Głowica - problem z uszczelka ;((

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Głowica - problem z uszczelka ;((

Post autor: kicur »

witam!! mam nielada problem - zrobilem remont silniczka zalozylem nowa uszczelke pod glowice i po 2000 km ja wydmuchalo bo mi plyn spieprza z chlodnicy do zbiorniczka wyrownawczego - sprawdzalem reszte wezy i sa szczelne wiec to uszczelka jest raczej- moj kumpel mial tak samo tez zalozyl nowa i mu wydmuchalo po 1000 - czy w tej pie..... j glowicy tkwi jakis myk?? jakas mala pulapka moze jest , moze przy zakladaniu trzeba czyms posmarowac?? czy moze ktos z was posiada numery katalogowe uszczelki jaką powinno sie zalozyc do probka GT- moze poprostu zalozylem zla uszczelke ??czy wogole jest jakas roznica przy GL i GT?? ja zalozylem jakas "Victor Reinz" za ponad 100zl - weglug instrukcji to byla uszczelka do silnika F2 ale tam jest jeszcze w katalogu silnik FE 12V -moze taka powinna byc???. bardzo tez prosze o podpowiedz jaka sila dokrecac glowice - jak dokrecalem 3 etapami -ostatni 86NM - tak bylo wedlug instrukcji ale juz Qr.... nie wiem w czym tkwi problem z ta je.....a glowica-dodamn jeszcze ze byla planowana - bardzo prosze o pomoc bo nie chce znowu wyrzucac kasy w bloto :cry: - dzieki i pozdrooo!!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Gość

Post autor: Gość »

A czy jesteś pewien że jeśli płyn Ci się cofa do zbiorniczka z chłodnicy to jest uszczelka pod głowicą??

Uszczelka FE na pewno odpada.
Nie wiem czy tak jest w praktyce ale w teorii uszczelka od GT powinna być wyższa od zwykłego 2.2 ale czy tak jest w praktyce to nie wiem.

F220-10-271A - 205zł - numer i cena orginału
F201-10-235D - 30zł - a to pod dekiel zaworów też orginał.
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Andrzej "walczył" z uszczelką. popytaj u niego może coś poradzi.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

lisiuGT pisze:Andrzej "walczył" z uszczelką. popytaj u niego może coś poradzi.
Ale od turbo :twisted: :twisted: :twisted:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

oops :oops: :oops: :oops:. a taj przy okazji Andrzej widziałem cie dzisiaj w Kostrzyniu. jechałem za tobą niebieskim Mitsubishi. :lol:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

no to następnym razem będzie :1111_bicz:


I jeszcze powiedz że miałeś zepsuty klakson i światła Ci nie działały :twisted: :twisted: :twisted:

Pozdrawiam, ale... :roll: :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

nie tylko siedziałem z tyłu a kierował wuja a on niejest skory do takich "wygłupów"
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Achemenid
Posty: 12
Rejestracja: 2004-11-03 19:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieden Austria

Post autor: Achemenid »

a czy sprawdziles glowice czy masz plaska bo na pewno nie planowales i masz skrecona . ja tak mialem po splanowaniu nie bylo problemu
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Andrzej pisze:

I jeszcze powiedz że miałeś zepsuty klakson i światła Ci nie działały :twisted: :twisted: :twisted:
...nie rzucaj słów na wiatr...nie uwierzysz, ale kilka dni temu siadł mi sygnał dzwiękowy i padły lampy (świecą, ale nie podnoszą się) :cry: więc jechałbym za Tobą jak ta dupa i musiałbym chyba do Ciebie zadzwonić żebyś luknął w lusterko wsteczne :D :D :D
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Greg pisze: musiałbym chyba do Ciebie zadzwonić żebyś luknął w lusterko wsteczne :D :D :D
No jeżeli o to chodzi, to przeważnie co chwila zerkam we wsteczne, a Ci którzy tego nie robią to (jak to mówią kierowcy LKW) traktorzyści :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Pelot-traktorzysta nie ma w ogóle wstecznego. :lol:
Co to za przyjemność z jazdy kiedy nie widzisz ile odstawiłeś tego z tyłu? :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

A może poprostu padł ci korek na chłodnicy miałem ten sam problem
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
marekgt3
Posty: 9
Rejestracja: 2005-08-13 20:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Berlin

uszczelka

Post autor: marekgt3 »

witam!!

jedno jest pewne uszczelka do GT ma dodatkowe 2 kanaly na chlodzenie turbo. nujmer katalogowy: ajusa 10083400

bez kanalow beda problemy. :wink:
Awatar użytkownika
laidback
Posty: 27
Rejestracja: 2005-09-26 21:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Głowica

Post autor: laidback »

Witam,

na 90% pekla mi glowica....syf jak cholera.....
wie ktos ile moze kotsztowac uzywka w dobrym stanie :(

zepsul sie akurat kiedy byl najbardziej mi potrzebny :(
,,..Ja mam proboszcza, ty masz proboszcza...''
KULT - ,,Zgroza''

PROBE MK1 USA'89 GL
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

głowica od tego furaka co na zdjęciu, czy jakiego bo nikt nie wiem poza tobą

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Popieram powyższe i może kierunek: Giełda...
(wszyscy powinni wiedzieć jaki model, gdyż przecież gdzieś-kiedyś) laidback pisze:probe'89 GL 2.2 gaz
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
laidback
Posty: 27
Rejestracja: 2005-09-26 21:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: laidback »

uuups przepraszam :)
ale z nerw zapomnialem podac :(
,,..Ja mam proboszcza, ty masz proboszcza...''
KULT - ,,Zgroza''

PROBE MK1 USA'89 GL
Awatar użytkownika
laidback
Posty: 27
Rejestracja: 2005-09-26 21:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: laidback »

uff...na szczescie to tylko uszczelki popekaly...
jutro odbior...
sie starchu najadlem...
,,..Ja mam proboszcza, ty masz proboszcza...''
KULT - ,,Zgroza''

PROBE MK1 USA'89 GL
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Re: Głowica

Post autor: SieMA »

laidback pisze:Witam,

na 90% pekla mi glowica....syf jak cholera.....
znaczy się,że co miałeś na myśli?? (nie żebym był złośliwy :twisted: )
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
strzyzewski
Posty: 7
Rejestracja: 2006-05-30 12:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowe Dąbie Bydgoszcz

Post autor: strzyzewski »

Witam
Podczepię się po ten temat. W telegraficznym skrócie:
Przegrzanie. Wymiana uszczelki (z JC) bez planowania. Odbiór - na postoju się grzał, olej w układzie chłodniczym, znikała woda z układu chłodniczego. Ponowne kilkukrotne przegrzanie się silnika.
Dałem głowicę do sprawdzenia - dzwoniłem właśnie do zakładu - głowica szczelna. Co robić dalej, żeby nie było niepotrzebnych kosztów?
Poradźcie Panowie, czy jest możliwość, że przyczyną problemu jest niesplanowana głowica? Nie widziałem uszczelki, ale mechanik twierdzi, że tą, którą wsadził jest cała i czysta. Czy możliwym jest również, że uszczelka puszczała i nie ma na niej śladów? Szlifiarz twierdzi, że spotkał się z taka sytuacją. I na koniec. Jeśli nie głowica i uszczelka to, co?
Aha: głowica nie była dokręcana kluczem dynamometrycznym.
Proszę o radę.
Pozdrawiam
I Gen 2.2T 93r.
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

strzyzewski pisze:Witam
...
Aha: głowica nie była dokręcana kluczem dynamometrycznym...
a da sie dokrecic ją czym innym majac choć troche rozumu pod czacha???:roll: :roll:
no i nie wiem czemu nie planowales glowicy?? :roll: jezeli bylo przegrzanie, przeciek czy wydmuchanie uszczelki to zawsze sie planuje!! nie planujesz jezeli bardzo delikatnie zostala odkrecona glowica i nie bylo zadnego przedmuchu, przecieku
Ostatnio zmieniony 2007-04-16 23:27 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Planowanie po przegrzaniu to podstawa, ciekawe co to za mechanik ktory o tym Ci nie wspomnial. :shock: :roll:
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
strzyzewski
Posty: 7
Rejestracja: 2006-05-30 12:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowe Dąbie Bydgoszcz

Post autor: strzyzewski »

No ok. Zgadzam się, że planowanie to podstawa. Mechanik nawalił i tyle, ale pytałem Was Panowie, że jeśli wina nie leży po stronie głowicy i uszczelki, to gdzie? Którędy olej przedostaje do wody? Kolektor? Obawiam się, że blok może być pęknięty. Nie potrafię zlokalizować przyczyny. Obejrzałem wczoraj starą uszczelkę. Niewiele widać ponieważ jest cała, metalowa i czarna, a mechanik twierdzi, że owszem popełnił błąd, ale na pewno na 4-ech tłokach jednocześnie woda by nie stała z powodu niesplanowanej głowicy
I Gen 2.2T 93r.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Mozesz mieć pękniętą głowice i nie pisz że mechanik sprawdził wzrokowo bo chyba parske ze śmiechu. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
strzyzewski
Posty: 7
Rejestracja: 2006-05-30 12:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Nowe Dąbie Bydgoszcz

Post autor: strzyzewski »

Jeśli chodzi o głowicę, to została ona sprawdzona w zakładzie o najlepszej renomie w Bydgoszczy. Nadal proszę o pomoc, a też odpowiedź na pytanie i kulturę wypowiedzi.
I Gen 2.2T 93r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”