remont silnika mojego probika

Gość

Post autor: Gość »

No wlasnie czego, bo jednostka cisnienia jest wazna i jeszcze jedno na kazdym cylindrze miales taka wartosc?
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

odrazu przy remoncie proponuje zmienic sprzeglo ;) zeby potem znowu nie trzeba bylo wyciagac silnika - albo chociaz uwzglednij to przy kosztach :lol: -pozdrawiam
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Remont Silnika

Post autor: kollek »

Hej

Nie jestem aż takim znawcą a wiem że są na forum osoby kompetentne :).

Czy może mi ktoś opisać w punktach co należy wymienić przy kompletnym remoncie silnika?

Interesowały by mnie ceny, firmy poszczególnych części, gdzie dostać, uszczelki (ceny, firmy) poprostu wszystko na temat remontu.

Co myślićie o firmie Kolben Schmidt?? Szłyszałem że dobra firma jeśli chodzi o poszczególne elementy silnika. Nie wiem natomiast gdzie moża nabyć te części.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Tłoki najlepiej KolbenSchmidt, Mahle, Goetze. Te firmy znam i mogę polecić. Ze szczególnym naciskiem na dwie pierwsze, jako że idą na pierwszy montaż do mercedesów. A znam ich wiele z przebiegami około miliona i zdrowiutkimi jeszcze silnikami (w większości ciężarówki, ale też i mniejsze). Panewki Glygo, KolbenSchmidt. Uszczelki Elring lub Goetze. Pierścienie Mahle, Goetze. To czołowe firmy na europejskim rynku. O japońskich niewiele wiem to się nie wypowiem.

Pogrubiłem te firmy, które w danym asortymencie są najbardziej cenione przez mechaników z którymi współpracuję.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

SUPER :). Jakiś przekrój zaczyna się rysować. A jakieś ceny chociaż przybliżone mógłbyś podać?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Jak będę miał choć chwilę luzu w pracy to sprawdzę. Ale nie liczyłbym na to za bardzo :mrgreen:
Mam fajną robotę w meksyku :evil: :evil: :evil:
Śniadanie najczęściej jem w drodze z pracy do domu :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A da rade dokupić tłoki do probe GT odsprężone ?? Chyba nie ale już nie wiem.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Obrazek

Tylko panewki korbowodowe od razu, reszta to ok. 2-3tyg. Jeśli chcesz coś z JC to mogę mieć ok. 30% taniej od ceny detalicznej.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

To jak dobrze poszukasz, to cały silnik kupisz taniej :)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

To fakt, ja mam taniej ale od GL. Sporo taniej :D
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A co powiecie na firmę Valeo u mnie w mieścinie ją chwalą a co wy o niej sądzicie ?? Co mają dobre a co gówniane ?? :roll:
Trochę z innej baczki czy ktoś wymieniał uszczelniacze na półosiach ?? I wyciągał je ze skrzyni ?? Bo ja wyjąłem jedna tą dłuższą a tą krótka co zaraz przy skrzyni jest przegub wewnętrzny nie mogę. Czy aby wyciągnąć tą półoś trzeba rozebrać skrzynię ?? Oby nie brak było bo znowu będę miał dzień dłużej zabawę :(
Ostatnio zmieniony 2006-05-29 16:40 przez Bogdan9999, łącznie zmieniany 1 raz.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Dobra firma, ale silnikówki nie robi. Z Valeo to elektryka (alternatory, rozruszniki, sterowniki) i sprzęgła, wycieraczki szyb i płyny do chłodnic.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A co powiesz o łożysku do sprzęgła bo gość chciał mi takie wcisnąć ?? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Bogdan9999 pisze:A co powiesz o łożysku do sprzęgła bo gość chciał mi takie wcisnąć ?? :?
Maciucha pisze:Dobra firma, ale silnikówki nie robi. Z Valeo to elektryka (alternatory, rozruszniki, sterowniki) i sprzęgła, wycieraczki szyb i płyny do chłodnic.
Będzie ok. Od Valeo wolałbym sachsa tylko, ew LUK'a.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Karol, gdzieś na necie w stanach widziałem nowiuteńki silniczek do forda probe, kosztował coś około 1000usd.
jakby tak go zassać przez jakąś firmę ssającą via ocean to byłoby pewnie jakieś 4-4,5 tysiąca za nowy nieużywany silnik.
przy twoich tutaj aspiracjach nie wiem czy nie wygodniej byłoby zamiast kupowania po kawąłku klocków i zabawy przy tym żeby to poskładać po prostu odsprzedać komuś ten silnik za jakies grosze i zakupić nówkę.
Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej »

Witam tanio mają za komplet uszczelek płaciłem 150 zł bez rabatu .www.autopartner.pl
Pozdrawiam
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

W tym zestawieniu nie ma jeszcze zaworów i uszczelniaczy. Plus planowanie głowicy, robocizna (chociaż pewnie zrobimy to z bratem) ale jednak trochę się uzbiera.

Silnik nówka fajna rzecz. Licznik bym sobie cofnął na 0 km :). Z USA powidasz zeby pociągnąc? Może to nie być takie piękne jak się wydaje. Gonci orientowałem się ile by firma sprzedająca silnik KLZE chciała za wysyłkę do Polski. Krzyknęli 600 USD. Wiadomo - można taniej, ale choćby nawet za 300 USD to i tak prawie dodatkowo tysiak i robi się już 5 tys. Teraz jak to tu przyjedzie to trzeba to oclić, podatek zapłacic i VAT. Celnik silnika nie przegapi :). Za nagrzewnicę płacilem to za silnik tym bardziej. Nie wiem jakie stawki na silniki obowiązują ale przypuszczam że około min. 500 zyta wyjdzie. Plus zasówać po to do Gdyni drugie 500 zł i 6 tys. jak nic :).
Ale zawsze to jakaś alternatywa. Probaska chcę zrobić na cacy. Nie wiem czy skończę w tym roku i dopuszczam do siebie takie myśli że może to być wiosna 2007 :). Plany ogromne ale co z tego wyjdzie to się okaze.

Na razie zbieram jak najwięcej info żeby się zorientować co można. Brat też ma kilka znajomości i wiem że może załatwić Kolben-Schmidta a nawet polerowane zawory po 60 zł/szt.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: SPRZEDAM 1 GL 2,2l 89r za 2 tyś
Bad pisze:...
Coś dobrego o tym aucie:
Silnik pracuje bez zarzutów, skrzynia tak samo ( manualna )
...
OPCHNE TEGO PROBKA ZA POŁOWE W/W KWOTY - CZYLI ZA 1 tysiaka.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Haha dobre.
Robert -> osobiście włącznie z moim silnikiem w aucie to w domu mam 3 szt.!!!! :D

Prawda jest taka że nie wiem co te silniki jeszcze mogą i czy w ogóle mogą coś jeszcze? Nie spodziewał bym się po silniku z 89 roku rewelacji. A jak się auto sprzedaje to coś napisać trzeba :).

Mój silnik do tragicznych też nie należy. Oleju trochę bierze ale to raczej normalny objaw. Poza tym chciałbym powymieniać uszczelki bo silnik zaślimaczony. No jak go mam rozebrać to i bym powymianiał co trzeba :)

p.s. cynki -> liczyć nie umię. Powyżej w moich obliczeniach machnąłem się o 1000 zł bo 1000 USD to trochę ponad 3 tys. a nie 4 tys. No ale sumka i tak wychodzi niezła.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Remont Silnika

Post autor: Drzymek »

Panowie, jeżeli po odkręceniu korka wlewu i przyłożeniu dłoni odczuwam dość mocne podmuchy to znaczy że silnik jest do remontu? I co ewentualnie trzeba wymienić? (i ile to kosztuje?)
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
tymooon
Posty: 72
Rejestracja: 2008-12-23 19:54
Galeria: viewtopic.php?t=15874
Lokalizacja: olsztyn

Re: Remont Silnika

Post autor: tymooon »

Drzymku - po odkręceniu wlewu korka ale jakiej cieczy? :twisted: Bo jeżeli chodzi o korek oleju, to po jego odkręceniu auto raczej by Ci zgasło, jeżeli mówisz o płynie chłodniczym i wywala Ci wodę to poszła Ci uszczelka pod głowicą.
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Remont Silnika

Post autor: Lisiu »

Drzymek pisze:Panowie, jeżeli po odkręceniu korka wlewu i przyłożeniu dłoni odczuwam dość mocne podmuchy to znaczy że silnik jest do remontu? I co ewentualnie trzeba wymienić? (i ile to kosztuje?)
Przydała by się generalka głowicy- głowicę od A do Z zrobią Ci w granicach 400zł, do tego dochodzi robocizna związana z jej wymontowaniem oraz koszt uszczelki.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Remont Silnika

Post autor: Drzymek »

Chodzi oczywiście o korek wlewu oleju. Auto nie gaśnie.

Lisiu, a mógłbyś wymienić jakie części mam zamówić?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Remont Silnika

Post autor: Pelot »

No Drzymuś, dmuchanie po 16psi zaczyna wychodzić..

Za wyjątkiem, tego przypadku z korkiem. Silniczek normalnie pracuje?
to po jego odkręceniu auto raczej by Ci zgasło
to jest jakaś bzdura, każda jedynka, jaką znam nigdy nie gasła po odkręceniu korka od Oilu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Remont Silnika

Post autor: Bendek »

ja dzisiaj sprawdzałem i mój nie gaśnie... :wink:
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”