Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Maxxum »

Pelot pisze:Sprawdź ładowanie :)
To też zapewne zrobię, ale CHECK ENGINE mi się nie zaświeca a alternator miałem wymieniany swego czasu.
Ale może faktycznie czas na nowe szczotki, lub regulator napięcia coś ściemnia 8)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: MaryooSh89 »

Maxxum pisze:ale CHECK ENGINE mi się nie zaświeca
może żarówka wyjęta ? :D
ładowanie to raczej jak świecą się "anti-lock" i "low oil"
ja też miałem przeboje z ciśnieniem oleju ale po podłączeniu dodatkowego okazało się że oryginalny czujnik lub wskaźnik padał.
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Maxxum »

MaryooSh89 pisze:
Maxxum pisze:ale CHECK ENGINE mi się nie zaświeca
może żarówka wyjęta ? :D
ładowanie to raczej jak świecą się "anti-lock" i "low oil"
ja też miałem przeboje z ciśnieniem oleju ale po podłączeniu dodatkowego okazało się że oryginalny czujnik lub wskaźnik padał.
Fakt - właściwie chodziło mi o "Anti Lock". Poza tym u mnie wszystkie kontrolki zawsze były sprawne :)

Póki co jakby sie uspokoiło, ale jeszcze zobaczymy. Wskazówka stała na "N" i przygazowałem mocno i jakby sie odwiesiła i od tego czasu jest spokój.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Prezes »

Ja bym obstawiał regulator, albo szczotki. U mnie jak odpalę silnik to czasem potrafi się zaświecic low oil, ale wtedy wskazówka od ładowania jest niżej jak zawsze, przygazuję trochę i wraca na swoją normlaną pozycję.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Eli »

Mam to samo odkąd wymieniłem alternator. Nie ładuje po odpaleniu dopóki nie da mu się powyżej 2-2,5k obrotów. Co jest dokładnie za to odpowiedzialne?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Romas »

Moim zdaniem jeśli ładuje dopiero powyżej 2k obr/min to padł rególator, jest jeszcze opcja z umasowieniem, ale 100% pewnosci nie mam :|

EDIT: ale rozumiem ze jesteś pewien ze nie ładuje? sprawdzales miernikiem, czy tylko na wskaźniku patrzyłeś??
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Eli »

Nie trzeba patrzeć na wskaźnik po wszystkim widać, że jest poniżej 12V. Każda żaróweczka ledwo świeci(często nie gra radio, deska nic nie wyświetla) dasz mu trochę gazu (tak właśnie powyżej 2k), wszystko się rozpala, pojawia się ładowanie na wskaźniku. Nie jest to reguła, ale najczęściej dzieje się tak po dłuższym postoju i tak jak pisałem tylko zaraz po odpaleniu. Czasem nawet sam zaczyna ładować po chwili. Potem jak już zacznie to wszystko jest ok. Da się z tym żyć, ale ciekaw jestem co to dokładnie. :wink:
Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Krzysiek P »

Mogła paść jedna z chyba trzech diód wzbudzenia alternatora, co sie własnie obiawia nieładowaniem na wolnych obrotach do chwili załonczenia regulatora napięcia, a puzniej wszystko jest ok nawet na niskich obrotach. Ten szajs jest chyba własnie wbudowany w regulator napięcia, niepamiętam juz dokładnie.
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Domek26 »

witam wszystkich mi tez zapala sie ta kontrolka "LOW OIL" gdy silnik troche sie zagrzeje to sie zapala i nie zgasnie dopoki nie zgasze silnika i nie zapale ponownie... dodam ze olej mam w normie . Dzisiaj mierzylem ladowanie ma 14.3 Volta cisnienie oleju na goracym silniku jest na "O"
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Maxxum »

No dobra.

W moim przypadku najpierw zaświecała się co jakiś czas lampka Low Oil, dwa dni temu zaświeciła się Anti Lock.

Przyczyna: tak jak większość podejrzewała - skończyły się szczotki na alternatorze.
Teraz już wszystko OK. 8)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
albinek
Posty: 11
Rejestracja: 2008-11-02 10:42
Samochód: Probe I GT
Lokalizacja: Piastów koło Żelechowa, Mazowieckie

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: albinek »

Witam serdecznie. W moim probku również występują wariacje ze wskazaniem ciśnienia oleju. Domyślam się, że winny może być wyżej wspomniany zaworek upustowy który notabene nie do końca wiem gdzie dokładnie się znajduje. doczytałem się że prawie na pewno jest od dołu pompy. Czy na pewno? to wiązałoby się z odkręcaniem miski więc wolę się upewnić. Pozdrawiam
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: adrian_seki »

Witam

Mam do was pytanie. chodzi o czujnik ciśnienia oleju - czy ktoś już przecierał szlak jaki należy kupić? z tego co się zorientowałem to te w sklepie za 12zł są tylko włącz wyłącz aby kontrolka zgasła natomiast do wskazówki musi być z płynną regulacją. Czy mamy jakieś informacje jaką rezystancję ma mieć ten czujnik przy naszym ciśnieniu oleju 3-4bary 3000rpm? ile wynosi na biegu jałowym?
wojtekgdy
Posty: 268
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Samochód: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: wojtekgdy »

Ktos moze potwierdzic podane dane

Ciśnienie oleju 145-248kPa 23-36Psi Przy 1000obr.\min.
296-393kPa 43-57Psi przy 3000obr.\min.
??
Musze nabyc restryktor do turbo i nie wiem czy jest potrzebny i jak juz to jaki
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: adrian_seki »

ja mogę... ciśnienie oleju tak jak jest podane na perormance bo sprawdzałem ale nie pamiętam wartośći na wolnych obrotach koło 1bara a na wysokich obrotach 3bary gdzie regulacja ciśnienia jest już przy 2tyś zawór reguluje ciśnienie.

Restryktor jest w oryginalnym turbo na dolocie oleju.
wojtekgdy
Posty: 268
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Samochód: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: wojtekgdy »

Dzięki, ale to do innego turbo ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”