TURBO i problemy z nim związane.

Gość

Re: TURBO - kopci jak GRILL

Post autor: Gość »

XIBIT pisze:Witam ! jestem tutaj nowy i mam problem z TURBO, kupiłem niedawno PROBKA `91 GT 2.2 z uszkodzona turbina(dyyymii na niebiesko i to dosyć intensywnie po 5 - 10 minutach od odpalenia, ale tylko od czasu do czasu, jak się gaz wciśnie turbinka przepali i jest OK) gość mówił ze jest uszkodzona i trzeba zregenerować. Chciałem sie zapytać czy da sie jakoś uszczelnić turbinkę (od kolektora itp), z zewnątrz jest cala zachlapana olejem, i czy bezproblemowo można odkręcić i ponownie zamontować turbinę. z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich właścicieli PROBKA !!
To nie jest turbina, tylko uszczelniacze zaworów, takie gumki. Jak nabiorą ciepełka, rozgrzeją się, to nabierają właściwości i jest wszystko ok. Turbina albo chodzi, albo nie nie ma czasem tak czasem nie.
Na ile Ci pompuje turbina.
Turbina może mieć dwie wady podstawowe. Któryś wirnik połamany, albo łożyska na wale nie trzymają oleju. W pierwszym przypadku samochód nie idzie tak jak powinien, a w drugim kopci ale przy każdym mocniejszym naciśnięciu gazu.
Pisałeś coś o uszczelce. Możliwe jest że uszczelka pod kolektorem wydechowym jest padnięta, ale w tym przypadku nie ma prawa kopcić na niebiesko, poprostu samochód słabo idzie i słychać charakterystyczne pierdzenie.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Sh(.)(.)ters pisze:Hehehe...Voodoo jestem pod wrażeniem twojej wrodzonej delikatności 8)
:D :D :D
Faktiko.
Jak przeczytałem,to aż mnie zatkało. :D

Tutaj daję link.
Kliknąć na zakładkę TURBO,potem - TURBO FAKTY,potem - PROBLEMY Z TURBINĄ a potem na "narzędzie diagnostyczne"
I tam już sobie szukamy co nas interesuje.

http://www.turbo-tec.pl/
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Turbo problem

Post autor: piotrek »

Zamontowałem Turbo do swojego Probka bo miałem wcześniej zaślepione
i powstał problem ponieważ
jak mocno przygazuje to przy 4000 tyś auto się dławi
a jak gazuje z umiarem (czyli jak emeryt) to turbo ciągnie normalnie do 6000 tyś
może ktoś wie co to może być
czy może bierze powietrze czy coś innego
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

no mam tak samo, myslalem ze tak ma byc ale moze nie??
tylko ze ja mam lpg wiec moze ma tak byc. ale chyba na benzynie tez tak jest o ile pamietam.
nie jest to sprawa zwezki czy coS??[/url]
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Gość

Post autor: Gość »

Villani masz sekwencje tak nie powinno być.
Panowie a turbinki nie kopcą ??
Sprawdzić dokładnie dolot i kable WN, ja miałem podobnie jak kabelki mni się sypneły.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Lpg zdemontowałem a kabelki są nowe i świece też
turbinka nie kopci
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

a mi kopci-la. teraz juz jakos nie.
o dolot?
mam dziurawe troche zebrowane kolanko do przepustnicy. znaczy pekniete lekko.

a moze mi nie kopci bo mam malo oleju?? moze byc?
wczesniej kopcila bardzo a teraz wcale. pompuje roznie 6, 8, czasem 10 PSI
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

zapomniałem dopisać że u mnie jest najwięcej 6 Psi
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

villani pisze:
mam dziurawe troche zebrowane kolanko do przepustnicy. znaczy pekniete lekko.
to wymień je jak najszybciej,
Obrazek
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

dobra. a dlaczemu??
ono jest lekko nadpekniete w miejscu gdzie zaklada sie je na przepustnice.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

He he ja mam też w tym miejscu pęknięte pod samym cybantem
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

villani pisze:dobra. a dlaczemu??
ono jest lekko nadpekniete w miejscu gdzie zaklada sie je na przepustnice.
Specjalnie się nie będę rozwodził. Temu, że prawdopodobnie w nieszczelności dolotu tkwi problem twojego auta.
Ostatnio zmieniony 2005-07-24 23:15 przez Sh(.)(.)ters, łącznie zmieniany 1 raz.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Na szczeście mam zapasowe kolanko , włoże i zobaczymy
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Sh(.)(.)ters pisze:
villani pisze:dobra. a dlaczemu??
ono jest lekko nadpekniete w miejscu gdzie zaklada sie je na przepustnice.
Specjalnie się nie będę rozwodził. Temu, że prawdopodobnie w nieszczelnośc ... jego auta.
mi się też tak wydaję,spróbuj je pokleić choć może to dać nie wielkie rezultaty tam jest bardzo wysokie ciśnienie.
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Ja bym nie radzil klejenia takich rzeczy - cisnienie swoja droga, ale jesli naleci Wam jakiegos syfu do dolotu to chyba nie musze mowic jakie to moze miec konsekwencje :? Jesli ktos ma problem z dostaniem jakiejs czesci to mam dosc dobre dojscie do wiekszosci elementow obydwu generecji - szczegoly na prv.
Gość

Post autor: Gość »

Co do dolotu zmieniam zdanie, jak miałem rozerwane to kolanko to szedł czy pedał był w podłoge czy nie, tylko szedł słabiej i słychać w tedy delikatne syczenie.
Najłatwiej naprawić dolot jak kolanko jest rozerwane to zamienić kolanka to z przepustnicy z tym z przepływomierza. Pasuje prawie idealnie. U góry troche ciasno wchodzi więc trzeba się też zaopatrzyć w troche smaru, a na dole będzie troche za luźno, wiec trzeba z rzebrowanego kolanka sam dół obciąć tam gdzie się ten mały cybant zakłada, i włożyć w środek tego od przepływomierza. Teraz trzeba zaślepieć jakąś śrubą tylko miejsce gdzie ówcześniej wchodziło odpowietrzenie skrzyni korbowej, a na wężyku który Ci sterczy z pokrywy zaworów można założyć jakiś maluteńki filterek, np, od gazu (choć nie wiem czy one są małe), chodzi o to żeby nie sikał jakimiś znikomymi ilościami oleju po silniku.
Awatar użytkownika
bart11
Posty: 21
Rejestracja: 2005-02-28 14:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdynia

Strasznie dymi - turbina, uszczelniacze... ?

Post autor: bart11 »

Witam no i stało się w moim probie 2.2 GT '92 poleciała turbina - zero na wskaźniku doładowania, strasznie dymi i zużywa b.szybko olej może to coś jeszcze (uszczelniacze zaworów albo pierścienie ) jutro jadę do mechanika Dzisiaj odkręciłem rurę gumową na dolocie jest tam trochę oleju myślałem że będę mógł spróbować czy turbina się obraca ale nic z tego .Szukałem opcją szukaj ale niewiele znalazłem na ten temat .Za wymianę uszczelniaczy zaworów i pierścieni mechanik wstępnie zaproponował 1000 zł (o turbinie nie wiedziałem) czy to dobra cena ?Jaki jest koszt turbiny na chodzie gdzie ją zdobyć ile wymiana? Myślę że ktoś kto miał podobne problemy mógłby mi podpowiedzieć coś na ten temat Z góry dzięki
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jeśli to turbina to po co używke kupować jak można oddać tą co masz do regeneracji, otrzymujesz praktycznie nówke na gwarancji, a używka wiadomo jest niewiadomego pochodzenia. Cena używki ok 400zł i brak pewności, regeneracja w fachowym serwisie 600-800.

Jeśli to coś silniku to już musi mechanik zdiagnozować.

Zdejmij gumową rure na turbinie i zobacz w jakim stanie jest wirnik, czy jest luz i czy pływa w oleju (nie powinien)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Cześć>>jeżeli nie możesz nią pokręcić dla ułatwienia na wirniku jest śruba więc można to zrobić kluczem a nie palcem bo jeżeli się zatarły tulejki to wirnik stoi dęba i ani tym ani tym nie ruszysz.Sądzę że napewno stoi bo pisałeś że wskażnik się nie podnosi!!! a olej który powinien krążyć po tulejkach gromadzi się w środku i pod ciśnieniem jest wypychany przez uszczelniacz w turbinie do wydechu.-dlatego tak dymi, z twoim silnikiem jest wszystko spoko :lol: Przyczyn może być kilka np.był już wcześniej luz i wirnik spalinowy tarł o komorę aż wkońcu się skrzywił i zablokował , albo padły same tulejki,albo było małe bądz wcale nie było smarowania i się zatarło.
////Jest jeszcze jedna sprawa jeżeli będziesz mógł nią kręcić tz.będzie nawet palcem się kręciła a będzie kopcić to wtedy gdy jest zapchany bądz zagięty odpływ smarowania.Apropo regeneracji to ok ale nie wiemy w jakim stanie jest wszystko w środku :?
Awatar użytkownika
bart11
Posty: 21
Rejestracja: 2005-02-28 14:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bart11 »

Dzięki za odpowiedź ja coś czuje że to małe lub brak smarowania jest przyczyną ale mnie tu nie było więc nie wiem na pewno.W którym miejscu miałbym założyć klucz żeby się upewnić czy się kręci turbina czy nie ,chyba trzeba zdjąć odlot jeśli dobrze myślę bo dolot zdjąłem i nie ma dostępu do wirnika
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

w środku jest śrubka chyba 8ka na wirniku tam gdzie zdjołeś dolot.
Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

http://www.turbo.cdi.pl/

z tego co się kiedyś orientowałem najtańsza firma...na naszym rynku! chociaż ostatnio może coś się zmieniło...

różne opinie są o tej firmie, ale bądź co bądź rekomendują ją chłopaki z Turbokillersów! a im lubią padać Gareciki!!! heee...

POZDRAWIAM!
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Awatar użytkownika
Ostry
Posty: 148
Rejestracja: 2004-10-23 16:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Grudziądz Olsztyn Paris

Post autor: Ostry »

kalii pisze:w środku jest śrubka chyba 8ka na wirniku tam gdzie zdjołeś dolot.
a...i jak będziesz sprawdzał tę śrubkę nie odkręć jej!!! jak ja przy niej majstrowałem...to wyszło to...

Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A co Ci się z łopatkami stało 8) :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”