BENZYNA 95, 98, ... +100 OKTANÓW DLA PROBE

Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

waluś a ile placisz za litr ? ? ?
zrx15
Posty: 19
Rejestracja: 2006-05-25 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Post autor: zrx15 »

jak dobry typek przywożi paliwo to nie ma sie czego bać napewno nie miesza pozatym jak kupywałem do MZ-tki to ze swojego baka wylewał paliwo i na rezerwie dojerzdzał do granicy bo do było na wiosce pod bobrownikami mam tam babcie to blisko mial przez granice i jakeis 5-7 km od granicy stacja paliwowa :D i pety wódke tez przemycał
Ford Probe 2 White Full opcja 2.0 16v USA
Awatar użytkownika
maciek0411
Posty: 100
Rejestracja: 2005-11-20 15:08
Galeria: viewtopic.php?t=10020
Lokalizacja: Kwidzyn

benzynka

Post autor: maciek0411 »

Witam

Jeżdze już kilka ładnych lat PORBKAMI i chyba najlepsza jaką pasuje do mojego 2,5 V 6 to 95 tak jak poprzednicy potrafi spalić 8 litrów jeśli się nie przekracza 140 km/h (poza miastem ) bo powyżej z kazdą dychą więcej to o jeden litr przybyło , a gdy go zalałem 98 to spalił średnio o 2 litry więcej (duza róznica) podejrzewam że chodzi pewnie o ustawienie komputera. I na 95 lepiej pracuje przynajmniej dla ucha . Od dwóch lat tankuje tylko na BP .

pozdrowienia
PROBE 2,5 V 6 1997 LSD
ML 270 CDI 2005
Z pozdrowieniani Maciek0411
Ford PROBE II , 1997
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

waluś a ile placisz za litr
zwykle 3,4 czasem 3 :) ale ten za 3 rzadko ma bo sobie tylko wozi, ale czasem odstąpi 8)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

ja na Vervie orlenowskiej na wolnych obrotach czuje jak by mniejsze drgania autka. silniczek jakoś równiej chodzi
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Emil
Posty: 100
Rejestracja: 2006-05-03 19:57
Galeria: viewtopic.php?t=8658
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Emil »

Witam! Lepiej jeździć na 98 jest pewniejsze a autko lepiej pracuje. Co do zużycia paliwa to nie zauważyłem różnicy.
Chrysler 300m 3.5 V6 2002
Jeep Cherokee KJ 3.7 V6 2003
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor 1999
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

Właśnie, moim zdaniem 98 to najlepsze paliwo dla naszego auta... ale te ceny :(. Czytałem że jak Amerykanie wejdą do Iranu to benzyna może poskoczyć do 7 zł !!!! a i tak w wakacje ma kosztować 4,60 albo do 4,80 istny śmiech na sali!!!
Ale powróce do tematu jakości benzyny. Rzeczywiście duzo też zależy od stacji, lepiej tankować na tej samej jak sie ma taka mozliwość i broń boze nie tankowac na stacjach co kuszą niską ceną!!! np . stacje przy hipermarketach, albo jakieś wolne stacje malutkie :(

Pozdrawiam
Obrazek
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

ADTOM pisze:lepiej tankować na tej samej jak sie ma taka mozliwość i broń boze nie tankowac na stacjach co kuszą niską ceną!!! np . stacje przy hipermarketach, albo jakieś wolne stacje malutkie :(
IMO wydaję mi się że reguły nie ma. Trzeba mieć poprostu sprawdzoną stację.
Ja szczerze odradzam BP bo lipne mają paliwo i gaz. I to nie tylko u nas w okolicy ale i we Wrocławiu jak natankowałem to lipa była.

Jadąc do Wrocławia zatankowałem w Kraku na Statoil. Pojechałem do domu i do Wrocławia potem. Spokojnie dojechałem, zatankowałem na BP. Z powrotem nawet do bramek w Krakowie nie dojechałem. Dobrze że benzynkę miałem. A nasza stacja BP w Wadowicach to podobno nawet w gazecie była opisana.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Ja tak z ciekawości sprawdzę ile km zrobię na tej 98 i zobaczymy :)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

jak zatankowalem 100 oktanowke to probek nie tylko mniej spalil ale tez lepiej sie zwijal. wiec jednak cos w tych oktanach jest 8) :twisted: :twisted:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

hmm mi probe ostatnio cos za duzo pali... wychodzi mi ponad 10 litrow z czego zdecydowana wiekszosc to na trasie ;/ (70% trasa/ 30% jazda po malej miejscowosci). Wydaje mi sie ze wczesniej jakos mniej palil. Czy stozek moze powodowac wieksze spalanie ??? Kolega w beemce zdemontowal stozek bo twierdzil ze mu duzo wiecej pali. Jakie moga byc powody zwiekszonego spalania ???
PS.
dodam jeszcze ze na trasie jechalem z predkoscia 100-120km/h czyli b.spokojnie.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

W teorii stożek powinien minimalnie podnieść spalanie, w praktyce u mnie było na odwrót. przed założeniem spalanie ok 12-13 litrów na setke po montażu (testy w zimie) 10-11 litrów na setke. Wszystko w mieście (Wawa - godziny szczytu)
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

Sqad czytalem w ktoryms temacie, ze Twoj probe pali kosmicznie malo ;) Masz 2,5, a w miescie pali Ci tyle co moje 2.0 w cyklu mieszanym ;] Jak to mozliwe ?
Awatar użytkownika
cacek
Posty: 1378
Rejestracja: 2006-01-12 16:54
Samochód: Wołowina
Galeria: viewtopic.php?t=8555
Lokalizacja: Police

Post autor: cacek »

Benzyna V-power Racing 99+ kontra Pb98 ze stacji Aral
http://www.vtuning.com/vpower.html
Ciekawe są tez inne testy na tej stronce np. "wersja GT" -Chojnacki - co Wy na to??? ale to juz na inny topic :)
A z tą benzynka to ja wyczulem... jak zalalem 95 chłam na lotosie... :evil:
P.S tam też są Borki - w galerii :wink:
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Normalnie leje V-power 95 na shellu różnica w cenie jest do przyjęcia, ale ostatnio zalałem paliwo BP Ultimate 98. Zalewam przeważnie do pełna i mam w tedy obraz ile pali do rezerwy. Generalnie jeżeli chodzi o V-95 i BP Ultimate 98 silnik lepiej pracuje, nic więcej żadnego lepszego kopa nie ma, a różnicy w spalaniu też u mnie nie wystąpiła.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE

Post autor: derek »

Ostatnio zauważyłem ze dzwonią mi zawory przy ostrym przyspieszaniu z niskich z obrotów. Wyczytalem ze to moze byc wina kiepskiego paliwa, dodam ze lałem zawsze 95 oktanów na Shell-u bądź Orlenie...Dla próby zalałem więc V-power Racing na Shell-u i efekt mnie zaskoczył: silnik już nie dzwoni przy przyspieszaniu, wózek ma większego "kopa", ładniej reaguje na pedał przyspieszenia,autentycznie jest spora różnica. Tylko ta cena 4.99 za litr :(
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: benzyna 95, a 98

Post autor: derek »

Ostatnio dzwonią mi zawory przy ostrym przyspieszaniu z niskich z obrotów. Ktoś powiedział ze to wina kiepskiego paliwa, dodam ze lałem zawsze 95 oktanów na Shell-u bądź Orlenie...Dla próby zalałem więc V-power Racing na Shell-u i efekt mnie zaskoczył: silnik już nie dzwoni przy przyspieszaniu, wózek ma lepszego "kopa", ładniej reaguje na pedał przyspieszenia, autentycznie jest spora różnica. Tylko ta cena 4.99zł
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
robciulo
Posty: 13
Rejestracja: 2009-03-04 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE

Post autor: robciulo »

Tez leje 98 i to prawie od poczatku (znaczy sie od kiedy mam proboszcza) i niewiem jak reszta ale mysle ze to pomaga auto lepiej chodzi (znaczy sie szybciej :twisted: ) ale fakt prawie 5 złociszy za litr :/
Awatar użytkownika
Pr0t0n
Posty: 58
Rejestracja: 2009-03-02 11:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Re: benzyna 95, a 98

Post autor: Pr0t0n »

ja tankuje zawsze 98, najczęściej na bp albo neste, ale pamiętam ze raz zalałem 95 i nie byłem zadowolony ale juz nie pamietam czy to dlatego ze silnik spisywał sie gorzej czy dlatego ze przy 95 odczuwam mniejszy komfort psychiczny mając swiadomość ze zalałem probka "gorszym" paliwkiem :twisted:
Probe II 2.0 16V '94/'97
Obrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE

Post autor: adrian_seki »

Ja zalałem go V power racing (swojego znaczy się) i przerywa nadal a chodzi podobnie jak na 98. Co może być jak mi się zapowiada spalanie 20L po mieście? Lambda czy raczej wtrysk jakiś?
Awatar użytkownika
stingu
Posty: 257
Rejestracja: 2006-12-10 17:38
Samochód: 2022 Camaro LT1
Galeria: viewtopic.php?t=14533
Lokalizacja: Waterloo, ON

Re: benzyna 95, a 98

Post autor: stingu »

Ja nigdy nie widzilem roznicy, ale leje 98 dla wlasnego spokoju ;-)
Awatar użytkownika
karolo
Posty: 1071
Rejestracja: 2008-01-10 19:12
Samochód: sluzbowy
Galeria: viewtopic.php?t=13872
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: benzyna 95, a 98

Post autor: karolo »

ja tez absolutnie nie widze roznicy
jakosc paliw na naszych stacjach taka jest ze ciezko odczuc roznice :twisted:
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa

Bylo GSX-R 1100 oil cooled :twisted: jest Gsx 1300R :twisted: :twisted:

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE

Post autor: wingerman »

derek pisze:Ostatnio zauważyłem ze dzwonią mi zawory przy ostrym przyspieszaniu z niskich z obrotów. Wyczytalem ze to moze byc wina kiepskiego paliwa, dodam ze lałem zawsze 95 oktanów na Shell-u bądź Orlenie...Dla próby zalałem więc V-power Racing na Shell-u i efekt mnie zaskoczył: silnik już nie dzwoni przy przyspieszaniu, wózek ma większego "kopa", ładniej reaguje na pedał przyspieszenia,autentycznie jest spora różnica. Tylko ta cena 4.99 za litr :(
To nie dzwonienie zaworow, tylko stukowe spalanie mieszanki. Podstawa, to kwestia ustawienia kata wyprzedzenia zaplonu.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: BENZYNA +100 OKTANÓW DLA PROBE

Post autor: derek »

wingerman pisze: To nie dzwonienie zaworow, tylko stukowe spalanie mieszanki. Podstawa, to kwestia ustawienia kata wyprzedzenia zaplonu.

Ale na 98 oktanowej juz nie dzwonią czyli mam ustawiony zapłon na lepszą benzyne? Mam zapłon 10 stopni przy wolnych obrotach i gorącym silniku.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: benzyna 95, a 98

Post autor: kocurro »

no właśnie z tą jakością paliwa jest różnie. ostatnio doświadczył tego mój kolega. jest rolnikiem i ma sporo gleby. kilka ciągników w tym jeden nowy za ponad 100.000 pln. i oczywiście auto z silnikiem tdi. kupił 500 litrów oleju napędowego na stacji benzynowej (kupuje już tam 4 lata) i tragedia uszkodził kilka pomp, wtryskiwacze itd. sprawa trafiła do sądu. pozostało tylko czekać na sprawiedliwy wyrok.
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”