Nierówna praca silnika

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Nierówna praca silnika

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-11-17 19:33

Pojawił się u mnie dość ciekawy problem - na benzynie silnik pracuje nierówno, prawdopodobnie pali jedynie na 3 cylindry (zdjęcie kabla z jednej ze świec nie powoduje żadnej zmiany w pracy silnika). Początkowo podejrzane były elementy układu elektrycznego: świece, kable itp. I może dałbym wiarę, gdyby nie jeden szczegół - na gazie auto pracuje wzorowo - silnik cichy jak zwykle i zero zawirowań. O ile się orientuję, przy problemach z elektryką najpierw posypałoby mi się na gazie. Gdzie szukać przyczyny? Wtrysk się zawiesił? Inne propozycje?
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Gallery: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown » 2005-11-17 19:34

U mnie tak było raz właśnie, wtrysk nie pracował, bo było gówniane paliwo, trzeba było rezbrać i przeczyścić. Na gazie pracował normalnie.
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-11-17 19:39

To bardzo ciekawe. Podobnie miałem w 626 GD z silnikiem 2.0 12V Gaźnik. Ale nie dało się tego wyregulować, po prostu raz chodził tak a raz tak no ale to był gaźnik. Na twoim miejscu sprawdziłbym podłączenie ukł. elektryki gazu do silnika może coś nie tak przełącza, albo komputer od gazu daje popalić
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
betar
Posty: 42
Rejestracja: 2005-05-16 23:20
Car: brak
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: betar » 2005-11-18 23:00

Prawdopodobnie masz zanieczyszczony wtryskiwacz.Może być zaszlamiony pozostałością po przepływie gazu.Są preparaty do czyszczenia wtryskiwaczy w formie dodatku do paliwa.Spróbuj. :D
Pozdrawiam
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2005-11-18 23:08


Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-11-19 00:20

Hehe... obawiam się, że u mnie trzeba teraz przeprowadzić terapię wstrząsową, profilaktyka nic nie da. Ale thx za link. Pewnie zaleję tego uszlachetniacza, jak już opanuję sytuację...
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Car: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 » 2005-11-19 08:37

U mnie właśnie też jest teraz taki problem że jak ruszam z miejsca na benzynie i obroty spadną tak do około 1000-1200 obr./min. to auto zachowuje sie tak jak by na jeden cylinder nie paliło, niechce przyśpieszać i dopiero po chwili dostaje kopa !!!
Ford Probe I 92' 2.2 Gt

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2005-11-19 08:47

sprawdź świece i wyczyść styki w kopułce aparatu zapłonowego.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Car: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 » 2005-11-19 16:24

Świece dopiero co wymieniłem bo też myślałem że to właśnie dlatego. Tylko że problem występuje tylko jak silnik jest zimny i wtedy jak chcę go odpalić to załapuje i odrazu gaśnie a jak zgaśnie to musze go długo na rozruszniku trzymać żeby odpalił !!! I tylko wtedy jak jest zimny to na niskich obrotach przerywa jak się \troche rozgrzeje to wszystko jest OK !
Macie jakieś pomysły co to może być ????
Ford Probe I 92' 2.2 Gt

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-11-19 16:39

Lukas22 pisze:I tylko wtedy jak jest zimny to na niskich obrotach przerywa jak się troche rozgrzeje to wszystko jest OK !
U mnie również objawy nasilają się na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje jest lepiej - co nie znaczy idealnie. Lukas, może już nie widzisz różnicy na ciepłym silniku pomiędzy stanem który masz, a pożądanym (przyzwyczajenie).

Kali dziś wyjmował u mnie wtryskiwacze. Wszystkie czyste i wyglądają na sprawne. Zrobiliśmy mały test - ten wtryskiwacz, który wydawał się stwarzać problemy podłączyliśmy pod inny cylinder. Po wyjęciu kabla WN z tego cylindra, nie ma różnicy w pracy silnika (przy 3 innych silnik się od razu dławi). Najprawdopodobniej wtryskiwacz poleciał w kosmos.
Na gazie dalej pracuje wzorowo.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Lukas23
Posty: 118
Rejestracja: 2004-09-16 20:00
Car: brak
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Lukas23 » 2005-11-21 19:49

Cześć dzisiaj zalałem do probka pół zbiornika paliwa i dolałem jeden z tych "cudownych" środków do czyszczenia wtrysków i o dziwo zadziałał !!!! Jeszcze nie jest idealnie ale już na zimnym silniku samochód mi nie gaśnie i nie przerywa (a przynajmniej nie tak jak wcześniej). Jeszcze na wolnych obrotach samochód ma drgania (czuć na karoserii drgania, jeszcze miesiąc temu ich nie było) ale myśle że poprostu były zasyfione wtryskiwacze. Ale zobaczymy jak bedzie dalej !!! Pozdrawiam
Ford Probe I 92' 2.2 Gt

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-11-22 00:51

A moje są czyste jak pupa niemowlaka...
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2005-11-22 10:28

Jak ktoś tankuje zasyfione paliwo, to się zatykają, no nie?
Syfiasty gaz też zatyka, tylko w fazie lotnej więc nie widać i wyglądają na "czyste jak..."! :lol:
:wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Gallery: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters » 2005-12-02 10:26

Zgodnie z przewidywaniami przyczyną zamieszania był wtryskiwacz. Co ten klub by zrobił bez pierwszego auta Cynkiego jako "organodawcy"... 8)
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2008-02-03 18:22

U mnie dzisiaj stało się coś dziwnego. Mianowicie pocisnąłem spod światełek troszkę i rozpędziłem się do 160 km/h Ale musiałem zwolnić bo skręcałem. No i tak, gdy czekałem na zielone aby skręcić w lewo zauważyłem że silnik pracuje mi trochę nierówno i słychać takie pyr pyr pyr... Gdy zwiększam obroty to pyrkotanie zwiększa swoją częstotliwość to samo dzieje się gdy ruszam. Jest tak zarówno na gazie jak i na benzynie. Auto przyspiesza dobrze ale już mu nie cisnąłem potem. A i jak postał to jak zapalałem to zrobił takie coś jakby załapał i zgasł. Za chwilę zakręciłem drugi raz i zapaliła ale tez sobie pyrkotał. Co to może być takiego? Czy mógł przeskoczyć rozrząd czy coś innego się dzieje. A może coś z zapłonem?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive » 2008-02-03 18:25

baypas
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2008-02-03 22:47

No niewiele mi to mówi. A co to jest i gdzie? Co ja mogę z tym zrobić żeby było dobrze? Strach trochę jeździć z takim czymś.

Gdy silnik chodzi i tak pyrkocze to czuć jak drży. Wcześniej tego nie było. Słychać jak z tłumika dochodzą dźwięki tego pyrkotania. To jest zjawisko jakby tylko wtedy wypuszczał spaliny tzn podczas tego pyrkotania. Coś tak jakby traktor tak pyrkocze tak jednostajnie. Nie wiem jak wam to lepiej zobrazować.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2008-02-04 11:22

Przepraszam was za to że post pod postem ale strasznie mi zależy na odpowiedzi i wiem że w ten sposób zwrócę największą uwagę :P :P :P

Więc wziąłem się za probka dzisiaj i doszedłem do wniosku że nie pali mi na jeden gar. Drugi od strony akumulatora albo inaczej trzeci od strony pasków. Zdejmowałem wszystkie przewody ze świec po kolei i tak mnie prąd popierd... że jeszcze czuję mrówki w palcach. Gdy doszedłem do tego trzeciego cylindra i ściągnąłem kabel nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika (pyrkotał jak wcześniej) podczas gdy przy zdejmowaniu innych przewodów trząsł sie mało nie wyskoczył :? Wygląda na to że pali mi na 3 gary ale czemu? Kable już wiem że do wymiany bo przebicie jest jak cholera ale jak wymienię kable i nic? Czy to może świecę też trafiło? Nie mem za bardzo jak jej wykręcić i obejrzeć.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 951
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Gallery: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar » 2008-02-04 12:11

no zeby swiece wykrecic to idzesz do sklepu i kupujesz klucz za 10zl;]
a nie slychac jakiegos klepania?? albo nie dmucha ci bardziej z pod korka od wlewania oleju?? albo nie kopci ci z tlumika??
Obrazek

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2008-02-04 12:29

Skoro kopał cię prąd przy dotykaniu kabli to obowiązkowo je wymieniaj. A ten z 3 gara pewnie w ogóle już jest do niczego i dlatego nie pali. Zmień układ WN i dopiero wtedy szukaj przyczyny
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2008-02-04 13:06

Na kabelki muszę czekać do jutra rana. Świeczki wstawiłem dzisiaj nowe i sie trochę wkur... bo jak wykręciłem tą która niby nie pali, zauważyłem że jest cała zaolejona. To mnie troszkę zdenerwowało nie powiem :evil: Wkręciłem nowe świeczki a tu dalej taka sama sytuacja, wykręciłem nową świecę i widzę że tamta tez się pokrywa olejem :evil: Dzisiaj jadę do mechanika na wymianę amorów to mu powiem żeby mi to sprawdził. Ale co to może być jeszcze panowie? Jeśli po wymianie kabli będzie to samo? Bo trochę mi się nie wydaje żeby kable mógł trafić szlag gdy się przyspiesza gwałtownie. Tak jak pisałem do 160 a potem właśnie takie cyrki zaczęły się dziać. Myślałem że świeca może ze starości się rozpadła ale nie, świece były ok poza tą jedną w oleju.

A co do kopcenia czy coś, to nic się nie dzieje, tzn na tą chwilę nic nie zauważyłem. gdyby była uszczelka to bym zasłonę dymną z tyłu zostawiał. To co widzę teraz to objaw że nie pali na jeden gar.

To czego dowiedziałem się telefonicznie nie było zbyt optymistyczne. Mianowicie mogły mi się rozlecieć uszczelniacze zaworów i stąd ten olej w komorze spalania i na świecy, powiedział mi mechanik że będzie trzeba wymienić te uszczelniacze, przy okazji rozbierania wszystkiego splanować głowicę no i uszczelka oczywiście. Co może jeszcze być konieczne do wymiany przy okazji robienia już takiego głębszego remontu?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Mar-dom
Posty: 169
Rejestracja: 2007-09-16 19:36
Car: brak
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Mar-dom » 2008-02-04 17:02

Kolego , masz zupełnie prawidłowe objawy .Kulawy przewód w.n.powoduje że świeca jest mokra nie koniecznie od oleju.Jak zmienisz przewody to się okaże że jest ok.Nie daj sobie wciskać kitu zwłaszcza przez telefon.Mechanik chce zarobić.

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2008-02-04 17:18

No kabelki będę miał jutro rano. Ale to chyba mało prawdopodobne że przy wyższej prędkości padł mi kabelek i to tak bez wcześniejszych objawów. Jak go wyciągnę nie zmienia się nic w pracy silnika czyli to ten właśnie gar nie pali ale gdy przyłożę kabel do świecy to słyszę pykanie iskry czyli wychodzi na to że prąd jednak jest podawany. Jadę zaraz do kumpla mechanika i będziemy kombinować. Jutro założę nowe kable i wtedy się wszystko wyjaśni.

[EDIT]

Po wizycie u kumpla się trochę wyjaśniło. Prawdopodobnie zawór mi się wypalił więc chyba kapitalka się szykuje. Jutro jadę do niego do warsztatu, podepnie kompa i sprawdzi sprężanie i wtedy będziemy wiedzieli dokładnie co się stało.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3607
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Car: Corvette C4 LT1
Gallery: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu » 2008-02-04 22:31

Prąd może i jest podawany ale czy wystarczajacy?
Kabel mógł ci paść przy 160 jak i równie dobrze przy 5 km/h, prędkość nie ma tu wiele wspólnego, po prostu jego czas minął :wink:
Zmień kable a później mysl nad kapitalnymi remontami silnika :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...

Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Car: II gen 2.5 V6
Gallery: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer » 2008-02-05 00:13

Kabelki jak już pisałem będą jutro rano. Jeżeli to nic nie da no to niestety ale kapitalka się kłania :? Nie dobrze ale trudno. Chociaż będę wiedział że jak gdzieś dalej się wybiorę to jeszcze wrócę, a nie tak jak teraz że pojadę a czy wrócę to już inny temat.

Wszystko wyjaśni się jutro. Napisze co i jak jeżeli czegoś więcej się dowiem.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”