Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Zbiorniczek od ukł. wspomagania ( a na nim pokazany właściwy poziom oleju) masz obok zbiornika spryskiwaczy i zbiorniczka wyrównawczego. Ukł wspomagania nie ma nic wspólnego z olejem w silniku
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

podczas odpowietrzania , nie martw sie dziwnym głośnym dźwiękiem z pompy to normalne (sam sie martwiłem) kręć kierownica i dolewaj oleju, tylko nie przesadź.


ooo i sprawdź w jakim stanie masz chłodniczkę oleju , bo często rdzewieje
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol »

Dużo czasu minie, zanim to zrobię - silnik zatraty ;( <b title="już zabrałem się za wymianę. Będę wdzięczny za wskazówki.">[ciach]</b> Co to za chłodniczka? Jak ma tylko 3 chodnice - od cieczy chłodzącej, klimy i intercoolera. <b title="Jak rozłączyć skrzynię od silnika?">[ciach]</b>
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Po najechaniu myszką na [ciacha] ujrzycie oryginalne pytania, ale są już wątki na ten temat, więc PROSZĘ nie rozwijać ich tuTAJ.

A przy naprawie wspomagania rzuć okiem na te tematy - wydają się przydatne:(znajdziesz w nich również odpowiedź gdzie szukać chłodniczki i czemu jej nie zauważyłeś).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol »

Bogdan9999 pisze:Obrazek

Jak dobrze pamiętam to ten jak sie mylę nich mnie ktoś poprawi ;) Pozdro

Wymieniałem silnik i nie pamiętam do czego podłączyć przewody wodne od chodniczki oleju silnikowego (2.2 TURBO), będę wdzięczny za informacje, w 626 2.2 bez turbo jeden powinien być podłączony do kolektora dolotowego, drugi do bloku silnika, u mnie jeden jest podłączony do przewodu prowadzącego do kabiny (ogrzewanie), gdzie podłączyć drugi?

<b title="Robert">Nie wiem po co kilka dni później pojawił się nowy wątek, który cytuję w całości poniżej:</b>
marcpol pisze:Witam, wymieniałem silnik w swoim Probe, prawie wszystko zostało już zrobione, została jeszcze jedne półoś, zwrotnica, trochę pierdół i nieszczęsne przewody od chodniczki oleju silnikowego- odłączyliśmy je ze starego silnika i niestety, ale nie zrobiłem zdjęć akurat tego elementu - w Maździe 626 jeden przewód powinien być podłączony do bloku silnika, drugi gdzieś do wtrysków - u pewnego mechanika dorwałem schemat. U mnie jeden na pewno jeden powinien być podłączony do przewodu od ogrzewania wnętrza, a drugi?
Proszę pomóżcie, gdybym wiedział, gdzie to podłączyć, to być może jutro odpaliłbym Forda.

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
marcpol pisze:Dzięki Panowie za odpowiedzi. Otóż na króciec patrząc od tyłu lewy nakładamy przewód prowadzący do rury od ogrzewania wnętrza, na drugi króciec nakładamy przewód prowadzący w okolice przepustnicy.
Awatar użytkownika
I_Mat
Posty: 106
Rejestracja: 2006-06-02 16:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski Kraków

Re: Cieśnienie oleju Reloaded

Post autor: I_Mat »

Powiedzcie mi na jakim poziomie utrzymuje się u Was ciśnienie oleju? Ja zawsze miałem powyżej skali i było ok, silnik mruczał, teraz ciśnienie spadło do literki N i zaczęły dosyć głośno (moim zdaniem) klepać zawory, zbiegło się to mniej więcej z wymianą oleju, ale poziom jest ok, nie ubywa itp. Oczywiście wiadomo, że klepią, bo spadło ciśnienie, ale na chwile obecna nie mam gdzie tego naprawić i teraz główne pytanie: co się moze stać bardzo złego gdy sobie ot tak klepią, ale niby ciśnienie oleju jest w normie ?
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Re: Cieśnienie oleju Reloaded

Post autor: wingerman »

Zawory klapia gdyz zapewne po wymianie oleju zapowietrzyly sie kanaliki olejowe ktorymi to olej idzie do szklanek.
Przeszuakj forum w temacie stukajacych zaworow, szklanek, zapowietrzonego ukladu olejowego a dowiesz se znacznie wiecej.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: Cieśnienie oleju Reloaded

Post autor: MaryooSh89 »

Odgrzeje trochę temat. Mianowicie wskazówkę od ciśnienia oleju zawsze miałem na literce N czy to na biegu jałowym czy w czasie jazdy czy przy 2 tys rpm czy przy 5 tys rpm zawsze było na N. A teraz tak: raz odpalam auto i jest na samej górze po chwili spadnie do połowy i w końcu znowu wróci na literę N albo po odpaleniu od razu wskazówka wznosi się tylko do połowy i jak już ruszę po kilku minutach idzie dalej na N! nieraz w czasie jazdy sobie tak spadnie do połowy minie kilka minut i wraca na N!wskazówka nigdy nie spadła do połowy na dłużej niż 4-5 minut!! dzieje się to różnie i na zimnym i na ciepłym silniku. Zaczęło się to przy pierwszych mrozach!! wcześniej czegoś takiego nie było! dodam ze mam walnięty uszczelniacz przy aparacie zapłonowym i troszkę sączy się tamtędy olej ale nie aż tak żebym musiał go dolewać do silnika!zmian w odgłosie silnika nie zauważyłem! chodzi jak chodził! nic nie stuka jest ok! i teraz pytanie czy pompa jest na wykończeniu ?? czy to wina tego uszczelniacza?? jeśli tak to czemu wcześniej się to nie działo skoro już wcześniej był walnięty?? czy to po prostu czujnik ciśnienia paliwa się popsuł??
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Cieśnienie oleju Reloaded

Post autor: K4mil »

kolego to moze byc czujnik cisnienia jak mowisz ale prawdopodobniej to pompa lub ten zawor upuszczajacy w pompie, sprawdz i napisz czy jest ok pozdro :mrgreen: :roll:
P.S. ja stawiam na zawor :twisted:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: Cieśnienie oleju Reloaded

Post autor: MaryooSh89 »

Autko za tydzień staje w garażu z racji tego że muszę zrobić kilka rzeczy i prawdopodobnie założę dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju i wtedy się zobaczy czy to wina czujnika czy coś poważniejszego! Ale jeśli macie jakieś pomysły to piszcie :)
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
Awatar użytkownika
Fadroma
Posty: 11
Rejestracja: 2008-12-12 19:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Krotoszyn

LOW OIL skad to może być

Post autor: Fadroma »

Witam Was. Chciałem zapytać, bo ta przypadłość mnie troszkę niepokoi, mianowicie rano jak odpalam autko poraz pierwszy po sprawdzeniu oleju(stan jest OK) odpalam autko wchodzi na obroty czyli ssanie, ale to co mnie niepokoi to właśnie to że po jakiś 10sekundach włącza sie kontrolka LOW OIL(nie zawsze 2 raz i nie za każdym razem) praca silnika i głośnosć sie nie zmienia natomiast kontrolka świeci i jak dodam gazu to kontrolka nie gasnie(wyłączam silnik odpalam jeszcze raz i jest OK). Tylko tak autko kupiłem 3 tyg temu sprawdziłem u mechanika i opinia jego była jak najbardziej OK, wiec zastanawiam się co jest nie tak w aucie z tego co sie dowiedziałem to jest wlany olej półsyntetyk i zastanawiam czy tu nie jest problem(autko ma przelatane 145tys)Sprzegło tez pada(slizga sie),ale nie o tym pisze doczytałem w forum i juz wszystko wiem.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: LOW OIL skad to może być

Post autor: Kocureq »

A nie świeci Ci się też "anti lock"? Bo to podobno zwykle problem z ładowaniem.
Awatar użytkownika
Fadroma
Posty: 11
Rejestracja: 2008-12-12 19:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: LOW OIL skad to może być

Post autor: Fadroma »

czytałem o tym kolego szanowny i potrafi sie tez zaświecić CHECK ENGINE + LOW OIL i po przegazowaniu gasnie i za jakieś to akurat dzisiaj było chwili zaświeciło sie LOW OIL i nie znam przyczyny
Awatar użytkownika
Xandr
Posty: 219
Rejestracja: 2006-12-10 13:19
Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Galeria: viewtopic.php?t=17508
Lokalizacja: Warszawa/Działdowo

Re: LOW OIL skad to może być

Post autor: Xandr »

ja bym popatrzył na styki czujnika oleju może zaśniedziałe są :wink:
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Awatar użytkownika
Fadroma
Posty: 11
Rejestracja: 2008-12-12 19:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: LOW OIL skad to może być

Post autor: Fadroma »

Gdzie tego czuja szukać, bo chętnie przeczyszcze, gdzyż nie pokoi mnie to deczko.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cieśnienie oleju Reloaded

Post autor: Kocureq »

Połączyłem kilka wątków o ciśnieniu oleju w jedynkach w jeden - przeczytaj ten wątek od początku, to się dowiesz ;)
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: LOW OIL skad to może być

Post autor: Bendek »

Fadroma pisze:Gdzie tego czuja szukać, bo chętnie przeczyszcze, gdzyż nie pokoi mnie to deczko.
czujnik poziomu oleju jest w misce olejowej...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Cieśnienie oleju Reloaded

Post autor: K4mil »

kolego sprawdz jeszcze podczas odpalonego silnika stan oleju czy jest wporzadku
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Cieśnienie oleju Reloaded

Post autor: Bendek »

k4mil pisze:kolego sprawdz jeszcze podczas odpalonego silnika stan oleju czy jest wporzadku
że co?! czemu ma sprawdzać na odpalonym silniku?!
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
tomasso
Posty: 50
Rejestracja: 2009-04-17 19:58
Samochód: Probe 2.2GT 92r i... kosiarka do trawy :) 1.2 benz.
Lokalizacja: Piła

Re: Cieśnienie oleju Reloaded

Post autor: tomasso »

Witam ,chciałbym odświeżyć temat. Kupiłem dziś probka 2.2 turbo, kiedy jechałem nim do domu zauważyłem coś dziwnego: po przejechaniu ok 60 kilometrów wskazówka ciśnienia oleju z3/4 zakresu skali spadła na sam dół. Zatrzymałem się i zgasiłem silnik sprawdziłem stan oleju ,był w porządku.Odpaliłem auto wskaźnik został na dole.przejechałem ok 3 kilometrów i zgasiłem go na niecałą godzinę, po ponownym uruchomieniu wskazówka wskoczyła na 3/4 wysokości skali. Mam nadzieję że to wina jakiegoś czujnika :? Pomóżcie proszę :newcry:
Szary Kocur 2.2 GT 92 r :) bo ja nie KCEM innego AŁTA :D
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Bendek »

możliwe że to wina czujnika...
ale po dłuższej jeździe z dużą prędkością olej się rozgrzewa przez co spada ciśnienie to normalne... ja tak mam- wskazówka jest na minimum skali...
pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 2009-06-30 07:59 przez Bendek, łącznie zmieniany 1 raz.
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Prezes »

U mnie też wskazówka spada jak trochę już przejadę kilosów.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
tomasso
Posty: 50
Rejestracja: 2009-04-17 19:58
Samochód: Probe 2.2GT 92r i... kosiarka do trawy :) 1.2 benz.
Lokalizacja: Piła

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: tomasso »

Dzięki ,sprubóję przełożyć czujnik z mojego rozbitka i zobaczę co z tego wyniknie
Szary Kocur 2.2 GT 92 r :) bo ja nie KCEM innego AŁTA :D
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Bendek »

ale wskazówka spada na zero? zmień czujnik i olej bo jeśli auto dopiero kupiłeś to nie wiadomo co to za olej i jaki przebieg jego...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
tomasso
Posty: 50
Rejestracja: 2009-04-17 19:58
Samochód: Probe 2.2GT 92r i... kosiarka do trawy :) 1.2 benz.
Lokalizacja: Piła

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: tomasso »

wcale się nie podnosi , wskakuje na połowę skali,lub stoi na literce N , zależnie od humoru:) świruje niezależnie czy silnik ciepły czy zimny.
Szary Kocur 2.2 GT 92 r :) bo ja nie KCEM innego AŁTA :D
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”