Mycie silnika

Awatar użytkownika
inzynier
Posty: 78
Rejestracja: 2004-12-08 12:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Post autor: inzynier »

to i ja dorzuce swoje trzy grosze:

moj mechanik stale mnie naciska co by umyc silnik bo lepiej bedzie widac co sie dzieje, ALE:
- nie dzieje sie tam za wiele bo uszczelki juz wymienione i nowych wyciekow nie widac, zreszta auto nie jest prosto z salonu co bym mogl na silniku jajka smazyc
- bylem na specjalistycznej myjni (cysterny, podwozia, silniki) no i chlopaki nie za bardzo chca sie za to brac w moim (naszym) przypadku bo cholernie duzo elektoniki (japoniec w koncu)
- zreszta wiekszosc producentow i tak odradza takie zabiegi

pozdro
Byle do piatku
a potem...

wino spiew i kobiety :)

89 GL automat mit klima
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Sh(.)(.)ters pisze:A ja umyję swój, tylko muszę znaleźć dobry zakład w Warszawie a z tym może być problem...
Po trasie mam strasznie brudnego Probe'a, zarówno na zewnątrz, jak i pod maską (jechałem kawałek tak, że po lewej był metrowa fala wody, a po prawej dwumetrowa fala błota która mi leciała wszędzie).

Czy jest jakaś dobra myjnia ręczna w Wawie gdzie dobrze "dopieszczają" samochód, wliczając podmaszcze?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Naprzeciw Wola Parku (Auchan) na Górczewskiej jest samoobsługowa myjnia ręczna - możesz przetestować jutro przed spotem i zdać relację. A w razie nieodpalenia (odpukać), to tylko jakieś ~2km od R66, więc masz bliską klubową autopomoc.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Wolę obsługową myjnie ręczną, znaczy niekoniecznie topless, ale jednak taką z ludźmi. O ile zwykłe przemycie pianą i Karcherem mi wychodzi na takiej ręcznej (chociaż zwykle jeżdżę na Dolinę Służewiecką), to tym razem przydałby się jakiś lepszy fachura.
Robert pisze:możesz przetestować jutro przed spotem i zdać relację.
A ja myślałem, że spot jest dzisiaj... czyżbyśmy się przerzucili na wtorki? :gwizd:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ja pewnie dotrę jak zwykle późno - może po północy - jak prawie wczorajszy post :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
stiv
Posty: 274
Rejestracja: 2006-10-01 15:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: stiv »

kocureq pisze:
Sh(.)(.)ters pisze:A ja umyję swój, tylko muszę znaleźć dobry zakład w Warszawie a z tym może być problem...
Po trasie mam strasznie brudnego Probe'a, zarówno na zewnątrz, jak i pod maską (jechałem kawałek tak, że po lewej był metrowa fala wody, a po prawej dwumetrowa fala błota która mi leciała wszędzie).

Czy jest jakaś dobra myjnia ręczna w Wawie gdzie dobrze "dopieszczają" samochód, wliczając podmaszcze?

Pedanci!!! :P
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket :P
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

Ja tez myłem silnik na myjni co niby sie tym miala specjalizowac.
Ale nic mi nie odkrecali ani nie zaslaniali.po myciu silnik faktycznie wygladal jak nowy :).I nie mialem zadnych problemow z odpaleniem ani dalsza eksplatacja.Za to wiedzialem ktore uszczelki mam do wymiany.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
stiv
Posty: 274
Rejestracja: 2006-10-01 15:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: stiv »

to fajnie,ja oddalem auto do konserwacji i dzis je odebralem,po przejechaniu 5km auto zaczelo swirowac i zaczelo go dlawic,przypuszczam ze wina jest wlasnie mycie silnika eh fachowcy,ale naszczescie mu przeszlo i oby nie robil mi takich niespodzianek wiecej
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket :P
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

stiv pisze:to fajnie,ja oddalem auto do konserwacji i dzis je odebralem,po przejechaniu 5km auto zaczelo swirowac i zaczelo go dlawic,przypuszczam ze wina jest wlasnie mycie silnika eh fachowcy,ale naszczescie mu przeszlo i oby nie robil mi takich niespodzianek wiecej
Bo Ci się woda pod fajki na świecach dostała :D Standardowo.
Ja myję sam silnik raz w roku i nie ma problemu. Trzeba tylko poosłaniać wszystko co wrażliwsze - aparat zapłonowy, bezpieczniki i wyciągnąć aku.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

kabli nie trzeba zaslaniac jesli masz w dobrym stanie fajki i jesli masz oring na kopulce ;-)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

MISIEK pisze:kabli nie trzeba zaslaniac jesli masz w dobrym stanie fajki i jesli masz oring na kopulce ;-)
Co innego Misiu jak wjedziesz w kałuże, a zupełnie co innego jak lejesz litry wody pod ciśnieniem bezpośrednio na silnik. Nie ma bata. :D

Tylko nie myjcie wysokociśnieniowymi myjkami, bo te potrafią narobić więcej szkody niż pożytku.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Tak sobie tylko głośno myślę :
Kiedyś w Tiwi reklamowali takie magiczne urządzonko do mycia parą pod ciśnieniem ...
Nawet chyba "Preslej"(Karcher) wytwarza coś takiego

Z kolei w warsztatach samochodowych (gdy silnik jest na wierzchu ) dopieszczają go ługiem . Po takich pieszczotach aluminium wygląda jak nowe .

___________________________________________________-

Kocureq pisze:...znaczy niekoniecznie topless...
Tzn. myjnia toples jest gorsza ?
Myślałem , że "terapia sutkowa" ma zbawienny wpływ na żywotność autka :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

Tomasz S pisze: Myślałem , że "terapia sutkowa" ma zbawienny wpływ na żywotność autka :twisted:
Okład z młodej piersi ma zbawienny wpływ na poprawę krążenia, ciśnienie oraz poprawę wydolności płuc;-) a u niektórych nawet udrożnienie nasieniowodów :lol:
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Ja mój silniczek najpierw pryskam specjalnym preparatem do mycia silników. Następnie Karcher i ogień po wszystkim. Na koniec kluczyk w stacyjkę i odpalamy. Ma zapalić od ręki i chodzić bez zająknięcia. Jeszcze nie zdarzyło się żeby po takiej powodzi świece coś przerywały
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Silnik przeżył mycie wzorowo, odpalił od razu i chodzi ładnie.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

kocureq pisze:Silnik przeżył mycie wzorowo, odpalił od razu i chodzi ładnie.
zobaczymy jak długo :lol: :lol: :lol:

pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Długo długo, bo byłem przed Skorzęcinem, tylko zapomniałem tu napisać ;)

No, to teraz już wiemy czemu wygrałem - mniej brudu na silniku, mniejsza waga, mniejsze opory pracy itp ;)
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

No to napisz jeszcze gdzie go myłeś.
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Na Grochowskiej 45, całodobowa, 022 610-62-73.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”