Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Car: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk » 2005-04-18 14:08

pomoge ci... :)

jest tamnapisane, że jeśli pompa łąduje zbyt duże ciśnienie to powoduje to osadzanie sie nadmiernie nagaru na tłoku a idąc dalej tym tropem ten olej jakoś się musi tam dostawać.... i tu zdiwienie... :D nie dostaje się on tam poprzez uszczelniacze zaworowe lub kolektor dolotowy tylko właśnie przez pierścienie.... po prostu olej kanałami sadzi takie ilości na gładź cylindra że pierścienie nie radzą sobie z jego zgarnianiem i ostaje on przepalony... a że to olej nie paliwo to i zostawia syf na tłoku.


tak sądzę, :wink: bo ja u nas w instytucie downów tak mówili.. :twisted:

Awatar użytkownika
Jedrek
Klubowicz
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Car: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek » 2005-04-18 14:56

Cynki dobrze prawi! Dać mu piwo a będzie mówił jeszcze lepiej :twisted: :wink:

Z tego co pamiętam to w pompie jest zaworek, który reguluje ciśnienie i jeżeli padnie to:
1) albo nie będzie ciśnienia potrzebnego do smarowania zaworów i rozrządu,
2) albo ciśnienie będzie za wysokie i efekt będzie tak jak opisywany przez Cynkiego.

Poza tym układ olejowy ma coś takiego co nazywa się odpowietrznikem!


Pozdrawiam! :D :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-18 15:55

Mazdaspeed.pl pisze:"Regulator", ktory jest w nazwie, polega na tym, ze element ten, napelniajac sie olejem (pod cisnieniem) rozszerza sie (usztywnia) i kasuje wszystkie luzy, ktore powstaja pomiedzy tymi elementami na skutek ich zuzycia (wytarcia). Konstrukcja tradycyjna silnika przewiduje obslugowe kasowanie luzow - polegajace na wkladaniu pomiedzy walek i zawor blaszek o odpowiednich grubosciach. HLA pozwala zapomniec o tym zabiegu (wykonywanym zwykle co 20-30 tys. km). Kiedy HLA zacznie puszczac olej, lub cisnienie bedzie zbyt male, miekknie i przestaje kasowac luzy. W skutek tego z silnika dochodzi klekot, ktory jest wynikiem uderzania tych elementow o siebie.
A ja to rozumiem tak że im ciśnienie lepsze tym mniej luzów na zaworach.

A od spodu to niby fontanna tryska oleju pod ciśnienie 4 barów że pierścienie tego nie dążą zbierać czy co. :shock:

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-18 15:56

Mazdaspeed.pl pisze:"Regulator", ktory jest w nazwie, polega na tym, ze element ten, napelniajac sie olejem (pod cisnieniem) rozszerza sie (usztywnia) i kasuje wszystkie luzy, ktore powstaja pomiedzy tymi elementami na skutek ich zuzycia (wytarcia). Konstrukcja tradycyjna silnika przewiduje obslugowe kasowanie luzow - polegajace na wkladaniu pomiedzy walek i zawor blaszek o odpowiednich grubosciach. HLA pozwala zapomniec o tym zabiegu (wykonywanym zwykle co 20-30 tys. km). Kiedy HLA zacznie puszczac olej, lub cisnienie bedzie zbyt male, miekknie i przestaje kasowac luzy. W skutek tego z silnika dochodzi klekot, ktory jest wynikiem uderzania tych elementow o siebie.
A ja to rozumiem tak że im ciśnienie lepsze tym mniej luzów na zaworach.

A od spodu to niby fontanna tryska oleju pod ciśnienie 4 barów że pierścienie tego nie dążą zbierać czy co. :shock:

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4073
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-04-20 10:44

A powiedzcie ile nasze prubki maja wałków rozżądu bo na allegro widziałem z dwoma a myślałem że jest jeden !!!!! :?: :?: :?: :?:

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=48715794
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-20 11:12

Mamy jeden wałek, ale można zamontować głowice która, ma dwa wałki taka jak na allegro chyba, od silnika FE3. Ale nie pytaj o co chodzi. Było na forum poszukaj, wpisz FE3 jest tylko jeden temat temu poświęcony.

Gość

Post autor: Gość » 2005-04-20 17:17

No co jest, nikt już nie ma nic do powiedzenia, a sądząc po moim ostatnim poście wszyło na to że ciśnienie jest jak najbardziej wskazane.

Ciśnienie oleju 145-248kPa 23-36Psi Przy 1000obr.\min.
296-393kPa 43-57Psi przy 3000obr.\min.

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-03-28 19:49

witam klubowiczow! od pewnego czasu zauwazylem ze wskazowka cisnienia oleju wedruje mi powyzej wszelkiej skali -dokladnie tak jak na zdjeciu na pierwszej stronie - tylko ze myk polega na tym ze dzieje sie to tylko wtedy gdy poziom oleju na bagnecie jest na "min" ponadto wskazanie to spada po jakims czasie do literki R i jak troche przegazuje to znowu sie podnosi ponad skale -jesli doleje olej tak prawie do poziomu "max"to wskazowka zachowuje sie normalnie czyli jest troszke powyzej "M" a na postoju spada pomiedzy dolna kreska normy a litera "M" co mnie martwi :? - i wlasnie nie wiem co jest grane czy to wina czujnika czy pompa cos szwankuje i nie daje sobie rady z za duza iloscia oleju w miesie , czy moze jest tam jakis zawor ktory steruje cisnieniem oleju ? jesli macie jakis pomysl lub mieliscie podobny przypadek to prosze o wypowiedzi - wielkie dzieki -pozdrawiam! ;) 8)
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-03-28 20:15

no to rzeczywiście coś nie tak. U siebie zauważyłem po zmianie oleju że ciśnienie podniosło się nieznacznie. Zalałem silnik mineralnym. Sprawdź sobie kompresję na tłokach. Jak będzie ok to może pompa oleju sypać się zaczyna
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-03-28 21:47

Może to być pompa oleju albo sam czujnik śfiruje jak jest niski poziom.

Zenith, mineral do turbiny?? a chcesz jeszcze pojeździć??

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-03-28 21:54

Na mineralnym pochodzi spokojnie. Jest gęstszy ale silnik bardzo dobrze pracuje. Jest cichy i smarowanie też jest ok. mineralny z turbinką to też dobre połączenie.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław » 2006-03-28 22:16

to coś nowego :wink:

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-03-28 22:24

Oczywiście mówię tu o porządnym mineralu Quaker State a nie jakiś pomyjach
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-03-29 07:52

Dobra dobra, już się nie tłumacz :P

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-03-29 12:39

no dobra a jest tam jakis zawor ktory reguluje cisnienie ? wogole to jakby sie pompa sypala i dawala male cisnienie to mysle ze stukala by mi klawiaura od zaworow -troche stuka ale sto jest troche i slyszalem ze przy tych silnikach to normalka ;) dodam ze jezdze na polsyntetyku 10w/40 i to tez moze miec wplyw na to lekkie stukanie -aha no i dodam ze silnizczek po remoncie też o zadych pozostalych niedomaganiach nie moze byc mowy ;) 8)
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
SPIDER
Posty: 19
Rejestracja: 2006-05-23 21:22
Gallery: viewtopic.php?t=8954
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

brak ciśnienia oleju

Post autor: SPIDER » 2006-11-02 18:26

brak ciśnienia oleju na zegarach było i zdechło(nagle).co to maże być i jak to naprawić.pytanko gdzie jest w jedynce czujnik ciśnienia ciśnienia oleju bo ja nie wiem. dzięki za pomoc...
RED PROBE !!!

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2006-11-03 15:19

czujnik jest nad filtrem oleju
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
Jacuś
Posty: 90
Rejestracja: 2005-04-01 14:20
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jacuś » 2006-11-03 16:51

A olej jest na pewno ... może był i nie ma

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Car: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Gallery: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur » 2006-11-06 17:22

a rozrzad ci nie stuka ? jak stuka to rzeczywiscie go brak i to nie tylko na wskazniku ;) - w takiej sytuacji proponuje natychmiast zgasic silnik ;)
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Awatar użytkownika
SPIDER
Posty: 19
Rejestracja: 2006-05-23 21:22
Gallery: viewtopic.php?t=8954
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

dziękuje

Post autor: SPIDER » 2006-11-06 22:27

Piotrek bardzo dziękuje za pomoc.podczas wymiany przegubów mechanik coś tam uszkodził elektryk opanował temat w 5 minut (podobno jakiś przewód).ciśnienie już jest.Jacuś i Kicur wielkie dzięki za rady.
RED PROBE !!!

Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Car: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 » 2006-11-16 15:22

A czy mogł by ktoś moze zamieścić zdjęcie czujnika ciśnienia oleju ??? Bo w sklepie nie wiedzą jaki tam ma być !
Ford Probe I 92' 2.2 Gt

Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Car: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 » 2006-11-17 21:35

Chłopaki ma może Ktoś to zdjęcie ??? A może mogł by Ktoś wytłumaczyć jak on wygląda bo denerwuje mnie jak nie ma ciśnienia oleju na wskażniku !!!

Z góry dzięki !!!
_________________
Ford Probe I 92' 2.2 Gt

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2006-11-17 22:00

Żeby zrobić fotke tego czujnika trzeba mieć silnik najlepiej wymontowany :wink:
jutro zrobie fotke i wrzuce na wieczór :)
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4073
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-11-17 22:44

Obrazek

Jak dobrze pamiętam to ten jak sie mylę nich mnie ktoś poprawi ;) Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2006-11-17 23:07

Dokładnie to ten czujnik oleju
ten obok mniejszy po lewej to czujnik stuku silnika
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”