Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Ok WIELKIE DZIĘKI !!! Tylko gdzie ja taki czujnik kupię, te różne co mi pokazywali w katalogach były zupełnie inne dużo mniejsze !!!! A może mógł by Ktoś załatwić taki czujnik ??? Nawet używany ale sprawny !
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 »

Wie ktoś moze dlaczego dzieje się tak że wskażnik ciśnienia oleju dziwnie mi się zachowuje, nieraz ciśnienie pokazuje normalnie na literce O na skali ale bardzo rzadko a przeważnie wogóle się nie podnosi albo dochodzi do literki M i jak puszczam noge z gazu to spada ciśnienie na wskażniku. A jak dodaje to się podnosi ale też niewiele, po wymianie czyjnika na uzywany ale sprawny (kupiony od klubowicza) nic się nie zmieniło ! Co to może być ?
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Lukas23 pisze:Wie ktoś moze dlaczego dzieje się tak że wskażnik ciśnienia oleju dziwnie mi się zachowuje, nieraz ciśnienie pokazuje normalnie na literce O na skali ale bardzo rzadko a przeważnie wogóle się nie podnosi albo dochodzi do literki M i jak puszczam noge z gazu to spada ciśnienie na wskażniku. A jak dodaje to się podnosi ale też niewiele, po wymianie czyjnika na uzywany ale sprawny (kupiony od klubowicza) nic się nie zmieniło ! Co to może być ?
Najprawdopodobniej masz niskie ciśnienie na magistrali olejowej. Czepiałbym się zaworka w pompie. Panewki raczej nie, bo jak piszesz czasem masz ciśnienie ok.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

To zależy kiedy ma wskazówkę na literce O. Jeżeli na zimnym, nierozgrzanym silniku, to normalne. Mimo wszystko, ciśnienie zimnego silnika będzie zawsze wysokie. Gdy silnik się nagrzeje i wskazówka spadnie poniżej literki M, to już lipa. Cały czas mówię o biegu jałowym. Normalnym jest, że jak się jedzie i wciska gaz, to ciśnienie wzrasta.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Troszeczkę odświeżę ten temat.

Orientuje się ktokolwiek z Was, jaki kolor ma kabelek, podłączony do czujnika ciśnienia oleju?
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Żółto - czerwony (Y/R)

Strona 60-2 (Instrument Cluster, Analog, GL/GT)
Ostatnio zmieniony 2007-05-15 13:22 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Robert pisze:Żółto - czerwony (Y/R)


:1111_worthy: Spasiba
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

Panowie u mnie ukazał sie kolejny problem i nie wiem co jest nie tak.
Mianowicie kiedys cisnienie oleju mialem zawsze na literce N.
A teraz na zilnym silniku dochodzi miedzy O a N po rozgrzaniu silnika uczymuje sie na pozycji O gdy nim jezdze przycisne gaz spada na literke R gdy odpuszcze gaz lub chodzi na biegu jałowym to podnosi sie cisnienie do literki O.
Co mogło szczelic ??
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kurcze, właściwie to powinno być odwrotnie. Nie pomyliłeś czegoś?
Chodzi mi o to, że na zimnym silniku wskazówka zawsze wysoko, na rozgrzanym i podczas jazdy również wysoko, a na jałowym spada. Nie jest przypadkiem tak?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

wlasnie niepomyliłem sie u mnie jak go mocno pogazuje dam w palnik wskazowka spadnie, zatrzymam sie to wskazowka idzie do gory.jak jezdze normalnie nie daje w palnik to wskazowka jest caly czas kolo literki O
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

hello.

mam tu jedno pytanko co jesli o cisnienie oleju chodzi.

wskazowka podczas jazdy stoi na N, na jalowym spada tak na O-R jakos w te okolice, po przyspieszeniu znowu zakrywa N- to normalne...bo ktos mi mowil ze norma to wskazowka dokladnie na polowie, czyli na R. no i tak sie zastanawiam czy przypadkiem niemam za wysokiego cisnienia oleju, Nto juz koniec skali prawie. :? :?

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Wszystko ok ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

nooo to teraz przynajmniej moge spokojnie isc spac 8) :lol:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Jak wskazówka spadnie Ci na jałowym poniżej M, to możesz się zacząć zdrowo martwić. W tej chwili masz wszystko w należytym porządku.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

a u mnie jak wejdzie na N to stoi i nie ma żadnych wachań
ani na jałowym ani podczas normalnej jazdy
tak ma być :?:
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Sebastian pisze:hello.

mam tu jedno pytanko co jesli o cisnienie oleju chodzi.

wskazowka podczas jazdy stoi na N, na jalowym spada tak na O-R jakos w te okolice, po przyspieszeniu znowu zakrywa N- to normalne...bo ktos mi mowil ze norma to wskazowka dokladnie na polowie, czyli na R. no i tak sie zastanawiam czy przypadkiem niemam za wysokiego cisnienia oleju, Nto juz koniec skali prawie. :? :?

pozdr
Tak jest jak najbardziej git :)
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

domownik pisze:a u mnie jak wejdzie na N to stoi i nie ma żadnych wachań
ani na jałowym ani podczas normalnej jazdy
tak ma być :?:

na jałowym powinno schodzic mniej więcej do połowy skali.

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Coś tu nie gra. Nie możesz mieć takiego samego ciśnienia na różnych obrotach.
Sprawdź jeszcze raz jak zachowuje się wskazówka na "luzie".
Chyba, że patrzyłeś na zimnym silniku, wtedy ciśnienie jest zawsze wysokie.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol »

Czy pompa oleju od Mazdy 626 2.2 wolnossącej będzie pasowała do Probe 2.2 Turbo (GT)?

Chodzi o rocznik 1989 Probe I gen.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

tak
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol »

Ok, dzięki i jeszcze jedno pytanie - czy element pod pompa od klimatyzacji (chyba) to pompa oleju?
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Nie, to pompa wspomagania.
Pompa oleju jest w misce olejowej
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol »

Ok, wielkie dzięki, prawie wszystko jasne, czy pompa od wspomagania ma połączenie z układem smarowania silnika (może jest smarowana tym samym olejem)? W Probe, który kupiłem doszło do uszkodzenia pompy wspomagania, wykrzywiło się koło pasowe i wyleciał olej, nie wiem czy z silnika, jednak pali się kontrolka low oil, check engine i inne. I czy pompa wspomagania od Mazdy będzie ok?
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

tak od mazdy będzie ok bo to te same silniki.

a co do tego smarowania to na 99% jestem pewien że pompa wspomagania nie ma nic do oleju silnikowego, to raczej wysoce mało prawdopodobne
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol »

Dzięki, jutro kupie olej, pożyczę akumulator i spróbuje odpalić. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”