problem z turbinką!

edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

----> Skorik

We wcześniejszych postach w tym temacie była mowa o dźwięku turbiny.
Dokładnie chodzi o to czy świst ma być słyszalny czy nie?
Ja go słyszę, wiec nie wiem czy to normalne czy ma tego dźwięku nie być.
Ale świst turbiny to mi się wydawało że zawsze słyszałem...Czy się mylę?

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

z tego co wiem nie powinno byc slychac turbawki , u mnie slychac i to dosc dosc bo mam przedmuchy przy kolektorze;(
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

flyke(vasil) pisze:z tego co wiem nie powinno byc slychac turbawki , u mnie slychac i to dosc dosc bo mam przedmuchy przy kolektorze;(
u mnie jak kupilem probka to slabo bylo slychac turbinke:] ale jak stozek zamontowalem to poezja dla uszu!!:D piekny swist caly czas :twisted: tylko nie polecam montowania stozka :roll: bo odrazu tak sie wam spodoba dzwiek ze spalanie wzrosnie pewnie o polowe :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja tam nic nie słyszę bo wydech wszystko zagłusza :lol: :lol: :lol:
BEAUTY...POWER...SOUL...
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Powiem tak, ja nic tam nie widzę.
Wszystko wygląda ok.
Myślę że warto by było żeby obejrzał to ktoś doświadczony.
Ma ktoś kontakt do KALIIEGO? Bo na gg to on chyba rzadko bywa.
A że czasem tam jeżdżę w jego okolicach, to by przy okazji chłopak zarobił.
Jak ktoś ma numer i może mi go podać(najlepiej za jego zgodą), to prośba o przesłanie na PW.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

edi_pg pisze:Ma ktoś kontakt do KALIIEGO?
Komórka w jego stopce jest aktualna. Stacjonarny w FAQu też.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: radek1 »

Co do świstu turbiny to słychać bardzo wyraźnie szczególnie przy stożku i aluminiowym dolociku cudowny dźwięk dla uszu,szkoda słuchać radia przy takiej muzyce.
Radek
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Robert pisze:
edi_pg pisze:Ma ktoś kontakt do KALIIEGO?
Komórka w jego stopce jest aktualna. Stacjonarny w FAQu też.
W stopce nie ma numeru, albo ja czegoś nie widze,
ale znalazłem w FAQ. Dzieki za pomoc Robercie.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Mówimy oczywiście o stopce Kamila - nie mojej ani Twojej? :roll:
KALII pisze:_________________
2,5V6 GTT by KMS - 668 447 613
ObrazekObrazek
Ale przy okazji aż zajrzałem do FAQa i dopisałem pominięty stacjonarny. :D
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Chyba za długo jeździliście z otwartymi oknami i Wam w uszach świszczy. :D :wink:
Co ma wspólnego syk zasysanego powietrza przez stożek, do dźwięku turbiny? :wink:
Nie piszcie więc, że wcześniej nie było słychać turbiny, ale jak zamontowaliście stożek, to ją super słychać. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

OLEY pisze:Chyba za długo jeździliście z otwartymi oknami i Wam w uszach świszczy. :D :wink:
Co ma wspólnego syk zasysanego powietrza przez stożek, do dźwięku turbiny? :wink:
Nie piszcie więc, że wcześniej nie było słychać turbiny, ale jak zamontowaliście stożek, to ją super słychać. :D :wink:
zaloz a sam sie przekonasz:] zobaczymy co wtedy bedziesz pisal:P
a i jeszcze najlepiej pokrecic troche doladowanie!! wtedy duzo lepiej slychac:D
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Hehe. :D
Ale co słychać? Turbinę? :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

OLEY pisze:Hehe. :D
Ale co słychać? Turbinę? :wink:
To tak jak rożnica miedzy piciem w szczawnicy, a szczaniem w piwnicy :lol:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Witam,

W dalszym poszukiwaniu problemu, natknąłem się na małe ilości oleju(troche przyschniętego) w rurce która idzie prosto z przepływomierza(ta gruba karbowana).
I teraz pytanie czy:
a) Jest to normalne
b) Nie, i oleju nie może tam byc.
c) Może się to czasem zdarzyc i nie ma to wpływu na prace silnika.

Jeśli jest cos nie tak, to moze macie jakis pomysł skad moze się to brac.

pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

fabrycznie ta rura polaczona jest z odma wychodzaca z pokrywy zaworow,pod ktora jak wiadomo znajduja sie spore ilosci oleju,a biorac pod uwage przeplyw powietrza wlasnie w strone tej rury o ktorej Piszesz,oraz wysoka temperature,faktycznie mozliwe jest,a nawet powiedzialbym realne,ze opary oleju poleca sobie z pedem powietrza w strone tejze rury.
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

No właśnie tak podejrzewam, że to stamtąd się bierze, ale poczekam jeszcze na wypowiedzi innych.
Ostatnio zmieniony 2007-09-05 18:45 przez edi_pg, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Tu nie ma już na co czekać. York ma rację. :D
Ostatnio zmieniony 2007-09-12 17:13 przez OLEY, łącznie zmieniany 1 raz.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Grzebałem przy gumach i żadnego pęknięcia nie widać.
Guma od przepływomierza jest cała, są jakieś malutkie pęknięcia ale wszystko wygląda szczelnie.

Powiedzcie co może jeszcze powodować to że jak gaz do podłogi docisne to mi się dławi mój probeczek?

pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Możliwe, że się mylę, ale nawet na chłopski rozum biorąc, zobacz
jak gruba jest ta guma (kolanko) i jakie tam musi być ciśnienie, że jest w stanie rozerwać tak grubą rurę. Wątpię, aby pękała ona ze starości.
"Na oko" może i wygląda na szczelną, ale zasysane powietrze potrafi zrobić swoje. U mnie to było powodem i dlatego się trzymam mojej wersji. Możliwe, że u Ciebie to nie jest problem kolanka więc może nieszczelność jest w innym miejscu? :roll:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
kwiatek8902
Posty: 109
Rejestracja: 2010-01-06 12:13
Samochód: ford probe 2,2 GT 1991r.
Galeria: viewtopic.php?t=17158
Lokalizacja: świecie
Kontakt:

Re: problem z turbinką!

Post autor: kwiatek8902 »

witam tez mam pewien problem z turbo chodzi o to ze turbo nie zawsze pompuje mi na 1 biegu na 2 i wyrzej jest ok a w ten sam dzien kiedy to zaowazyłem pekł mi tłumnik na srodkowym łaczeniu czy to moze miec cos z tym wspolnego??
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: problem z turbinką!

Post autor: OLEY »

Szkoda, że zadajesz pytanie nie czytając tego, co jest napisane wcześniej...

Masz zwężkę? Sprawdziłeś szczelność dolotu? Sprawdziłeś ewentualne przyczyny
(opisane przyczyny!) złego funkcjonowania turbiny?

Pęknięcie tłumika nie ma raczej nic wspólnego.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
kwiatek8902
Posty: 109
Rejestracja: 2010-01-06 12:13
Samochód: ford probe 2,2 GT 1991r.
Galeria: viewtopic.php?t=17158
Lokalizacja: świecie
Kontakt:

Re: problem z turbinką!

Post autor: kwiatek8902 »

własnie czytałem to co jest wyrzej :twisted: ale nie nikt nie ma takich objawow dolot jest sczelny , a o co chodzi z ta zwezka??
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: problem z turbinką!

Post autor: wojtas89 »

kwiatek8902 pisze:witam tez mam pewien problem z turbo chodzi o to ze turbo nie zawsze pompuje mi na 1 biegu na 2 i wyrzej j. . .?
Trochę mało precyzyjnie zadałeś pytanie, ale spróbujmy :wink:
Turbo wcale ci nie pompuje? zero doładowania? Kręcisz go na każdym biegu do końca i nie pompuje?
Może nie wiesz że probe GT ma dwie przepustnice, mniejszą i większą. Jeśli w miarę delikatnie operujesz pedałem gazu możesz nie załączać turbo do ok. 4 tys RPM. Na pedale gazu jest są jest wyczuwalna ta chwila w której otwiera się druga przepustnica(turbo zaczyna pompować). Może tu leży przyczyna?
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
kwiatek8902
Posty: 109
Rejestracja: 2010-01-06 12:13
Samochód: ford probe 2,2 GT 1991r.
Galeria: viewtopic.php?t=17158
Lokalizacja: świecie
Kontakt:

Re: problem z turbinką!

Post autor: kwiatek8902 »

-- oryginalny post 2010-06-15 17:28 --

chodzi o to ze nie za karzdym razem turbo załacza sie na pierwszym biegu i jak na 1 sie nie załaczy to potem na wyrzszych biegach ta wskazowka od doładowania bardzo szybko rosnie a jak na jedynce sie załaczy to potem jest juz ok i teraz nie wiem co jest grane moze faktycznie chodzi o te przepustnice ale to zaczeło mi sie dziac po tym jak mi pekł na poł układ wydechowy no ale Oley pisał ze to nie ma z tym nic wspolnego dzis złoze tłumnik i zobacze jak bedzie chodziło

-- dodano 2010-06-15 20:24 --

no i tłumnik juz na swoim miejscu i dalej ten sam problem turbo nie chce załaczac sie za karzdym razem na 1 biegu nawet jak powoli operuje pedałem to czasem sie załaczy ale nie za karzdym razem, pozniej juz jest ok i nie wiem kompletnie o co chodzi jeszcze w poniedziałek było ok;/
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377
loockness88
Posty: 1
Rejestracja: 2010-06-16 10:53

Re: problem z turbinką!

Post autor: loockness88 »

Ja mam taki kłopot z turbo że ładuje tylko do 6 i nic więcej były sprawdzane kody błyskowe nic nie wyskoczyło była czyszczona przepustnica czy jest cos takiego ze przez to cos sie popsuło i czy śrubka na przepustnicy jak była regulowana cos na z tym wspólnego ??? prosze o pomoc

Kolego zapoznaj się z TYM tematem a na pewno znajdziesz odpowiedź
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”