Strona 3 z 4
Re: Remont Silnika
: 2009-06-05 01:16
autor: tymooon
Moja jedynka zawsze gasła po odkręceniu korka oleju ale to szczegół
Re: Remont Silnika
: 2009-06-05 01:25
autor: archeolog
Moja zdycha jak pies bo łyka lewe powietrze ... za mało paliwka i silnik umiera ;p
Re: Remont Silnika
: 2009-06-05 13:18
autor: Drzymek
Poza tym puszczaniem Dymków (pozdro Dymek) z korka, to silniczek równiutko pracuje, odpala zawsze od "śtycha", autko nie kopci, to czy nie bierze oileju jest nie do stwierdzenia, ponieważ:
a) za mało nim jeżdżę
b) olej spindalał przez klawiaturę (uszczelka zamiennik), dopóki tego na silikonie nie osadziłem
Słychać tylko popychacze, albo wtryskiwacze, ale tak zawsze było.
A więc panowie, co jest do wymiany?
Pozdrówka!
Re: Remont Silnika
: 2009-06-05 14:28
autor: Lisiu
Drzymek remontu głowicy nie robi się samemu, sam możesz wymienić co najwyżej uszczelniacze zaworowe i popychacze hydrauliczne. Zaworów już sam nie wymienisz bo trzeba je dotrzeć do gniazd- da się to zrobić w domowych warunkach ale jest to bardzo czasochłonne a 400 zł z częściami to naprawdę niedużo.
W tej cenie wymieniają Ci wszystko, ze starej głowicy zostaje jedynie korpus.
Re: Remont Silnika
: 2009-06-06 00:27
autor: Bogdan9999
Jeśli za 400 zł zrobią ci kompleks głowicy i to dobrze to jedź tam jak najszybciej zanim sie rozmyślą. Ja za samą obróbkę głowicy z wymianą części ze sprawdzeniem szczelności zapłaciłem 1100 zł.
Re: zużycie oleju I GT
: 2010-01-06 18:02
autor: kwiatek8902
witam prosze nie mowcie mi nic o oleju
moj probek to chyba rekordzista czsem w 1 tyg musiałem mu wlewac 2 l oleju(co prawda robiłem nim dużo km ale to i tak przesada) a jak go odpalałem na zimnym silniku to kopcił na niebiesko z 5 min az sie rozgrzał i ten smrodek
no i najwazniejsze te spojrzenia przechodniow kiedy odpalam zimnego proba bezcenne hehe
narazie go odstawiłem ale juz niedługo biore sie za ten silnik tzn mechanik powiedział ze musze wymienic pierscienie i uszczelniacze na zaworach. Czy powinienem cos jeszcze wymienic jesli wiecie to piszcie
Re: Remont Silnika
: 2010-01-08 01:11
autor: Eli
Tak, to wszystko co bedzie do bani w srodku. Remont to niestety w pewnym sensie loteria. Moze sie skonczyc na pierscionkach i uszczelniaczach, a moze byc tak, ze bedziesz mial ryske na tloku. Sprawdz przed remontem cisnienie na cylindrach. Czasem silnik jezdzi fajnie, chodzi rowno, a po sprawdzeniu kompresji okazuje sie, ze na 6 cylindrow, jeden jest dla picu, drugi ma cisnienie, ale na pewno nie takie jak powininen, a pozostale 4 robia co powinny. R4 z Probe sa w miare przewidywalne (wiesz czego mozesz sie spodziewac), ale obecnie jestem na etapie poszukiwania nie zarznietej Vałki i powiem Ci, ze przezylem szok, gdy otworzylem silnik na ktorym zamknalem stowke w jakies 7 i pol sekundy. Nastepnie dopadlem silnik, ktory mial ladna kompresje i po otwarciu okazalo sie, ze sadzac po gratach mial juz na blacie jakies 400K. Były to jego ostatnie zdrowe chwile. Oba jezdzily zacnie, wciagaly w miare zdrowe ilosci oleju, wygladalo na to, ze po zrobieniu glowicy, piersionkow i uszczelniaczy bedzie spokoj na kilka lat.
Re: Remont Silnika
: 2010-01-24 11:23
autor: kwiatek8902
ja mam nadzieje ze sie skonczy własnie na wymianie pierscionkówi uszczelniaczy bo jak juz sie pojawia te rysy na cylindrach to wtedt bede musiał poszukac jakiegos innego silnika a sami wiecie jaki to strach kupowac
urzywany silnik i to jeszcze do sportowego samochodu...
-- dodano 2010-01-17 14:32 --
witam wszystkich ponownie wracajac do tego mojego remontu silnika to znalazłem nastepujace czesci
Komplet pierścieni tłokowych (Japońska marka Teikoku) – 99 złotych.
Tłok ze sworzniem(cena za sztukę, japońska marka ARCO) – w cenie 84 złotych za sztukę.
i teraz moje pytania czy słyszeliscie o tych markach producentow i co sadzicie o cenie bo sie w tym nie orientuje
Aha i ta sa czesci w nadwymiarze 0,50 (pierwszy szlif)
???????????????????????
Re: Remont Silnika
: 2010-01-24 16:48
autor: Bogdan9999
pierwszy szlif to jest 0.25 mm a nie 0.50.
Re: Remont Silnika
: 2011-08-25 14:54
autor: Yoko
Cześć szukam i szukam miejsca gdzie to napisać i to wydaje się najwłaściwsze.
Jestem
świerzakiem - kupiłme probka wczoraj wracając do domu przycisnąłem go troche na autostradzie. Jak się zatrzymałem po chwili zaczął dymić na niebiesko
jak bym grila rozpalał ale potem przestało a za 20km na stacji okazało się że silnik cały
zażygany olejem.
koło rozrządu i po drugiej koło aparatu zapłonowego olej był rozbryzgany na klapie. Pod autem i za silnikiem od strony przegrody też mokry. Stracił dobre 2L oleju. Cisnąłem go troche i jest w nim zwiększone ciśnienie doładowania turbiny. wycieki mnie aż tak nie martwią celuje w pokrywe klawiatury ale nie wiem co z tym dymkiem bo miedzy biegami dymi
Gość od którego kupiłem jest forumowiczem od dawna i nie sądzę by wcisnął mi popelinę. Włożył w probka dużo czasu serca że o kasce już nie wspomnę.
Miał ktoś podobny przypadek?
Ps Panewki tłoki, pierścienie i uszczelniacze zaworów były robione.
Czy to turbinka tak zassała olej? jest podniesione doładowanie i wkręca się wściekle więc może tak być hm?
Re: Remont Silnika
: 2011-08-26 13:11
autor: MatiKrk
Wg mnie jak go pocisnąłeś to mogło Ci wydmuchać uszczelkę pod głowicą i olej zaczęło pić... a jak zatrzymałeś sie na stacji to pracował na wolnych obratach chwile czy odrazu zjechałeś i wyłączyłeś silnik?
Re: Remont Silnika
: 2011-08-27 19:01
autor: Krzysiek P
Turbina- złom
Re: Remont Silnika
: 2011-10-06 22:14
autor: Yoko
-- oryginalny post 2011-08-30 23:16 --
MatiKrk pisze:Wg mnie jak go pocisnąłeś to mogło Ci wydmuchać uszczelkę pod głowicą i olej zaczęło pić... a jak zatrzymałeś sie na stacji to pracował na wolnych obratach chwile czy odrazu zjechałeś i wyłączyłeś silnik?
Nie wyłączałem silnika a gość od którego kupiłem auto (forumowicz) zarzekał się że wymieniał uszczelkę robioną na zamówienie z dobrego materiału. teraz na wolnych wyjąłem bagnet i dymi z misy
myślę że to pierścienie ale nie wiem czy się zapiekły czy popękały bo nie sądzę by się w 15min wytarły. Jest jeszcze opcja że zalał go doktorkiem.
Myślę nad tym zabiegiem z naftą bo jak zapieczone to może pomóc ale boję się o panewki
-- dodano 2011-08-30 23:19 --
Krzysiek P pisze:Turbina- złom
no ja też się z tym liczyłem ale nie sądziłem że jest aż tak źle
z blow-off wyrzuca mgiełkę oleju więc myślę że puszcza olej na sprężarkę niestety
-- dodano 2011-10-05 22:24 --
rozebrałem
Pękł tłok
sprawdzałem wcześniej ciśnienie na cylindrach i na jednym było 3,5 a na pozostałych ok 10,5 więc sprawa już jest jasna - dziura w tłoku no cóż powinny być już kute jak takie doładowanie. hmmm zobaczymy. Jutro będę miał tłok i zacznę składać
-- dodano 2011-10-06 22:14 --
jest lipa
kupiłem tłok z pierścieniami i korbowodem i okazuje się że jest głębsze denko i zastanawiam się czy go zakładać miał ktoś podobne doświadczenia?
Myślę też że te które są założone nie są fabryczne i mogą się trochę różnić jest na nich oznaczenie N210 a na tym który kupiłem F220 co by wskazywało że to orginał ale jest kilka mm wyższy mam nadzieje że nie będzie walił w zawory
Re: Remont Silnika
: 2011-10-08 23:05
autor: Bogdan9999
W silniku wszystkie tłoki muszą być identyczne kolego.
Wymiana głowicy
: 2011-11-11 23:29
autor: greko87
Witam zakupiłem nową głowice ponieważ moja była uszkodzona i mam zamiar samodzielnie ją wymienić . Chciałbym prosić fachowców o jakieś porady , na co zwrócić uwagę, Co jak pokoleji zrobić , jak ustawić rozrząd , zapłon. z jaką siłą dokręcić szpilki?
Re: remont silnika mojego probika
: 2011-11-12 23:15
autor: Bogdan9999
Wszystko już było poszukaj a znajdziesz.
Re: Remont Silnika
: 2011-12-20 16:01
autor: Yoko
Bogdan9999 pisze:W silniku wszystkie tłoki muszą być identyczne kolego.
Powinny -to oczywiste. Czy muszą? No okazuje się że nie muszą. Przejechałem już kilka tysięcy i nie oszczędzałem zbytnio silnika aż padła turbina (kupiłem używke kilka dni temu i wsadziłem) i chodzi ładnie równio i wkręca się cacy.
Wydaje mi się że pojemność w GMP powinna być taka sama a kształt denka ma mniejsze znaczenie. Ten jeden jest fabryczny a pozostałe trzy kupione przez poprzedniego właściciela. Może wada fabryczna kto wie. Różnią się też tym że trzy mają okna do spłuywu oleju a
orginalne 3 otwory (o ile dobrze pamiętam) no i właśnie w tam gdzie te okna pękł tłok ( lepiej odprowadzał olej ale był słabszy
Re: Remont Silnika
: 2011-12-21 00:21
autor: Bogdan9999
Yoko pisze:Bogdan9999 pisze:W silniku wszystkie tłoki muszą być identyczne kolego.
Powinny -to oczywiste. Czy muszą? No okazuje się że nie muszą. Przejechałem już kilka tysięcy i nie oszczędzałem zbytnio silnika aż padła turbina (kupiłem używke kilka dni temu i wsadziłem) i chodzi ładnie równio i wkręca się cacy.
Wydaje mi się że pojemność w GMP powinna być taka sama a kształt denka ma mniejsze znaczenie. Ten jeden jest fabryczny a pozostałe trzy kupione przez poprzedniego właściciela. Może wada fabryczna kto wie. Różnią się też tym że trzy mają okna do spłuywu oleju a orginalne 3 otwory (o ile dobrze pamiętam) no i właśnie w tam gdzie te okna pękł tłok ( lepiej odprowadzał olej ale był słabszy
Pozwolę już tego nie komentować
Re: remont silnika mojego probika
: 2011-12-21 17:24
autor: Prezes
Bogdan9999 pisze:W silniku wszystkie tłoki muszą być identyczne kolego.
Yoko pisze:Czy muszą? No okazuje się że nie muszą.
Bogdan9999 pisze:Pozwolę już tego nie komentować
:-&
Ja też mam w swoim probku po jednym tłoku od poldka, mitsubishi, ursusa c-360 a czwarty oryginał i też na razie chodzi
Re:pierścienie tłokowe remont silnika mojego probika
: 2019-01-20 13:51
autor: maciej1206
Witam koledzy mam pytani czy ktoś wymieniał pierścienie w silniku 2.2 turbo ; a dokładnie chodzi o to że nie mogę do niego dostać nowych czy ktoś coś wie na ten temat czyli może od jakiegoś innego silnika dostępnego na współczesnym rynku
Re: remont silnika mojego probika
: 2019-01-20 20:42
autor: Lukasz
Re: remont silnika mojego probika
: 2019-01-20 21:10
autor: Lukasz
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/ ... 74-2-2-12v tu są dostepne ale do 2.2 115km czyli bez turbo,ale nie wiem czy są takie same jak w turbo
Re: remont silnika mojego probika
: 2019-01-20 21:13
autor: maciej1206
Dzięki będę szukał
Re: remont silnika mojego probika
: 2019-01-21 00:27
autor: Bogdan9999
bierz od wolno ssaka to te same pierścienie i cena niewysoka
Re: remont silnika mojego probika
: 2019-02-03 22:00
autor: maciej1206
Dzięki za porady i namiary pierścienie już mam atak z innej beczki pomalowałem silnik na niebieski niby forda kolor i nie wiem czy skrzynie też malować czy zostawić aluminium no i co proponujecie za farbę na kolektor wydechowy