Probe 2,2 jest w 100% bezkolizyjny sam sie przekonałem

Konrad_Probe
Posty: 8
Rejestracja: 2005-05-28 23:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Radom

Probe 2,2 jest w 100% bezkolizyjny sam sie przekonałem

Post autor: Konrad_Probe »

W niedziele na treningu do KJS pękł mi pasek rozrządu w poniedziałek wstawiłem do niby bardzo dobrego mechanika ktory miał mi to zrobicwe wtorek go odbierałem gdyż wyjechałem z tamtąd na lince bo niby mi elektryka siadła,zaczynała sie palić przy rozruchu,we wtorek zaprowadziłem do bardzo dobrego znajomego (dłubaka lubi sie bawić przy samochodzach robi to wolno ale dokładnie) i ztego co sie okazało poprzedni mechanicy zle podłączyły akumulator,przestawiali zapłon niedokręcili paru sróbek,a najśmieszniejsze to jest to że pasek załozyli a kół nie ustawili według znaków i dlatego rozrząd był przestawiony o 90 stopni .Nie może akurat ja miałem farta ale ztego co słyszałem i sie sam przekonałem to 2,2 i 2,2GT są w 100% bezkolizyjne :) uffff a już myślałem że będzie po silniku :P Pozdrawiam serdecznie wszystkich zainteresowanych!!!
2,2GT V12 91
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

jeśli na niskich obrotach pękł Ci pasek to akurat nic się nie dzieje najczęściej,mojemu koledze na niskich w punto spadł pasek razem z rolką a one kolizyjne,tez sie nic nie stało, probe I gen są raczej kolizyjne,dlatego nie ma co liczyć na farta, a co do akumulatora zle podłączonego to bez komentarza,probe jest akurat wytrzymały na takie akcje bo juz kiedys ktoś się pomylił...ale w innym aucie pali sie od razu przewód plusowy i elektryka pada...co za ludzie
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

może powiedzmy że uturbione silniki są odprężane... :) i z reguły w ten sposób że właśnie tłoki nieco niższy skok mają i nie walą po zaworkach... a inna sprawa, że sporo silników ma jeszcze dodatkowo wyprofilowania w tłokach które nierzadko ratują życie gdyż zawór wali w tłok prostopadle w wyżłobienie. Gdyby go nie było to grzybek chociażby na dzień dobry by sie kosił, pomijając już zupełnie kwestie równomierności wypełniania i opróżniania komory spalania. :)


GT ma mniejsza szansę na uszkodzenie od nie GT :D
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ale było to już sprawdzane na zdjętym pasku rozrządu, tłok dotyka zaworów.
Jeśli pasek pęka na niskich obrotach zachodzi duże prawdopodobieństwo, że tłok nie zdewastuje zaworu.
Ale fakt pozostaje faktem że tłok dotyka zaworów jak ręcznie ustawialiśmy.
Awatar użytkownika
enduro
Posty: 510
Rejestracja: 2004-10-01 16:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: enduro »

właśnie wczoraj pękł mi pasek rozrządu...przy prędkości ok 140-150....i...nic się nie stało, Probek zaciągnięty do domku,nowy pasek założony i silnik pracuje jak pracował...-żadnych uszkodzeń.z ciekawości sprawdziłem też silnik od starego GL-a mojego ojca.zdjąłem pasek,i po kolei ustawiałem zawory w pozycji otwartej,a następnie obracałem wałem.na 1000% silniki w jedynkach tak w GT jak i w GL są B E Z K O L I Z Y J N E !!!na szczęście... :lol:
Ford Probe 2.2GT - szary metalic
Ford Probe 2.0 - czerwony
Ford Probe 2.2GL - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - czerwony - był
Ford Probe 2.2GT - żółtek- rozbity :(
Ford Probe 2.0 automat - granat metalic -był
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Pisałem to już nie raz też walnoł pasek i jakoś jeżdze
mało tego auto po pęknięciu próbowałem odpalić
dla niedowiarków zapraszam na spota przestawie rozrząd na swoim silniku
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
swider
Posty: 155
Rejestracja: 2005-09-17 19:11
Galeria: viewtopic.php?t=8393
Lokalizacja: Nowy Sącz Wielogłowy

Post autor: swider »

Bezkolizyjne?? hmm... to albo ja znam mechanikow-partaczy albo jednak te silniki nie sa takie swietne :D ale po wymianie(silnika) juz jest wszystko ok- ze starym mi sie juz nie chcialo meczyc i caly czas do niego dokladac-wywalilem go:)pozdro
Probe 2.2 GL & 2,5 V6 KLZE :D

obydwa RED:D
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

swider pisze: to albo ja znam mechanikow-partaczy
:lol: sam sobie odpowiedziałeś :lol: :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

swider bezkolizyjne nie znaczy bezawaryjne 8)
W tym temacie piszac "bezkolizyjne" mamy na mysli uszkodzenia silnika p zerwanym pasku rozrzadu, niewazne czy stalo sie to na birgu jalowym czy przy 200km/h i tak nic sie nie stanie z powodu zerwania tegoz paska.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”