Jak zmniejszyć spalanie ??

Marek1984
Posty: 19
Rejestracja: 2005-04-22 16:04

Post autor: Marek1984 »

Robert pisze:Bogdan9999 - na jakimś zlocie przejedziesz się moim (pokazuje chwilowe i średnie zużycie) to zobaczysz, jak niewielkie ruchy gazem wpływają na spalanie
Masz tak bogato wyposażoną wersję Probe czy może jakiś dodatkowy komputer pokładowy?


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Mam to w standardzie. :D Wszystko oprócz elektrycznych pasów, skórzanych siedzeń, automatycznej skrzyni biegów i gazu (LPG a nie pedału). :lol:
Wpisz "trip" lub "komputer" w wyszukiwarce forum i czytaj, czytaj...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Robert pisze:
skorpion012 pisze:Ostatnio robiłem remont baku (okładałem go żywicą poliestrową) i pomimo tego że wskazówka była na zero to zlałem z niego jeszcze 20l benzynki.
Później wlałem 6l i wskazówka pokazywała połowę.
To dużo żeś tej żywicy nawkładał :wink:

No dosyć dużo jej nawalił z 10 litrów :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

No może i nie dokładna jest wskazówka. Bo jak wlałem wcześniej 10 litrów to pokazało ok 2-3 mm ponad czerwone pole a teraz jak wlałem 10 to nawet nie drgnęła powyżej czerwonego pola !!!!!! Będę musiał wykombinować coś z lampką ostrzegającą !!!!! Ale musze przyznać pali co najmniej 2 razy więcej niż seicento !!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

To zależy ile przejezdzisz na czerwonym polu.
bogdan9999 pisze: Ale musze przyznać pali co najmniej 2 razy więcej niż seicento !!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D
Nie zapominaj,że SC waży 2 razy mniej i motor ma prawie 3 razy mniejszy.

Poza tym,co Ty tu porównujesz???
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Co do wagi to masz racje i do silnika !!!! Ale ważne jest to że jest motor prawie tzy razy mniejszy ale 4 razy słabszy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ach te fiaty !!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :( :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
skorpion2.2
Posty: 24
Rejestracja: 2005-04-07 19:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Będzin

Post autor: skorpion2.2 »

Jeśli chodzi o żywicę to pół kilo wystarczy.Do tego z trzy utwardzacze i pół metra maty pod żywicę .Schnie ok. 20 minut - potem możesz ją obrabiać szlifierką.Świetna rzecz na dziury i wzmocnienia konstrukcji.Potem popryskać Bitexem lub czymś podobnym i szafa gra.
PROBE 89 2.2 GT USA FULL bez skóry
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A powiedz jaki miałeś cel w tym co robiłeś.Miałeś dziurkę?
Bo jak nie,to tylko zwiększyłeś wagę samochodu,nieznacznie
ale zawsze. :D
A co do wzmocnienia,to ja wiem czy gra warta świeczki?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
skorpion2.2
Posty: 24
Rejestracja: 2005-04-07 19:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Będzin

Post autor: skorpion2.2 »

Miałem małą dziurkę pod wejściem od odmy i jak miałem za dużo paliwa to kapało.Wyciągnąć bak to nie problem - 4 śruby, 4 wężyki, odma, rura od wlewu paliwa i zespół czujników.Łatwiejsze niż w maluchu tylko bak "troszkę" większy.Potrzebne są do tego dwie osoby.Jak już go wyciągnąłem to poza tą dziurką zakonserwowałem miejsca gdzie zeszła konserwacja - tak na wszelki wypadek.Wszystko trwało ok 6 godzin - razem ze schnięciem - w tym czasie trzy browarki można wypić żeby się nie nudziło.

Pozdrowienia !!!
PROBE 89 2.2 GT USA FULL bez skóry
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

witam odświeżam temacik;)
mam u siebie w autku tripa i takie małe pytanko czy to normalne ze jak np dojeżdżam do świateł( hamuje silnikiem to spalanie pokazuje 0 - to rozumiem) ale w momencie jak juz obroty spadają do pewnego stopnia( prędkość ok. 20km/h) to wrzucam na luz i zaczynam hamować to na tripie momentalnie jest wyświetlane chwilowe zurzycie paliwa ponad 70 litrów :? a autko pracuje wtedy na obrotach biegu jałowego na luzie - czy każdy tak ma?? a gdy całkiem sie zatrzymam to spalanie znowu pokazuje "0"
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nawet małe spalanie dzielone przez prawie zerową prędkość da dowolnie wysoką średnią. Jak stoisz to nie pokazuje "0" tylko "---" - dzielenie przez zero nie daje w wyniku zera (zazwyczaj) 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

heh no fakt sa kreski ----....ale z tego wynika że jednak ten nasz trip nie jest chyba tak dokładny co?? bo skoro podczas dojeżdżania do świateł mam większe spalanie niż podczas przyspieszania :lol:
staram sie jeździć spokojnie ( tylko czasami z pod świateł turbinke uruchamiam) a tu spalanie poniżej 15 to praktycznie nie osiągalne :x
zazwyczaj musze sie liczyć ze spalaniem w granicach 15-20 litrów...fakt że pokonuje male odległości, ale ciekaw jestem jaki jest okonomiczny zakres obrotów??? bo z tego co zauważyłem nieraz nie opłaca sie jechać na wysokim biegu przy powiedzmy 1,5 tys.obr lecz zredukować i jechać przy około 2,5 to wtedy spalanie jest jakby mniejsze
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

daniel zerknij sobie na wykres identyfikatorowy proba, jeśli nie masz własnego to poszukaj tu na forum czyjegoś z hamowni na przykład bierkuś miał piękne parametry fabrycznie i popatrz kiedy masz max moment obrotowy a kiedy masz max moc, ja uważam, że najlepszy zakres obrotów dla jedynki to od mniej więcej 1800 do jakieś 3300 jeśli chodzi o spalanie. Oczywiście nie używając turbiny.. :)

przy 2500 pali najmniej na piątym biegu jeśli chodzi o stosunek prędkości do spalania i ogólnie
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

wlasnego wykresu jeszcze sie nie dorobilem :lol: co do spalania to pewnego razu skasowałem wskazania na tripie, pojezdziełem po mieście z 15km ( spalanie wtedy pokazało 17l.) potem następnego dnia robłlem mała trase( nie przekraczałem prędkości 120km/h) jakies 50 km i srednie spalanie z tej "trasy" jak i miasta wyniosło 9,3 l. i tu byłem mile zaskoczony że probek potrafi tak "zejść"
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Teraz jest najgorsza pora, bo jest zimno na zewnątrz.
Samochód po całej nocy jest nieźle wyziębiony, odpalamy go i przez kilka km, aż nie złapie temperatury jedziemy na ssaniu. Ja mam 3,5km na uczelnię, jadę rano i wracam wieczorem. I jak zalewam za 50zł, to ledwo przejeżdżam 100km, a to się równa ok 15L PB98 :?
A staram się jeździć ekonomicznie (ale nie zawsze mi to wychodzi :twisted: )
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Drzymek pisze:I jak zalewam za 50zł, to ledwo przejeżdżam 100km,
ja chyba nigdy za 50zl nie przejechalem 100km :evil: :cry: :cry:
Obrazek
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

pytlar a ile Twoj pali :wink: mi też by cięzko było za 50 zeta przejechac 100km
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

no co Wy gadacie??? :shock: :shock: :shock:
Fakt, że ja tankuję 95, ale za 5 dych, to ja z zamkniętymi oczami przejeżdżam 140 kilosków.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

oley a po ile u ciebie paliwko?? :wink: ja tez tankuje 95
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Hehe. I to jest właśnie to. :D Wszystko zależy od ceny paliwa, a co za tym idzie ilości wlanych litrów. :D Ja tankuję po 3.51 i wychodzi coś około 14-tu litrów. Wiem, że jak wleję 14 litrów, to na bank przejadę 140 km.Jak wleję 20 litrów, to przejadę 200km. Liczę 10l/100km i jeszcze nigdy mi nie zabrakło. :D
I to wcale nie jeżdżąc jak emeryt. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ja zawsze licze tak ok. 15/100 zeby starczylo do nastepnego tankowania.... :roll: :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

ja chyba nigdy za 50zl nie przejechalem 100km
to to wogóle jest możliew ???? :twisted: :twisted: hyhyhy
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Drzymek a na na tej stronie napisałeś:

Kod: Zaznacz cały

Minimalne średnie spalanie:
11.0 l/100km
Maksymalne średnie spalanie:
25.0 l/100km
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:
8.0 l/100km
Komentarz:
To zależy od nogi. Wynik 12L w mieście jest jak najbardziej realistyczny (emerycka jazda), trasa to ok 8L. Wartości te drastycznie wzrastają, jeżeli wciskamy gaz do końca;)
25l :?: :?: :?: :?:
Chyba że to nie byłeś ty, a data całkiem świeża...
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

Oley to wychodzi 10/100 hehe to Ty chyba o trasie mowisz albo noge masz ciezaru piórka u mnie średnio po mieście musze liczyć te 15 litrów a jak noga ołowiana to i pod 20 nie problem dojść :twisted:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

W trasie mój rekord to 7,8 litra. Wracaliśmy wtedy z Borek i mam na to świadków. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”