Głowica - problem z uszczelka ;((

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Jak masz takie objawy to powinieneś wymienić uszczelkę pod głowicą i splanować ja . Jak jest cała to olej nie ma prawa przedostawać sie do płynu chłodniczego. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Błąd mechanika że nie splanował głowicy i nie dokręcał kluczem dynamometrycznym (a to jest ważne)
głowica może być nierówna jeżeli odkręcał ją na ciepłym silniku
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

extra, doradzacie jak stare cioty,
kilka razy wytykacie błąd mechanika a co powiecie na to?

głowica planowana, olej nie przedostaje się do wody lub w tak śladowych ilościach że nie widać, woda nie dostaje się do oleju bo nie ma kapucino w oleju, chłodnica na 90% szczelna, nie ma chmury dymu za autem i w jaki sposób trace wodę?


a tracę średnio litr po przejażdżce p omieście....



i nie pierdzieć tutaj że na oko sprawdzane lub nie bo głowica była robiona kompleksowo (gniazda zaworowe, uszczelniacze, planowanie, spawanie pęknięcia komory spalania, regeneracja gwintów)

uszczelka nowa i kręcona kluczem dynamometrycznym, z taka siłą jak trzeba!
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Mr. Cynk pisze:...i w jaki sposób trace wodę?


a tracę średnio litr po przejażdżce p omieście....
Albo kup sobie korek chłodnicy, albo naucz się delikatniej ruszać :arrow: będziesz mniej rozchlapywać :lol:

A na serio - gdzieś Ci kapie / przesiąka. Może dokręć cybanty?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

A moze przyszedl czas na wymiane pompy wody ? ;-)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

a może są w lesie? :twisted:


powiem tak:

zimą robiłem ten silnik kawałek po kawałku, wszystkie uszczelki, oringi itp są nowe, silnik generalnie przyjechał z niemiec o własnych siłach bo był do niego przykręcony probek... :twisted:


nie brał wody, nie brał oleju ładnie palił i mało palił.. :D:D:D jedynie poddałem go nieco odświeżeniu i dałem kilka nowych komponentów. :)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Wąż :wink: twardy przy chłodnicy rozumiem i trzyma ciśnienie :wink:
bo tego nie napisałeś :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

wąż twardy ale mięknie potem bo traci wodę.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A z kolektorem ssącym wszystko w porządku ?? Bo jak wiesz w kolektorze F2 krąży płyn chłodniczy. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Mr. Cynk pisze:a może są w lesie? :twisted:


zimą robiłem ten silnik kawałek po kawałku, wszystkie uszczelki, oringi itp są nowe, silnik generalnie przyjechał z niemiec o własnych siłach bo był do niego przykręcony probek... :twisted:
i po co bylo ruszac?? he?? i po co?? :twisted: :twisted: :twisted: :lol: :lol: :lol: ja juz wiem, ze jak cos dziala to nie ruszac i nie poprawiac bo bedzie tylko gorze :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Jak pisal Robert, sprawdz cybanty.
Moze ucieka ci do srodka samochodu gdzies przy nagrzewnicy, lecz kapie dalej poprzez skorodowana jak durszlak podloge :D :D i nawet dywanika konkretnie nie zmoczy :) :twisted:

Zbychu a czy przypadkiem nie masz jakiegos wycieku spod glowicy na zewnatrz? :twisted:
Jezdzisz, zwieksza sie cisnienie i moze sikac, kapac, etc. etc. na blok silnika i nawet jak podniesiesz maske to zdazy odparowac.
Proponuje...
Przejedz sie ostro nastepnie zatrzymaj sie, daj mu jeszcze troche wyzszych obrotow a potem zgas silnik i szybko pod maske.... jest duze prawdopodobienstwo ze nic nie zobaczysz ale.....


....nadstaw ucha czy czasem nie slychac bąbelkowania.
Jak latwo sie domyslec zatrzymaj sie w jakims cichym miejscu np. gluchym lesie ;)

Obstawiam taki wyciek... przykro mi
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

jezeli nic nie zobaczysz to poczujesz:] jezeli oczywiscie masz plyn do chłodnicy a nie wode;] jak u mnie cos nie tak sie dzieje to zaraz czuc taki slodki zapach :wink:
Obrazek
jakcak69
Posty: 11
Rejestracja: 2006-12-31 17:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

cieknaca nowa uszczelka pod glowice...

Post autor: jakcak69 »

Witam!
Jak w temacie:) zamontowalm nowa metalowa uszczelke pod glowice(150zl) wszytsko ladnie dokrecilem tak jak tzreba i z taka sila z jaka tzreba i cieknie:/glowica byla planowana,blok wyglada ok. cieknie na wylaczonym silniku,przed zlorzeniem do konca wlalem wode zeby zobaczyc szczelnoci,sciskam gumowy waz i widze,ze na uszczelce robia sie pecherzyki z wody..ktos ma jakies pomysly?walnieta uszczelka czy winy szukac w bloku?
pozdrawiam:)
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...

Post autor: marcpol »

Skąd dokładnie cieknie? Jaką siłą dokręcałeś i czym? Dobrze założyłeś uszczelkę? W niektórych autach da się założyć odwrotnie. Oczyściłeś powierzchnie przed złożeniem?
jakcak69
Posty: 11
Rejestracja: 2006-12-31 17:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...

Post autor: jakcak69 »

dla proby zalozylem stara uszczelke,dokrecilem lekko napelnilem woda i nie cieknie...chyba wszystko wskazuje na nowa uszczelke:/
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...

Post autor: Bogdan9999 »

Skąd masz nową uszczelkę ? I kolego drogi metalową uszczelkę zakłada sie tylko i wyłącznie na równe powierzchnie czyli planowany blok i głowica i poprawne dokręcenie inaczej kicha wiem z doświadczenia. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
jakcak69
Posty: 11
Rejestracja: 2006-12-31 17:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...

Post autor: jakcak69 »

uszczelka dorabiana (kompresja.com.pl) glowica byla planowana a blok nie....da sie jakos sprawdzic czy blok jest prosty?linialem i szczelinomierzem?i czy lepiej kupic normalna uszczelke?
pzdr
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...

Post autor: Lisiu »

Masz seryjny silnik czy coś dłubnięte?

Jeżeli seria to nie ma co się wygłupiać, kup normalną uszczelkę i jest wielce prawdopodobne że problem zniknie.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...

Post autor: Bogdan9999 »

Raczej tak tego nie sprawdzisz. Najlepiej jakby był splanowany.
Rozmawiałem z kilkoma osobami co mieli już z takimi uszczelkami odczynienia i zrób tak przed założeniem przy kanałach olejowych i wodnych nałóż cieniuteńką warstwę sylikonu specjalnego do składania silników lub kleju do szyb ale warstwa musi być cieniutka aby tylko co była. Poczekaj aż zaschnie i sie dobrze utwardzi. Ale abyś nie wpadł na pomysł dać grubo bo skończy sie to gorzej niż źle. Potem złóż wszystko. Ta warstwa ma zapewnić uszczelnienie między miedziana blachą a głowicą/blokiem bo nieraz zdarza sie tak że wszędzie nie uszczelni się perfekcyjnie. Będzie wszystko dobrze zakładając że uszczelka jest ok. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...

Post autor: Robert »

Dobrze gada, to samo już dawno pisano na forum (poszukałem tuż po pojawieniu się tego wątku by sprawdzić, czy go nie zamknąć :P )
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
jakcak69
Posty: 11
Rejestracja: 2006-12-31 17:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...

Post autor: jakcak69 »

oka,kupuje normalna uszczelke,a jak jest cos dlubniete to szybko ja wydmucha?
pozdro
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: cieknaca nowa uszczelka pod glowice...

Post autor: Bogdan9999 »

To zależy co dłubnięte i ile pompujesz ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Ciapek
Posty: 5
Rejestracja: 2010-04-01 23:09
Samochód: Ford Probe 2.2 GT Turbo 1993r.Wersja USA

Re: Wycieka płyn chłodniczy 2,2GT

Post autor: Ciapek »

Na wstępię chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać!! I pogratulować użytkowania wspaniałego samochodu jakim jest Ford Probe!!

Problem jest taki. Posiadam forda Probe 2.2 GT Turbo. (To jeszcze nie problem)
Wymieniłem w nim ostatnio uszczelkę pod głowice oczywiście z planowaniem itp. wymieniłem również uszczelkę pokrywy zaworów. A i przestawiłem zaworek upustowy przy turbinie by było głośniejsze psss.. Zalałem auto 4l płynu chłodzącego (nie był to max) odpalam auto wszystko ok przejechałem się raz i zobaczyłem że po ostrzejszej jeździe zaczyna wylewać się płyn. Odpalę znów i jest wszystko ok dostanie trochę po garach i znów zaczyna kapać z rurki zbiorniczka wyrównawczego. Podkreślam odpowietrzałem układ chłodzenia. tylko nie wiem czy to coś dało jeśli nie było zalane max wody w chłodnicy?? proszę o pomoc
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wycieka płyn chłodniczy 2,2GT

Post autor: OLEY »

Ciapek pisze: Podkreślam odpowietrzałem układ chłodzenia. tylko nie wiem czy to coś dało jeśli nie było zalane max wody w chłodnicy?? proszę o pomoc
Spróbuj dokładnie odpowietrzyć układ.

Jeżeli wylewa Ci płyn zbiorniczkiem, to możliwości praktycznie są tylko dwie.
Trafiona uszczelka (może źle założona?; miałeś za mało płynu i przegrzałeś silnik?), albo
zapowietrzony układ.
Sprawdź na bagnecie oleju, czy nie masz takiej biało-szarej mazi przypominającej majonez.
Czy auto kopci białym dymem?
Nie dolewałeś przypadkiem zimnej wody do rozgrzanej chłodnicy?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: Głowica - problem z uszczelka ;((

Post autor: MaryooSh89 »

Sprawdź też korek od chłodnicy może być za miękka sprężynka lub nieszczelny i objaw też jest taki ze cofa płyn do zbiorniczka wyrównawczego.
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”