Nierówna praca silnika

adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: adrian_seki »

Ja bym obstawił przepływomierz - może coś nie łączy.... Wypnij kilka razy kostkę i wepnij jak było - się przeczyści.... Idzie zima coraz więcej wilgoci są i kwiatki :) Się ciesz że raz kiedyś - mój ma wiecznie jakiś problem :D
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Stig »

Postawilem diagnoze ze to jednak plywak sie zacial i wskaznik zle pokazuje. Wydaje mnie sie ze braklo paliwa a jak wlalem to nie odpalil bo pewnie sie zalal jak go chechlalem. Przez noc paliwo odparowalo i rano odpalil i teraz chodzi jak nelezy , przejechalem 100km i nie opada nic wskazowka. Zatrzymala sie na 1/4 baku. Tak mysle ze moze jak zatankuje mu wiecej to sie plywak podniesie i moze sie odetnie nie?
ObrazekObrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: adrian_seki »

Ciężka sprawa - ale na pewno siła wyporu będzie większa niż jego masa bo to jest lekkie (miałem w dłoni gdzies są fotki) Jak zalejesz mu cały zbiornik może się uniesie - ale kto to wie :)
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Stig »

Zalalem mu 40 litrow. Wskazowka podniosla sie prawie na full wiec wnioskuje ze plywak sie uniosl. Tylko ciekawe czy zejdzie do zera. Moze akurat w tym miejscu na ktorym sie zacial cos przyciera i sie zatrzyma, zobaczymy jak sie nie naprawi to trzeba bedzie rozebrac bo bez wskaznika to lipa :)
ObrazekObrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: adrian_seki »

1gen bez rezerwy sobie radzi to po co ci wskaźnik :P... Też dziś zalałem 38L ciekawe ile jutro spali bo dziś 12,8/100 - fajnie się śmiga gorzej tankuje :)
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Stig »

No narazie cena benzyny jest dosyc znosna i moja jedynka pali w granicach 8 litrow ale jezdze raczej spokojnie ostatnio :)
ObrazekObrazek
Jurek86
Posty: 7
Rejestracja: 2017-02-26 13:42
Samochód: FORD PROBE 2.2 gt
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Jurek86 »

Witam
Mam podobny problem z moim probe 2.2 turbo, odpal na wolnych obrotach chodzi ok, podczas jazdy zaczyna szarpac i po chwili gasnie. Przewody i swiece sa nowe, przepływomierz niby sprawny. Objawy sa te samne na gazie i na paliwie, wacha jest gaz jest na rezerwie nie jezdze filtr wiatru czysty, paliwowy wymieniony. Check nie pali. Ktoś coś? Jakies pomysły?
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Sallmo »

Błędy czytałeś ?
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Maxxum »

Może nieszczelny układ dolotowy powietrza. Wygląda jakby dostawał lewe powietrze.
Sprawdź wszystkie połączenia gumowe, tylko dokładnie. Czy nie ma jakiś pęknięć, czy nie są luźne itd.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Bogusieg »

Odkopię stary temat, ale nie widzę sensu zakładania nowego, bo i tytuł jest adekwatny do mojego problemu. Sprawa wygląda tak, że auto po odpaleniu trzyma 1200 obrotów i pracuje równo, jednak gdy silnik się rozgrzeje obroty stopniowo spadają, aż do takich rzędu 500-300, gdzie zaczyna telepać silnikiem i auto gaśnie. Podczas jazdy czuć delikatne szarpanie, a turbina praktycznie nie ładuje (jeszcze niedawno nie było z tym problemu). Dodatkowo wyświetla mi błąd nr. 16, czyli EGR. Próbowałem go czyścić, podmieniałem też na drugi, a nawet zmieniałem wszelkie zawory które są z nim podłączone, niestety błąd nadal się pojawia, jednak z moich obserwacji po zresetowaniu kompa błąd wyświetla się dopiero gdy silnik rozgrzeje się na tyle, że obroty zaczną wariować, dopóki trzyma te 1200, to check się nie zapala. Oprócz tego zauważyłem też że wystarczy nawet krótka ostrzejsza jazda, żeby kolektor wydechowy zaczął robić się czerwony. Na początku obstawiałem zapłon, jednak byłem na regulacji, i gość twierdzi, że ustawił mi dobrze. Sprawdzałem też szczelność dolotu, i znalazłem pęknięcie na rancie kolanka przy przepustnicy, jednak zostało to uszczelnione, mimo to nie widać żadnej poprawy. Dodam jeszcze, że w starej budzie silnik pracował dobrze, więc wygląda to na jakiś błąd popełniony przy przekładce silnika i montowaniu wszelkiego osprzętu, niestety komputer nie pokazuje żadnych innych błędów, które mogłyby nakierować na innego winowajcę tych problemów. Może spotkał się ktoś z choć trochę podobnymi dolegliwościami, i jest w stanie mi podpowiedzieć gdzie szukać winy, bo mi powoli zaczyna brakować już pomysłów :-|
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Maxxum »

A nie masz przypadkiem jeszcze oryginalnego katalizatora - jak tak, to może zapchany jest zwyczajnie.

Jeżeli było pęknięcie na kolanku dolotu do przepustnicy to jesteś pewien że go dobrze uszczelniłeś ? Tam jest bardzo duże ciśnienie i każda nieszczelność może powodować problemy.
To że błąd Ci wyświetla po restarcie kompa dopiero po rozgrzaniu silnika to normalne. Pytanie jeszcze jedno - jak długi czas Ci trzyma te 1200 obr/min ? Obroty po rozgrzaniu (krótkim w obecnych temperaturach) powinny spaść do 750 obr/min - nie niżej.

Nie wiem co jeszcze - może czujnik przepustnicy sprawdzić ? To że turbina nie ładuje dobrze to też dziwne - może jednak jest jeszcze jakaś nieszczelność w układzie dolotowym ?

Może jeszcze ktoś mądrzejszy coś podpowie :roll:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 86
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Galeria: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Bogusieg »

Maxxum pisze: 2020-04-30 23:01 A nie masz przypadkiem jeszcze oryginalnego katalizatora - jak tak, to może zapchany jest zwyczajnie.

Jeżeli było pęknięcie na kolanku dolotu do przepustnicy to jesteś pewien że go dobrze uszczelniłeś ? Tam jest bardzo duże ciśnienie i każda nieszczelność może powodować problemy.
To że błąd Ci wyświetla po restarcie kompa dopiero po rozgrzaniu silnika to normalne. Pytanie jeszcze jedno - jak długi czas Ci trzyma te 1200 obr/min ? Obroty po rozgrzaniu (krótkim w obecnych temperaturach) powinny spaść do 750 obr/min - nie niżej.

Nie wiem co jeszcze - może czujnik przepustnicy sprawdzić ? To że turbina nie ładuje dobrze to też dziwne - może jednak jest jeszcze jakaś nieszczelność w układzie dolotowym ?

Może jeszcze ktoś mądrzejszy coś podpowie :roll:
Kata brak, co do obrotów, to jeśli go tylko odpalę, to na postoju trzyma te 1200 nawet kilka minut, jeśli odpalę i jadę, to już po chwili jazdy i zatrzymaniu się obroty spadają tak nisko, dlatego domniemam, że to kwestia nagrzewania się silnika, bo gdy już się rozgrzeje i zgaszę to później są problemy z odpaleniem rozgrzanego silnika, muszę mu wciskać pedał gazu żeby załapał, a gdy już zapali na ciepłym silniku to od razu obroty spadają na poziom 500-300. Wychodzi też na to, że nie chyba ssania, no bo po odpaleniu powinien najpierw chyba trzymać chwilę 1500 obr a później dopiero zjechać na 750 :-k
Muszę jeszcze ogarnąć to kolanko na podmianę, ale to też nie będzie prosta sprawa, patrząc na ich dostępność :-|
Ostatnio zmieniony 2020-04-30 23:31 przez Bogusieg, łącznie zmieniany 3 razy.
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Nierówna praca silnika

Post autor: Lukasz »

Samochód sie zachowuje jak by mial nieszczelny dolot.A zdejmowales kolanko zeby go dobrze obejrzeć? Mi kiedys pękło na zgjeciu od spodu tak ze nie bylo widać a co najlepsze ze na jałowych obroty byly w miarę rowne a dopiero podczas dodawania gazu gdy zrobiło sie ciśnienie w dolocie to robiła się japa i samochód szarpal i nie mial mocy
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”