remont silnika mojego probika

Awatar użytkownika
tymooon
Posty: 72
Rejestracja: 2008-12-23 19:54
Gallery: viewtopic.php?t=15874
Lokalizacja: olsztyn

Re: Remont Silnika

Post autor: tymooon » 2009-06-05 01:16

Moja jedynka zawsze gasła po odkręceniu korka oleju ale to szczegół :D
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`

Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Car: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Remont Silnika

Post autor: archeolog » 2009-06-05 01:25

Moja zdycha jak pies bo łyka lewe powietrze ... za mało paliwka i silnik umiera ;p
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Car: Probe GT 92
Gallery: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Remont Silnika

Post autor: Drzymek » 2009-06-05 13:18

Poza tym puszczaniem Dymków (pozdro Dymek) z korka, to silniczek równiutko pracuje, odpala zawsze od "śtycha", autko nie kopci, to czy nie bierze oileju jest nie do stwierdzenia, ponieważ:
a) za mało nim jeżdżę
b) olej spindalał przez klawiaturę (uszczelka zamiennik), dopóki tego na silikonie nie osadziłem
Słychać tylko popychacze, albo wtryskiwacze, ale tak zawsze było.

A więc panowie, co jest do wymiany?

Pozdrówka!
BEAUTY...POWER...SOUL...

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Remont Silnika

Post autor: Lisiu » 2009-06-05 14:28

Drzymek remontu głowicy nie robi się samemu, sam możesz wymienić co najwyżej uszczelniacze zaworowe i popychacze hydrauliczne. Zaworów już sam nie wymienisz bo trzeba je dotrzeć do gniazd- da się to zrobić w domowych warunkach ale jest to bardzo czasochłonne a 400 zł z częściami to naprawdę niedużo.
W tej cenie wymieniają Ci wszystko, ze starej głowicy zostaje jedynie korpus.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4073
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Remont Silnika

Post autor: Bogdan9999 » 2009-06-06 00:27

Jeśli za 400 zł zrobią ci kompleks głowicy i to dobrze to jedź tam jak najszybciej zanim sie rozmyślą. Ja za samą obróbkę głowicy z wymianą części ze sprawdzeniem szczelności zapłaciłem 1100 zł.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
kwiatek8902
Posty: 102
Rejestracja: 2010-01-06 12:13
Car: ford probe 2,2 GT 1991r.
Gallery: viewtopic.php?t=17158
Lokalizacja: świecie
Kontakt:

Re: zużycie oleju I GT

Post autor: kwiatek8902 » 2010-01-06 18:02

witam prosze nie mowcie mi nic o oleju :x moj probek to chyba rekordzista czsem w 1 tyg musiałem mu wlewac 2 l oleju(co prawda robiłem nim dużo km ale to i tak przesada) a jak go odpalałem na zimnym silniku to kopcił na niebiesko z 5 min az sie rozgrzał i ten smrodek :D no i najwazniejsze te spojrzenia przechodniow kiedy odpalam zimnego proba bezcenne hehe narazie go odstawiłem ale juz niedługo biore sie za ten silnik tzn mechanik powiedział ze musze wymienic pierscienie i uszczelniacze na zaworach. Czy powinienem cos jeszcze wymienic jesli wiecie to piszcie
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377

Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1760
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Gallery: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Remont Silnika

Post autor: Eli » 2010-01-08 01:11

Tak, to wszystko co bedzie do bani w srodku. Remont to niestety w pewnym sensie loteria. Moze sie skonczyc na pierscionkach i uszczelniaczach, a moze byc tak, ze bedziesz mial ryske na tloku. Sprawdz przed remontem cisnienie na cylindrach. Czasem silnik jezdzi fajnie, chodzi rowno, a po sprawdzeniu kompresji okazuje sie, ze na 6 cylindrow, jeden jest dla picu, drugi ma cisnienie, ale na pewno nie takie jak powininen, a pozostale 4 robia co powinny. R4 z Probe sa w miare przewidywalne (wiesz czego mozesz sie spodziewac), ale obecnie jestem na etapie poszukiwania nie zarznietej Vałki i powiem Ci, ze przezylem szok, gdy otworzylem silnik na ktorym zamknalem stowke w jakies 7 i pol sekundy. Nastepnie dopadlem silnik, ktory mial ladna kompresje i po otwarciu okazalo sie, ze sadzac po gratach mial juz na blacie jakies 400K. Były to jego ostatnie zdrowe chwile. Oba jezdzily zacnie, wciagaly w miare zdrowe ilosci oleju, wygladalo na to, ze po zrobieniu glowicy, piersionkow i uszczelniaczy bedzie spokoj na kilka lat.

Awatar użytkownika
kwiatek8902
Posty: 102
Rejestracja: 2010-01-06 12:13
Car: ford probe 2,2 GT 1991r.
Gallery: viewtopic.php?t=17158
Lokalizacja: świecie
Kontakt:

Re: Remont Silnika

Post autor: kwiatek8902 » 2010-01-24 11:23

ja mam nadzieje ze sie skonczy własnie na wymianie pierscionkówi uszczelniaczy bo jak juz sie pojawia te rysy na cylindrach to wtedt bede musiał poszukac jakiegos innego silnika a sami wiecie jaki to strach kupowac urzywany silnik i to jeszcze do sportowego samochodu... :(

-- dodano 2010-01-17 14:32 --

witam wszystkich ponownie wracajac do tego mojego remontu silnika to znalazłem nastepujace czesci

Komplet pierścieni tłokowych (Japońska marka Teikoku) – 99 złotych.

Tłok ze sworzniem(cena za sztukę, japońska marka ARCO) – w cenie 84 złotych za sztukę.

i teraz moje pytania czy słyszeliscie o tych markach producentow i co sadzicie o cenie bo sie w tym nie orientuje
Aha i ta sa czesci w nadwymiarze 0,50 (pierwszy szlif)

???????????????????????
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4073
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Remont Silnika

Post autor: Bogdan9999 » 2010-01-24 16:48

pierwszy szlif to jest 0.25 mm a nie 0.50.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Yoko
Posty: 7
Rejestracja: 2011-08-25 12:56
Car: I gen. 1991, 2.2 GT
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Remont Silnika

Post autor: Yoko » 2011-08-25 14:54

Cześć szukam i szukam miejsca gdzie to napisać i to wydaje się najwłaściwsze.
Jestem świerzakiem - kupiłme probka wczoraj wracając do domu przycisnąłem go troche na autostradzie. Jak się zatrzymałem po chwili zaczął dymić na niebiesko jak bym grila rozpalał ale potem przestało a za 20km na stacji okazało się że silnik cały zażygany olejem.
koło rozrządu i po drugiej koło aparatu zapłonowego olej był rozbryzgany na klapie. Pod autem i za silnikiem od strony przegrody też mokry. Stracił dobre 2L oleju. Cisnąłem go troche i jest w nim zwiększone ciśnienie doładowania turbiny. wycieki mnie aż tak nie martwią celuje w pokrywe klawiatury ale nie wiem co z tym dymkiem bo miedzy biegami dymi :(
Gość od którego kupiłem jest forumowiczem od dawna i nie sądzę by wcisnął mi popelinę. Włożył w probka dużo czasu serca że o kasce już nie wspomnę.

Miał ktoś podobny przypadek?
Ps Panewki tłoki, pierścienie i uszczelniacze zaworów były robione.
Czy to turbinka tak zassała olej? jest podniesione doładowanie i wkręca się wściekle więc może tak być hm?
Jest dobrze dopóki jest dobrze.

MatiKrk
Posty: 80
Rejestracja: 2010-09-27 16:05
Car: Probe I 2.2 GT
Gallery: viewtopic.php?t=19090
Lokalizacja: Kraków

Re: Remont Silnika

Post autor: MatiKrk » 2011-08-26 13:11

Wg mnie jak go pocisnąłeś to mogło Ci wydmuchać uszczelkę pod głowicą i olej zaczęło pić... a jak zatrzymałeś sie na stacji to pracował na wolnych obratach chwile czy odrazu zjechałeś i wyłączyłeś silnik?
Probe I 2,2 GT Red 1991:D

Krzysiek P
Posty: 147
Rejestracja: 2009-10-30 16:46
Car: PROBE 89 2.2 GT PROBE 97 2.0
Lokalizacja: lubelskie LRY

Re: Remont Silnika

Post autor: Krzysiek P » 2011-08-27 19:01

Turbina- złom
Idąc ciemną doliną zła się nie ulękne,gdyż to ja jestem ten najgorszy.

Yoko
Posty: 7
Rejestracja: 2011-08-25 12:56
Car: I gen. 1991, 2.2 GT
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Remont Silnika

Post autor: Yoko » 2011-10-06 22:14

-- oryginalny post 2011-08-30 23:16 --
MatiKrk pisze:Wg mnie jak go pocisnąłeś to mogło Ci wydmuchać uszczelkę pod głowicą i olej zaczęło pić... a jak zatrzymałeś sie na stacji to pracował na wolnych obratach chwile czy odrazu zjechałeś i wyłączyłeś silnik?
Nie wyłączałem silnika a gość od którego kupiłem auto (forumowicz) zarzekał się że wymieniał uszczelkę robioną na zamówienie z dobrego materiału. teraz na wolnych wyjąłem bagnet i dymi z misy :( myślę że to pierścienie ale nie wiem czy się zapiekły czy popękały bo nie sądzę by się w 15min wytarły. Jest jeszcze opcja że zalał go doktorkiem.
Myślę nad tym zabiegiem z naftą bo jak zapieczone to może pomóc ale boję się o panewki :(

-- dodano 2011-08-30 23:19 --
Krzysiek P pisze:Turbina- złom
no ja też się z tym liczyłem ale nie sądziłem że jest aż tak źle :(
z blow-off wyrzuca mgiełkę oleju więc myślę że puszcza olej na sprężarkę niestety :(

-- dodano 2011-10-05 22:24 --

rozebrałem
Pękł tłok
sprawdzałem wcześniej ciśnienie na cylindrach i na jednym było 3,5 a na pozostałych ok 10,5 więc sprawa już jest jasna - dziura w tłoku no cóż powinny być już kute jak takie doładowanie. hmmm zobaczymy. Jutro będę miał tłok i zacznę składać

-- dodano 2011-10-06 22:14 --

jest lipa
kupiłem tłok z pierścieniami i korbowodem i okazuje się że jest głębsze denko i zastanawiam się czy go zakładać miał ktoś podobne doświadczenia?
Myślę też że te które są założone nie są fabryczne i mogą się trochę różnić jest na nich oznaczenie N210 a na tym który kupiłem F220 co by wskazywało że to orginał ale jest kilka mm wyższy mam nadzieje że nie będzie walił w zawory :)
Jest dobrze dopóki jest dobrze.

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4073
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Remont Silnika

Post autor: Bogdan9999 » 2011-10-08 23:05

W silniku wszystkie tłoki muszą być identyczne kolego.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

greko87
Posty: 26
Rejestracja: 2011-06-15 20:47
Car: Probe 2.2 Turbo
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wymiana głowicy

Post autor: greko87 » 2011-11-11 23:29

Witam zakupiłem nową głowice ponieważ moja była uszkodzona i mam zamiar samodzielnie ją wymienić . Chciałbym prosić fachowców o jakieś porady , na co zwrócić uwagę, Co jak pokoleji zrobić , jak ustawić rozrząd , zapłon. z jaką siłą dokręcić szpilki?

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4073
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: remont silnika mojego probika

Post autor: Bogdan9999 » 2011-11-12 23:15

Wszystko już było poszukaj a znajdziesz.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Yoko
Posty: 7
Rejestracja: 2011-08-25 12:56
Car: I gen. 1991, 2.2 GT
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Remont Silnika

Post autor: Yoko » 2011-12-20 16:01

Bogdan9999 pisze:W silniku wszystkie tłoki muszą być identyczne kolego.
Powinny -to oczywiste. Czy muszą? No okazuje się że nie muszą. Przejechałem już kilka tysięcy i nie oszczędzałem zbytnio silnika aż padła turbina (kupiłem używke kilka dni temu i wsadziłem) i chodzi ładnie równio i wkręca się cacy.
Wydaje mi się że pojemność w GMP powinna być taka sama a kształt denka ma mniejsze znaczenie. Ten jeden jest fabryczny a pozostałe trzy kupione przez poprzedniego właściciela. Może wada fabryczna kto wie. Różnią się też tym że trzy mają okna do spłuywu oleju a orginalne 3 otwory (o ile dobrze pamiętam) no i właśnie w tam gdzie te okna pękł tłok ( lepiej odprowadzał olej ale był słabszy :(
Jest dobrze dopóki jest dobrze.

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4073
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Remont Silnika

Post autor: Bogdan9999 » 2011-12-21 00:21

Yoko pisze:
Bogdan9999 pisze:W silniku wszystkie tłoki muszą być identyczne kolego.
Powinny -to oczywiste. Czy muszą? No okazuje się że nie muszą. Przejechałem już kilka tysięcy i nie oszczędzałem zbytnio silnika aż padła turbina (kupiłem używke kilka dni temu i wsadziłem) i chodzi ładnie równio i wkręca się cacy.
Wydaje mi się że pojemność w GMP powinna być taka sama a kształt denka ma mniejsze znaczenie. Ten jeden jest fabryczny a pozostałe trzy kupione przez poprzedniego właściciela. Może wada fabryczna kto wie. Różnią się też tym że trzy mają okna do spłuywu oleju a orginalne 3 otwory (o ile dobrze pamiętam) no i właśnie w tam gdzie te okna pękł tłok ( lepiej odprowadzał olej ale był słabszy :(
Pozwolę już tego nie komentować ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: remont silnika mojego probika

Post autor: Prezes » 2011-12-21 17:24

Bogdan9999 pisze:W silniku wszystkie tłoki muszą być identyczne kolego.
Yoko pisze:Czy muszą? No okazuje się że nie muszą.
Bogdan9999 pisze:Pozwolę już tego nie komentować ;)
:1111_ok: =D> :-&

Ja też mam w swoim probku po jednym tłoku od poldka, mitsubishi, ursusa c-360 a czwarty oryginał i też na razie chodzi :mrgreen:
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”