uszczelka miski olejowej i inne

Awatar użytkownika
inzynier
Posty: 78
Rejestracja: 2004-12-08 12:03
Car: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

uszczelka miski olejowej i inne

Post autor: inzynier » 2005-04-30 07:47

Znalazlem w koncu chwile zeby forum przejrzec, a ze cos sie zawsze przy aucie robi to napisze (pochwale sie co i umnie sie dzieje)

Jesli chodzi o temat to wymienilem niedawno uszczelke miski i tu pojawia sie pytanie: oryginalnie uszczelka jest metalowa z swego rodzaju oslona pod tlokami, ja w jej miejsce dalem uszczelke z korka posmarowana jakims specyfikiem (to nie jest klej szklarski) no i pytanie czy cos moze sie dziac nie tak. w sumie przejechalem juz tak 2500 mil i na razie nie ma zadnych nie pokojacych oznak.

A w kwestii chwalenia sie to wymienilem tarcze hamulcowe na "sportowe" firmy Ate wraz z klockami ; czeka mnie jeszcze wymiana przewodow hamulcowych. Niestety jeszcze nie moge sie pochwalic alu felgami (na razie sa w fazie wyobrazni :) Ale hamulce sa GIT

pozdr
Byle do piatku
a potem...

wino spiew i kobiety :)

89 GL automat mit klima

Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs » 2005-04-30 13:13

w maździe raczej oryginały się daje jeśli chodzi o uszczelki,zamieniki mogą wyjątkowo krótko przetrwać a tym bardziej z korka :? no i jeszcze kwestia czy dobrze powierzchnie odtłuściles wyczyściłes ale skoro posmarowałes czymś przypominającym silikon to powinno wypełnić nierówności i może nie będzie wycieków...
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2005-04-30 15:11

a ja powiem tak każdy silnik jaki robiłem to uszczelki smarowałem silikonem
i postanowiłem w probe nie dawać silikonu
i wszystkie uszczelki zaczeły się pocić jak słoń :D
odkręcałęm ostatnio uszczelke z pod pokrywy głowicy
posmarowałęm silikonem i jużnie mam wycieku
i niech nikt nie mówi bo nawet orginały ciekną
przejechałem się i to nie raz na uszczelkach orginalnych
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Gość

Re: uszczelka miski olejowej i inne

Post autor: Gość » 2005-04-30 15:21

inzynier pisze: A w kwestii chwalenia sie to wymienilem tarcze hamulcowe na "sportowe" firmy Ate wraz z klockami ; czeka mnie jeszcze wymiana przewodow hamulcowych. Niestety jeszcze nie moge sie pochwalic alu felgami (na razie sa w fazie wyobrazni :) Ale hamulce sa GIT
Wsadź fotki jak możesz, One są jakieś dziurkowane, nawiercane, żłobione?? Jaką klocki mają twardość??

Awatar użytkownika
inzynier
Posty: 78
Rejestracja: 2004-12-08 12:03
Car: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Post autor: inzynier » 2005-05-03 08:12

jezeli chodzi o uszczelki to z miski olejowej posmarowana jest jakims lepikiem a nie silikonem i na dzien dziesiejszy nie ma zadnych wyciekow. Wymiienilem uszczelke pokrtywy zaworow (stara byla totalnie skamieniala) ale nie smaroalem silikonem, sa slady pocenia sie ale nie jest zle.

jesli chdzi o tarcze to postaram sie wsadzic fotke badz skan z certyfikatu.
Jezeli chodzi o klocki to niewiem, sprzedawca zapewnial ze to sportowe ale w przeciwienstwie do tarcz nie mialy zadnych dodatkowych informacji - dla mnie wygladaja jak standard, natomiast tardze sa zlobione.
pozdrawiam
Byle do piatku
a potem...

wino spiew i kobiety :)

89 GL automat mit klima

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-05-03 11:59

Wracając do uszczelek to uszczelki pasują od mazdy 626 tak ?? A i jakie najlepiej wstawić uszczelki ??? Mam do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów pod misą olejową i od czegoś przy pokrywie zaworów z czego wychodzą kable do świec !!!! Jak to się nazywa ???
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2005-05-03 21:37

pewnie ci chodziło o uszczelke głowicy
uszczelki które napisałeś pasują od mazdy 626 gd
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs » 2005-05-04 01:41

bogdan9999 pisze:Wracając do uszczelek to uszczelki pasują od mazdy 626 tak ?? A i jakie najlepiej wstawić uszczelki ??? Mam do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów pod misą olejową i od czegoś przy pokrywie zaworów z czego wychodzą kable do świec !!!! Jak to się nazywa ???
z czegos co wychodza kable od świec to jest uszczelka pod deklem i ją trzeba wymienić na oryginał bo genralnie każdą trzeba w orginale....i żeby działało wszystko ok to oczyścić porzdanie i odtłuścic obydwie powerzchnie ...tyle.. :)
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-05-04 19:37

Nie nie uszczelka głowicy jest dobra tylko z prawej strony głowicy jest urządzenie co ustawia zapłon itd no i wychodzą kable do świec pod tym poszła mi uszczelka i sączy się olej !!!!!!!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-05-04 20:11

A i jeszcze czy od mazdy 626 GD pasują wszystkie części, uszczelki do silnika i skrzyni itd ????????? A Alexs fajna masz fotkę jak możesz to prześlij mi w większym formacie bogdan9999@tlen.pl :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Car: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek » 2005-05-04 20:35

przeciesz wyżej napisałem że pasują od mazdy uszczelki i części silnika też i części zawieszenia też :D
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-05-05 00:25

Sory niedopatrzenie !!!!!!!!!!! Dobra mam jeszcze jeden problem tylnymi lampami dostaje mi si woda do bagażnika podejrzewam ze to uszczelka przelatuje nią woda bo uszczelniałem silikonem i nic nie dało dalej leci miał już kiedyś z tym doczynienia i z skąd można załatwić albo z czego można zrobić uszczelkę proszę o pomoc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bo mnie zalewa !!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs » 2005-05-05 00:35

bogdan9999 pisze:A i jeszcze czy od mazdy 626 GD pasują wszystkie części, uszczelki do silnika i skrzyni itd ????????? A Alexs fajna masz fotkę jak możesz to prześlij mi w większym formacie bogdan9999@tlen.pl :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
wszystko pasuje od mazdy GD prócz wykończeniowych elementów wnętrza itp no i niektórych takich pierdół jak nap linki, mi prędkościomierza nie pasowała od GD.

Ps. co do zdjęcia to niekoniecznie,jeszcze gdzieś wrzucisz na sex ogłoszenia,nie ufam :D
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-05-05 07:39

Dzięki za oświecenie !!! A nie wiesz czy cały układ wydechowy jest taki sam ???
A co do zdjęcia to bez obawy Allexs miałbym dla siebie ale jeśli nie to trudno !!!!!!!!!!!!!!! Pozdrowienia :D :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs » 2005-05-05 13:35

nie wiem jak układ wydechowy,nie miałam z tym problemu wiec nie interesowałam sie czy pasuje od GD czy nie
pozdro
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic

Gość

Post autor: Gość » 2005-05-05 15:56

Jest taki sam, już gdzieś kiedyś podawałem na forum symbole każdego elementu układu wydechowego.

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-05-05 16:50

Sqad dzięki za tą informację bendę miał nową rurkę bo ją urwałem ach !!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-05-05 20:39

bogdan9999 pisze:...tylnymi lampami dostaje mi si woda do bagażnika...uszczelniałem silikonem i nic nie dało...
Widać kiepsko uszczelniłeś tym silikonem. Akurat tę uszczelkę można bez ryzyka nim zastąpić. Tylko nie zalep odpływów wody, które są na wysokości boków tablicy rejestracyjnej.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-05-05 21:04

Sh(.)(.)ters to ty zastąpiłeś tą uszczelkę silikonem dzięki za rade bo wiesz ja uszczelniałem ta starą d dwóch stron ale i tak woda idzie jak nie wiem co ale teraz ją wywale i dowale silikonu jeeeeeee !!!!!!!!!!!!! I po kłopocie !!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-05-05 21:12

O madafaka, wracaj szybko - źle się wyraziłem, dobrze że looknąłem :D . Nie wyjmuj tej uszczelki, tylko dokładnie (powtarzam: dokładnie) pojedź silikonem całą szczelinę od burty do odpływu wody. Nie żałuj na to materiału - zrównaj poziom z plastikiem i po kłopocie. Pomogło w moim poprzednim aucie.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2005-05-05 21:56

Aha no ja tak dużo to nie waliłem ale sprawdzę tylko tak dużo walić ??????? Może wujek załatwi mi taką miętką gumę !!!!!!!!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-08-19 10:14

Przeniosłem z :arrow: tego wątku, bo tu jakby lepiej pasuje.
Bendek pisze:mam pytanko...czy pod miską olejową jest jakaś uszczelka?? czy tylko silikon/hermetyk i ta metalowa podkładka??
davidlive pisze:ja tam dawałem tylko silikon oczywiście dobrze wyczyszczone coby przecieków nie było.

zdejmowana przeze mnie miska miała taka cieńką uszczelke papierowa która raczej oryginalna nie była.

p.
Bendek pisze:ale między miską a blokiem była tam metalowa blacha?
davidlive pisze:no ja takowej na pewno nie miałem (znaczy nie w swoim autku ale w tym którego naprawiałem)

p.
Lisiu pisze:Jest i blacha, i gruba(korkowa) uszczelka
Bendek pisze:czyli muszą byc dwie korkowe uszczelki?

bo jedna między blok a blachę a druga między blachę a miskę??
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 951
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Gallery: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 2008-08-19 12:01

to jaka ma byc w koncu ta uszczelka pod misą?? bo czeka mnie wymiana...:( troche za niskie autko i sie puklo kilka razy :evil:

duzo jest roboty zeby odkrecic mise olejową??
Obrazek

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2008-08-19 12:48

Uszczelka na bank jest jedna. Przykłada się ją do bloku silnika, na to blacha i na to miska olejowa. Ja dawałem jeszcze cienką warstwę sylikonu. Podstawa to dobrze odtłuszczone powierzchnie.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2008-08-19 13:05

W pierwszym poście masz odpowiedź i wydaje się poprawna - w serwisówce nie piszą, z czego wykonana jest uszczelka, ale dziwne, by kazali dodatkowo uszczelniać korek silikonem (a każą smarować to metalowe wzmocnienie z obu stron). Chyba...
Oil Pan/Gasket

Removal
  1. Disconnect the negative battery cable.
  2. Remove the RH splash shield from the RH front wheel well.
  3. Drain the engine oil.
  4. Remove the engine-to-flywheel housing support bracket.
  5. Remove the front section of the exhaust pipe.
  6. Remove the exhaust pipe support bracket.
  7. Remove the flywheel housing dust cover bolts and cover.
  8. Remove the oil pan-to-cylinder block bolts, the oil pan and the gasket.
  9. Remove the oil pickup tube retaining bolts and the stiffener.

    Obrazek
Installation
  1. Thoroughly clean the mounting surfaces on the cylinder block, the stiffener, and the oil pan.
  2. Apply a continuous bead of silicone sealer to both sides of the stiffener along the inside of the bolt holes.
  3. Install the stiffener, the oil pump pickup tube gasket, the tube and the retaining bolts.
  4. Install the oil pan and the gasket. Tighten oil pan-to-cylinder block bolts to 8-12 N-m (69-104 lb-in).
  5. Install the flywheel housing dust cover and bolts. Tighten bolts to 8-11 N-m (49-95 lb-in).
  6. Install the exhaust pipe support bracket.
  7. Install the front section of the exhaust pipe.
  8. Install the engine-to-flywheel housing support bracket bolts into the flywheel housing. Tighten the bolts to 37-52 N-m (27-38 lb-ft).

    Obrazek
  9. Tighten the engine-to-flywheel housing support bracket bolts at the cylinder block to 37-52 N-m (27-38 lb-ft).
  10. Install the oil pan plug and tighten.
  11. Install the oil temperature sending unit if equipped.
  12. Install the right front inner fender splash shield.
  13. Add engine oil to the proper level.
  14. Connect the negative battery cable.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”