Problem ze sruba na wale

Awatar użytkownika
TOMEK
Posty: 69
Rejestracja: 2005-01-08 10:05
Galeria: viewtopic.php?t=15028
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Problem ze sruba na wale

Post autor: TOMEK »

Potrzebuje pomocy. rozebrałem rozrzad i przy okazji chcialem zmienic simering na wale. problem tkwi w tym ze nie wiem w która strone odkreca sie ta srube. jest tak zapieczona ze boje sie ciągnac na sile .czy przypadkiem tam nie ma lewego gwintu? silnik kreci sie w prawo jesli patrzymy na kola.
Tomek- Ford-Probe- 2.2- TURBO -USA--Siła Marki--
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

mam silnik rozkręcony to sprawdzę jutro i dam ci znać
ale o ile pamięć mnie nie myli to jest normalny gwint
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierkuś »

Miałem podobny problem.
Jakiś czas temu wymieniałem uszczelniacze a konkretnie wymieniłem tylko jeden ten na wałku rozrządu gdyż podobnie jak Ty nie dałem rady odkręcić śruby na wale. Na szczęście uszczelniacz wału jest szczelny i nic z niego nie cieknie.

A tak w nawiązaniu do tematu to śrubę mocującą koło pasowe na wale korbowym powinno się odkręcać w kierunku odwrotnym do obrotu wału korbowego. :D
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

odkręca się ją na biegu , hamulec i napewno jest normalny gwint
najlepiej w dwie osoby odkręcać
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

kilka miesięcy temu miałem ten sam problem.pytałem ,prosiłem i nikt mi tu nic logicznego nie podpowiedział...."bieg i hamulec nie pomogą....(w każdym razie nie pomogły u mnie-zawsze w ostatnim momencie ślizgnęło się sprzęgło)ja po wielu kombinacjach poradziłem sobie w ten sposób:na śrubę na wale założyłem "porządny"klucz nasadowy na tyle długi żeby mógł się zaprzeć (chyba o wahacz) zostawiłem kilka (3-5 cm)luzu miedzy kluczem a wahaczem i pokręciłem rozrusznikiem.za drugim podejściem śruba puściła...W A Ż N E !!!! -ZDEJMIJ PRZEWODY WN ZE ŚWIEC(żeby silnik nie zaskoczył) i ROZRUSZNIKIEM POKRĘĆ NIE DŁUŻEJ NIŻ 1 SEKUNDĘ.(tylko żeby klucz się oparł o wahacz)nie wolno trzymać dłużej!!!!powodzenia.i napisz jak poszło....
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

no i bardzo sprytnie.. :)


nie potrzeba dwóch osób (?) i nie ślizgnie się sprzęgło... :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”