-turbina-gt35-gt ... 02761.html nie mówię że nie, ale może ktoś ma jeszcze jakieś propozycje?
Pozdrawiam

Dodam że jakoś kupowanie takiej jak jest jakoś mi sie nie widzi... no bo co warta jest taka 20 letnia turbinka?
Ostatnio zmieniony 2012-03-18 20:37 przez Patryk-, łącznie zmieniany 1 raz.
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ile wytrzymuje turbina ?

Post autor: OLEY » 2012-03-18 20:36

Patryk- pisze:Wojtas szaleniec już mi znalazł :mrgreen: http://allegro.pl/turbo-turbina-gt35-gt ... 02761.html nie mówię że
nie, ale może ktoś ma jeszcze jakieś propozycje?
Kurna...
Dobra do Vulcana. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Ile wytrzymuje turbina ?

Post autor: Patryk- » 2012-03-18 20:37

do vulcana to Kompresor :mrgreen: nie zabijajmy jego amrykancności :wink:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ile wytrzymuje turbina ?

Post autor: OLEY » 2012-03-18 20:44

:mrgreen:
To proponuję dwa takie: (po jednym na stronę). :wink:
:arrow: http://www.sklep-pneumatyczny.pl/index. ... 30-3-0-200

W bagażnik powinny wejść.
- liczba cylindrów 3
- ciśnienie 10 bar
- silnik 3.0
:mrgreen: :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Ile wytrzymuje turbina ?

Post autor: Patryk- » 2012-03-18 20:53

Na pewno byli byśmy pierwszymi którzy dmuchnęli 10 bar :mrgreen:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Car: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Gallery: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Ile wytrzymuje turbina ?

Post autor: wojtas89 » 2012-03-18 21:40

A ja pójdę w drugą stronę i zaproponuję coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=PBRZZi1M ... re=related
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2129
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Car: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Gallery: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Ile wytrzymuje turbina ?

Post autor: Patryk- » 2012-03-18 22:09

przestań! widziałeś jakie ma luzy na wirniku? :D
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Ile wytrzymuje turbina ?

Post autor: Prezes » 2012-03-18 22:26

Widziałem tę betkę z tą turbinką na sss i trzeba przyznac, że daje radę. :twisted:

Mój sąsiad mówił, że gdzieś na wesołej albo starej miłosnej jest dobry warsztat co regenerują turbawki, spróbuję się go zapytac o jakieś namiary i dam Ci znac. On tam kiedyś robił dla siebie a mechanik z wieloletnim doświadczeniem to partaczom raczej by nie oddał. :wink:
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Ile wytrzymuje turbina ?

Post autor: Bogdan9999 » 2012-03-19 01:32

http://allegro.pl/turbo-turbina-gt35-gt ... 02761.html

Nad tą turbina bym sie poważnie zastanowił czy brać a już na pewno pojechał bym po nia osobiście. Na Racingforum.pl gość też je sprzedaje i jakoś ludzie zbytnio ich nie rozrywają ciekawe dlaczego..
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”