Ile ciągnąć na biegach?

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Ile ciągnąć na biegach?

Post autor: Drzymek »

Mam takie ciekawe i użyteczne pytanie:

Przy jakiej prędkości zmieniacie bieg na wyższy tak aby przyspieszenie było jak najlepsze?

Wiadome że nie jest wskazane kręcić naszych szerszeni do 7000obr.

Dlatego niech każdy z was napisze przy jakiej pręskości i przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi od 1 do 5 żeby nie skatować silnika i jednocześnie optymalnie go wykorzystać.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

Nie mam 100% pewności czy pisze dobrze ( więc jesli sie myle to prosze mnie z góry nie .......) ale gdzieś mi sie coś o uszy obiło że nie opłaca się ciągnąc powyżej 4700 obr. ( a może 5700 ) przy tych obrotach jest pełna moc powyżej spada
Nie jestem pewien swej wypowiedzi :wink: niech to ktoś potwierdzi :D :D :D
klimek
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

No ja bym też obstawiał że coś w granicach 5k, bo na większych to już sie go żyłuje i traci sie na przyspieszeniu przy zmianie biegów. :idea:
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Na jedynce możesz na mniejszych obrotach zmieniać bieg a już na 2 3 4 to tak nie więcej niż 5500 tyś obrotów później już słabnie !!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

jeszcze zależy czy 2,2 Turbo czy nie, czy 2,0 czy 2,5... różnie to jest :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

...jak widze obok fajna laske na swiatlach to dociagam do 5500... :twisted: 8) :D
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja przeważnie 5000obr/min i zmiana, tylko że na jedynce to kurna mi zrywa przyczepność, wystarczy wcisnąć gaz do połowy :twisted:
Szalone auto :lol: :twisted: :twisted:

A poza tym słyszałem że najoszczędniej się jeździ, jeżeli przyspieszysz na maxa z pedałem do podłogi do 60, a potem 5 i się toczysz...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Teoria mówi, że najefektywniej wykorzystuje się możliwości silnika w zakresie obrotów pomiędzy wartością max. momentu obrotowego a mocy maksymalnej.

Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL:
moment: 176@3000
moc: 110@4700

GT:
moment: 258@3500
moc: 147@4300

Teoretycznie kręcenie powyżej 4700 (GL) i 4300 (GT) nie ma sensu. Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

Sh(.)(.)ters pisze: .....
Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL:
moment: 176@3000
moc: 110@4700

GT:
moment: 258@3500
moc: 147@4300

Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
...nowych aut...
Niewiem jak te dane mogą dotyczyć nowych probków GL i GT z I gen. :roll: Niewiem czy mam dobre informacje ale zdaje mi sie że Probe I gen. były bite do '93 :? A jeśli mam racje to nierozumie tego że to dotyczy nowych aut. :idea:
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

Endrju - FILOZOF
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Dane są z tabel fabrycznych. Dotyczą tego co miałeś pod maską (a raczej pierwszy właściciel miał) x* lat temu.

* - zależnie od daty produkcji Probe.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Kurcze, najlepiej by było jak by ktoś miał wykres krzywej mocy i momentu obr naszych probów. Wtedy można by było dokładnie zobaczyć jaka jest optymalna technika jazdy...

Nie ma ktoś przypadkiem?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Sh(.)(.)ters pisze:Dane są z tabel fabrycznych. Dotyczą tego co miałeś pod maską (a raczej pierwszy właściciel miał) x* lat temu.

* - zależnie od daty produkcji Probe.
Powiem Wam taką ciekawostkę... :idea:
Był w jakimś magazynie motoryzacyjnym (nie pamiętam nazwy) test na 100000 km Alfy Romeo 147
Zmierzyli jej moc po wyjechaniu z fabryki i po przejechaniu nią 100000km.
I okazało się że po 100000 alfa ma o 10 koni więcej niż jak była nowa :shock: :shock: :shock:
Ludzie nic nie tuningowali, nic nie kombinowali, jeździli tylko do serwisu na przeglądy...
Auto służyło jako redakcyjny wóz służbowy.
I co Wy na to?
Może nasze probki wcale nie są słabsze niż na początku :P :lol:
Jeżeli o nie dbamy i serwisujemy je regularnie to myślę że powera mają takiego jak po wyjechaniu z fabryki... :twisted: :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

ja zmieniam między 3500 a 4000
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

A jak w 2.5 V6 kręcić na krótkich odcinkach, żeby jak najlepiej oddalić się od przeciwnika? Warto jechać do 7 i puszczać, czy może lepiej niżej?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”