Filtr na odmę i jego rola??

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: Lisiu »

witam. chciał bym sobie zamontować filtr na odmę i interesuje mnie jakie pozytywne skutki da mi montaż tego "copka"??? czy może wręcz przeciwnie zaszkodzi to silnikowi???
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: raven »

Lisiu pisze: filtr na odmę
tak przy okazji.. co to jest i do czego. wiekszosc chyba nie wie :)
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: Lisiu »

raven pisze:
Lisiu pisze: filtr na odmę
tak przy okazji.. co to jest i do czego. wiekszosc chyba nie wie :)
jest to właśnie taki mały "stożek" montowany na odpowietrzniku pokrywy zaworow. z tym ze niewiem jakie korzyści on daje więc założyłem temat :)
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

A ja już myślałem że masz coś z płucami. |-o< #-o
Obrazek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Korzyści na pewno nie wielkie a ma on za zadanie filtrować opary oleju z silnika (przed montażem tego u mnie opary te spalał teraz nie :wink: ) tak więc odczucia mogą być bardziej duchowe że coś jest lepiej niż fizyczne :D Ja mam założone to cudo juz kawałek czasu i mogę powiedzieć jedno na pewno nie szkodzi a i nadaje ładniejszy wygląd silnikowi a dla chętnych co chcą sobie takie coś kupić i założyć polecam ten filterek bo taki mam :wink: ale tak na prawdę jest solidnie wykonany a http://www.toptuner.com/go/_info/?id=4063
lub taki
http://www.toptuner.com/go/_info/?id=4064
albo coś ciut tańsze
http://www.toptuner.com/go/_info/?id=3328
albo taki
http://www.toptuner.com/go/_info/?id=3327
Pozdrawiam a i końcówka filterka ma mieć 12 mm bo taki do naszych silniczków pasuje.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Poza filtrowaniem to jeszcze taki filtr ma ważniejsze zadanie...chodzi o to żeby powietrze wraz z ciepłymi oparami nie było kierowane do kolektora sącego tylko na zewnątrz.Zgodnie z zasadą im więcej zimnego powietrz w ukł.dolotowym tym lepiej. :lol:
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

KALII pisze:Poza filtrowaniem to jeszcze taki filtr ma ważniejsze zadanie...chodzi o to żeby powietrze wraz z ciepłymi oparami nie było kierowane do kolektora sącego tylko na zewnątrz.Zgodnie z zasadą im więcej zimnego powietrz w ukł.dolotowym tym lepiej. :lol:
Czyli może daje te 0,25 konia (jedna pęcinka+kopyto+udo+ kawałek kregosłupa konia) ?
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

KALII dobrze gadasz o tym zapomniałem napisać to prawda przy długiej jeździe nie ma takiego jak wcześniej znacznego spadku mocy jak by coś go muliło :wink: Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

KALII pisze:Poza filtrowaniem to jeszcze taki filtr ma ważniejsze zadanie...chodzi o to żeby powietrze wraz z ciepłymi oparami nie było kierowane do kolektora sącego tylko na zewnątrz.Zgodnie z zasadą im więcej zimnego powietrz w ukł.dolotowym tym lepiej. :lol:
A dokładniej rzecz ujmując żeby mniej oleju dostawało się do układu dolotu.
Plus tak jak pisałeś zimne powietrze.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Warto go zamontować przy filtrze stożkowym?
Da to coś? Polepszy pracę silnika?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Na pewno nie szkodzi ;) Montuj będzie nas dwóch :lol: :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Drzymek pisze:Warto go zamontować przy filtrze stożkowym?
Da to coś? Polepszy pracę silnika?
Polepszyć nie polepszy, teraz to już za późno, ale fajnie wygląda.
Jak by tak od nowości było to rozwiązane to na pewno by nie smrodziło w dolot. Osiągów na pewno nie podniesie.
Przed montażem najlepiej przeczyścić przepustnice, i dolot to w tedy ma to racje bytu.
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Zadanie odmy

Post autor: MAcieja87 »

Cześć. Czy mógł by ktoś powiedzieć za co dokładnie jest odpowiedzialna ta odma? Na początku tygodnia połamała mi się końcówka (co widać na zdjęciu) i wypadła sprężynka ze środka. Włożyłem samą końcówkę aby coś tam siedziało i nagle podniosły się obroty na poziomie ok 1100-1400. Wynalazłem sobie drugą, lecz okazało się że ta co przyszła ma inne oznaczenie. Na mojej było KL01 5C2, a na kupionej KL01 2C2. Niestety obroty nadal trzyma, nie wiem czy te "odmy" czymś się różniły.
Załączniki
odma
odma
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: Kocureq »

Widocznie łyka ci odmą lewe powietrze do dolotu - drugim koncem tego wezyka :)
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: MAcieja87 »

Okazało się że odma kolektor-przepływomierz pękła od dołu i prawdopodobnie przez to tak się stało. Myślałem że przez tamto z powodu zbiegu okoliczności i czasu :) w 100% nie potwierdzone ponieważ na tę chwilę mam rozkręcony silnik :)
Ostatnio zmieniony 2012-03-05 23:17 przez MAcieja87, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: MatiLP640 »

A tak z ciekawości obroty trzymały Ci jeden poziom czy skakały?
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Saperr
Posty: 135
Rejestracja: 2012-01-20 14:35
Samochód: Probe II V6 1994 LPG
Galeria: viewtopic.php?t=20003
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Zadanie odmy

Post autor: Saperr »

MAcieja87 pisze: Włożyłem samą końcówkę aby coś tam siedziało i nagle podniosły się obroty na poziomie ok 1100-1400.
Czyżby dodatkowej mocy dostał? :lol: A wlasnie obroty caly czas skakaly miedzy 1100-1400? Jaka roznica w jeździe po takim "zabiegu"? :D
Riding myy car...
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: MAcieja87 »

-- oryginalny post 2012-03-05 23:24 --

Stojąc na postoju to tak trzymały jeden poziom, gorzej było podczas jazdy, bo w momencie wciśnięcia sprzęgła aby zmienić bieg potrafiły same skoczyć do ponad 3000. Zatrzymując się na światłach potrafiły się zawiesić nawet na poziomie 2000 i powoli spadało, ale nigdy poniżej 1100. Jeździło się beznadziejnie, wydawał się dużo słabszy. Jeszcze w 100% nie jestem pewny czy to przez odmę od przepływomierza ale tak mi się wydaje, bo jak pisałem była pęknięta od dołu.

-- dodano 2012-03-15 23:04 --

I wyszło, że to nie to było przyczyną takich obrotów. Prawdopodobnie jest coś z przepustnicą, ponieważ przy tak wysokich obrotach znajomy ręką delikatnie docisnął przepustnicę i wszystko powraca do normy, po puszczeniu znowu obroty szaleją, z tym, że jeszcze na wyższym poziomie bo 2000-3000.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: Kocureq »

Syf blokuje i nie pozwala się zamknąć? :)
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: MAcieja87 »

No właśnie jestem po "remoncie" (niestety nie kompletnym) i przepustnica była czyszczona, a zaczęło się tak dziać przed remontem jak i po...
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: MatiLP640 »

Nie wiem bo nie miałem nigdy takiego problemu ale jedyna rzecz jaka mi przychodzi to źle wyregulowany TPS...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: CBR »

Ja myślę że przepływka.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: MatiLP640 »

No ale czemu by przestawało jak przepustnice naciśnie? Przecież przepływka a przepustnica to dwie różne rzeczy ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: MAcieja87 »

regulacja TPS pomogła :) wszystko wróciło do normy
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Filtr na odmę i jego rola??

Post autor: MatiLP640 »

a nie mówiłem? :mrgreen: jednak się coś znam na Probe :P
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”