To nie jest turbina, tylko uszczelniacze zaworów, takie gumki. Jak nabiorą ciepełka, rozgrzeją się, to nabierają właściwości i jest wszystko ok. Turbina albo chodzi, albo nie nie ma czasem tak czasem nie.XIBIT pisze:Witam ! jestem tutaj nowy i mam problem z TURBO, kupiłem niedawno PROBKA `91 GT 2.2 z uszkodzona turbina(dyyymii na niebiesko i to dosyć intensywnie po 5 - 10 minutach od odpalenia, ale tylko od czasu do czasu, jak się gaz wciśnie turbinka przepali i jest OK) gość mówił ze jest uszkodzona i trzeba zregenerować. Chciałem sie zapytać czy da sie jakoś uszczelnić turbinkę (od kolektora itp), z zewnątrz jest cala zachlapana olejem, i czy bezproblemowo można odkręcić i ponownie zamontować turbinę. z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich właścicieli PROBKA !!
Na ile Ci pompuje turbina.
Turbina może mieć dwie wady podstawowe. Któryś wirnik połamany, albo łożyska na wale nie trzymają oleju. W pierwszym przypadku samochód nie idzie tak jak powinien, a w drugim kopci ale przy każdym mocniejszym naciśnięciu gazu.
Pisałeś coś o uszczelce. Możliwe jest że uszczelka pod kolektorem wydechowym jest padnięta, ale w tym przypadku nie ma prawa kopcić na niebiesko, poprostu samochód słabo idzie i słychać charakterystyczne pierdzenie.