Strona 2 z 6

: 2005-04-18 14:08
autor: Mr. Cynk
pomoge ci... :)

jest tamnapisane, że jeśli pompa łąduje zbyt duże ciśnienie to powoduje to osadzanie sie nadmiernie nagaru na tłoku a idąc dalej tym tropem ten olej jakoś się musi tam dostawać.... i tu zdiwienie... :D nie dostaje się on tam poprzez uszczelniacze zaworowe lub kolektor dolotowy tylko właśnie przez pierścienie.... po prostu olej kanałami sadzi takie ilości na gładź cylindra że pierścienie nie radzą sobie z jego zgarnianiem i ostaje on przepalony... a że to olej nie paliwo to i zostawia syf na tłoku.


tak sądzę, :wink: bo ja u nas w instytucie downów tak mówili.. :twisted:

: 2005-04-18 14:56
autor: Jedrek
Cynki dobrze prawi! Dać mu piwo a będzie mówił jeszcze lepiej :twisted: :wink:

Z tego co pamiętam to w pompie jest zaworek, który reguluje ciśnienie i jeżeli padnie to:
1) albo nie będzie ciśnienia potrzebnego do smarowania zaworów i rozrządu,
2) albo ciśnienie będzie za wysokie i efekt będzie tak jak opisywany przez Cynkiego.

Poza tym układ olejowy ma coś takiego co nazywa się odpowietrznikem!


Pozdrawiam! :D :D

: 2005-04-18 15:55
autor: Gość
Mazdaspeed.pl pisze:"Regulator", ktory jest w nazwie, polega na tym, ze element ten, napelniajac sie olejem (pod cisnieniem) rozszerza sie (usztywnia) i kasuje wszystkie luzy, ktore powstaja pomiedzy tymi elementami na skutek ich zuzycia (wytarcia). Konstrukcja tradycyjna silnika przewiduje obslugowe kasowanie luzow - polegajace na wkladaniu pomiedzy walek i zawor blaszek o odpowiednich grubosciach. HLA pozwala zapomniec o tym zabiegu (wykonywanym zwykle co 20-30 tys. km). Kiedy HLA zacznie puszczac olej, lub cisnienie bedzie zbyt male, miekknie i przestaje kasowac luzy. W skutek tego z silnika dochodzi klekot, ktory jest wynikiem uderzania tych elementow o siebie.
A ja to rozumiem tak że im ciśnienie lepsze tym mniej luzów na zaworach.

A od spodu to niby fontanna tryska oleju pod ciśnienie 4 barów że pierścienie tego nie dążą zbierać czy co. :shock:

: 2005-04-18 15:56
autor: Gość
Mazdaspeed.pl pisze:"Regulator", ktory jest w nazwie, polega na tym, ze element ten, napelniajac sie olejem (pod cisnieniem) rozszerza sie (usztywnia) i kasuje wszystkie luzy, ktore powstaja pomiedzy tymi elementami na skutek ich zuzycia (wytarcia). Konstrukcja tradycyjna silnika przewiduje obslugowe kasowanie luzow - polegajace na wkladaniu pomiedzy walek i zawor blaszek o odpowiednich grubosciach. HLA pozwala zapomniec o tym zabiegu (wykonywanym zwykle co 20-30 tys. km). Kiedy HLA zacznie puszczac olej, lub cisnienie bedzie zbyt male, miekknie i przestaje kasowac luzy. W skutek tego z silnika dochodzi klekot, ktory jest wynikiem uderzania tych elementow o siebie.
A ja to rozumiem tak że im ciśnienie lepsze tym mniej luzów na zaworach.

A od spodu to niby fontanna tryska oleju pod ciśnienie 4 barów że pierścienie tego nie dążą zbierać czy co. :shock:

: 2005-04-20 10:44
autor: Bogdan9999
A powiedzcie ile nasze prubki maja wałków rozżądu bo na allegro widziałem z dwoma a myślałem że jest jeden !!!!! :?: :?: :?: :?:

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=48715794

: 2005-04-20 11:12
autor: Gość
Mamy jeden wałek, ale można zamontować głowice która, ma dwa wałki taka jak na allegro chyba, od silnika FE3. Ale nie pytaj o co chodzi. Było na forum poszukaj, wpisz FE3 jest tylko jeden temat temu poświęcony.

: 2005-04-20 17:17
autor: Gość
No co jest, nikt już nie ma nic do powiedzenia, a sądząc po moim ostatnim poście wszyło na to że ciśnienie jest jak najbardziej wskazane.

Ciśnienie oleju 145-248kPa 23-36Psi Przy 1000obr.\min.
296-393kPa 43-57Psi przy 3000obr.\min.

: 2006-03-28 19:49
autor: kicur
witam klubowiczow! od pewnego czasu zauwazylem ze wskazowka cisnienia oleju wedruje mi powyzej wszelkiej skali -dokladnie tak jak na zdjeciu na pierwszej stronie - tylko ze myk polega na tym ze dzieje sie to tylko wtedy gdy poziom oleju na bagnecie jest na "min" ponadto wskazanie to spada po jakims czasie do literki R i jak troche przegazuje to znowu sie podnosi ponad skale -jesli doleje olej tak prawie do poziomu "max"to wskazowka zachowuje sie normalnie czyli jest troszke powyzej "M" a na postoju spada pomiedzy dolna kreska normy a litera "M" co mnie martwi :? - i wlasnie nie wiem co jest grane czy to wina czujnika czy pompa cos szwankuje i nie daje sobie rady z za duza iloscia oleju w miesie , czy moze jest tam jakis zawor ktory steruje cisnieniem oleju ? jesli macie jakis pomysl lub mieliscie podobny przypadek to prosze o wypowiedzi - wielkie dzieki -pozdrawiam! ;) 8)

: 2006-03-28 20:15
autor: ZENiTH
no to rzeczywiście coś nie tak. U siebie zauważyłem po zmianie oleju że ciśnienie podniosło się nieznacznie. Zalałem silnik mineralnym. Sprawdź sobie kompresję na tłokach. Jak będzie ok to może pompa oleju sypać się zaczyna

: 2006-03-28 21:47
autor: Sqad
Może to być pompa oleju albo sam czujnik śfiruje jak jest niski poziom.

Zenith, mineral do turbiny?? a chcesz jeszcze pojeździć??

: 2006-03-28 21:54
autor: ZENiTH
Na mineralnym pochodzi spokojnie. Jest gęstszy ale silnik bardzo dobrze pracuje. Jest cichy i smarowanie też jest ok. mineralny z turbinką to też dobre połączenie.

: 2006-03-28 22:16
autor: Gacek Wrocław
to coś nowego :wink:

: 2006-03-28 22:24
autor: ZENiTH
Oczywiście mówię tu o porządnym mineralu Quaker State a nie jakiś pomyjach

: 2006-03-29 07:52
autor: Sqad
Dobra dobra, już się nie tłumacz :P

: 2006-03-29 12:39
autor: kicur
no dobra a jest tam jakis zawor ktory reguluje cisnienie ? wogole to jakby sie pompa sypala i dawala male cisnienie to mysle ze stukala by mi klawiaura od zaworow -troche stuka ale sto jest troche i slyszalem ze przy tych silnikach to normalka ;) dodam ze jezdze na polsyntetyku 10w/40 i to tez moze miec wplyw na to lekkie stukanie -aha no i dodam ze silnizczek po remoncie też o zadych pozostalych niedomaganiach nie moze byc mowy ;) 8)

brak ciśnienia oleju

: 2006-11-02 18:26
autor: SPIDER
brak ciśnienia oleju na zegarach było i zdechło(nagle).co to maże być i jak to naprawić.pytanko gdzie jest w jedynce czujnik ciśnienia ciśnienia oleju bo ja nie wiem. dzięki za pomoc...

: 2006-11-03 15:19
autor: piotrek
czujnik jest nad filtrem oleju

: 2006-11-03 16:51
autor: Jacuś
A olej jest na pewno ... może był i nie ma

: 2006-11-06 17:22
autor: kicur
a rozrzad ci nie stuka ? jak stuka to rzeczywiscie go brak i to nie tylko na wskazniku ;) - w takiej sytuacji proponuje natychmiast zgasic silnik ;)

dziękuje

: 2006-11-06 22:27
autor: SPIDER
Piotrek bardzo dziękuje za pomoc.podczas wymiany przegubów mechanik coś tam uszkodził elektryk opanował temat w 5 minut (podobno jakiś przewód).ciśnienie już jest.Jacuś i Kicur wielkie dzięki za rady.

: 2006-11-16 15:22
autor: Lukas23
A czy mogł by ktoś moze zamieścić zdjęcie czujnika ciśnienia oleju ??? Bo w sklepie nie wiedzą jaki tam ma być !

: 2006-11-17 21:35
autor: Lukas23
Chłopaki ma może Ktoś to zdjęcie ??? A może mogł by Ktoś wytłumaczyć jak on wygląda bo denerwuje mnie jak nie ma ciśnienia oleju na wskażniku !!!

Z góry dzięki !!!
_________________

: 2006-11-17 22:00
autor: piotrek
Żeby zrobić fotke tego czujnika trzeba mieć silnik najlepiej wymontowany :wink:
jutro zrobie fotke i wrzuce na wieczór :)

: 2006-11-17 22:44
autor: Bogdan9999
Obrazek

Jak dobrze pamiętam to ten jak sie mylę nich mnie ktoś poprawi ;) Pozdro

: 2006-11-17 23:07
autor: piotrek
Dokładnie to ten czujnik oleju
ten obok mniejszy po lewej to czujnik stuku silnika