Płyny

swirek
Posty: 11
Rejestracja: 2005-11-25 19:56

Płyny

Post autor: swirek »

Witam. Mam pytanko. Otoz mam Probe I 2.2 GT z 92r. i chcialbym sie dowiedziec ile powinno mi wejsc plynu chlodzacego w caly obieg? Aha tak przy okazji to jaki byscie mi polecali olej do silnika i jakie swiece? Moze ktos z Lodzi by sie zaoferowal z pomoca albo chociaz z kontaktem na kom? Jak cos to piszcie na priv. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

7,5 litra chłodzenie ma pojemności.

olej najlepiej kujawski z pierwszego tłoczenia (dobry półsyntety broń boże mineral, a najlepiej syntetyk)

Świece NGK i kable też najlepiej z serii Iridium ZX
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

U mnie poprzedni właściciel lał mineralny i teraz mam problem z przejściem na półsyntetyczny. Mój mechanik nie poleca syntetycznego do tak starych samochodów ale może się myli.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A jak stary jest Twój mechanik?? :lol:
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Sqad każdy mechanik będzie się bał przejścia z minerała na syntetyk
bo jak się silnik rozszczelni to on będzie musiał za to płacić
dlatego wolą mówić że jak wlany minerał to wlewać tylko minerał
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Mechanik nie jest taki stary, ma najwyżej 32 lata :D Mówi że po mineralnym zostaje osad i jak się zaleje półsyntetyku to ten cały osad może odczepić się od ścianek silnika i będzie niedobrze. U mnie przy następnej wymianie jest szansa że zaleje półsyntetyk bo silnik jeszcze nie jest tak uwalony.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

No to widzę że mechanik dobrze gada a druga sprawa to taka że nie chodzi o uwalenie silnika z wierzchu nagar z oleju zostaje wszędzie na uszczelniaczach i też na cylindrach a co się stanie jeśli zmyje się ten osad z cylinderków to już tłumaczyć nie będe i do tego osad z uszczelniaczy zaworów z turbinki jak chcesz zobaczyć to wpadnij do Przasnysza to ci pokaże.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Bzdury panowie piszecie, jeśli silnik jest w dobrym stanie to można śmiało lać syntetyk. Robiłem w swojej jedynce przejście z minerala na syntetyka, i było bez problemowo. Jak zaczyna brać olej to nie załata się tego faktu lejące żelowe mineralne szczochy.
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

no tak macie racje ze syntetyk jest najlepszy i wogole ale jednak czy lejac tak rzadki olej nie beda klepac popychacze zaworow a co za tym idzie ze samochodzik bedzie chodzil jak traktor? ja narazie leje polsyntetyka z tym ze silniczek byl po remoncie i nie mam zadnego nagaru bo wszywstko zostalo usuniete ale chce go zalac syntetykiem tylko wlasnie ciekawe czy ta cala hydraulika od zaworow bedzie duzo glosniej chodzic na takim oleju?? - dodatkowo jako ze rozbieralem juz kilka turbinek w probku moge powiedziec ze oderwanie sie nagaru olejowego po nalaniu syntetyka moze byc bardzo niebezpieczne dla turbinki poniewaz kanaliki olejowe maja tam srednice ok 1mm dlatego taki nagar moze z latwoscia pozatykac te kanaliki i momentalnie zatrze sie wirnik
Ostatnio zmieniony 2006-01-23 00:00 przez kicur, łącznie zmieniany 1 raz.
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A widzisz Sqad jeśli jest w dobrym stanie(jeśli) niestety okazał się że nie jest w tak dobrej kondycji jak jego właściciel i właściciel dolewa teraz oleju 1,5 steki na tysiąc km. :cry:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

kicur pisze:no tak macie racje ze syntetyk jest najlepszy i wogole ale jednak czy lejac tak rzadki olej nie beda klepac popychacze zaworow a co za tym idzie ze samochodzik bedzie chodzil jak traktor? ja narazie leje polsyntetyka z tym ze silniczek byl po remoncie i nie mam zadnego nagaru bo wszywstko zostalo usuniete ale chce go zalac syntetykiem tylko wlasnie ciekawe czy ta cala hydraulika od zaworow bedzie duzo glosniej chodzic na takim oleju??
Dlaczego podchodziszdo syntetyka jak do gęstego rzadkiego oleju przecież są i syntetyki gęste np. 10W50, ale w zime nie jest to chyba najlepszy pomysł, a znowu 5W30 jako że jest rzadki jest dobry na mrozy, ale po nagrzaniu może być za rzadki dla turbiny. 10W40 albo 5W40 syntetyczny ma dokładnie taką samą gęstość jak 10W40 półsyntetyk czy mineral. Więc nie wiem o co chodzi.
Możesz śmiało lać 5W50 ja tak zrobiłem w jedynce, tylko nie było takich mrozów.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

A ja zapraszam wpierw do zapoznania się z odpowiednią lekturą nim zaczniecie dyskutować jaki olej jest najlepszy, co lać do auta, przy jakich temperaturach mają odpowiednie parametry, itp.
Każdy wie jaki olej jest najlepszy, ale nie wie dlaczego, co to znaczy za gęst lub za rzadki, jaka jest lepkość, a gdzie odpowiednie argumenty na to.
Zapoznajcie się z tabelkami i będzie wszystko jasne.
:arrow: http://www.off-road.pl/modules.php?name ... le&sid=241
Tylko nie sugerujcie się tym, że jest to na stronie Off-Road'u, bo akurat tam znalazłem obszerny materiał.

Najciekawsze jest prawie na samym końcu.

Ja osobiście z powodzeniem stosuje Shell Helix Ultra Racing 10W-60i jestem bardzo zadowolony.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Nie przekonuje mnie ten artykuł, wedle niego powinienem mieć już silnik do remontu. Niestety Voodoo co strona to teoria, tak samo jak co osoba to teoria.

Wedle tego co oni piszą im gęstszy tym lepszy, może w terenówkach gdzie z regułu pierścionki są do roboty, a często oni jeżdżą łazikami gdzie luz tłoka w cylindrze ma 0,5cm to można lać 20W50 he he. Ostatnio pokazywali jak podgrzewali miski olejowe, powodzenia z tkimi olejami. Zresztą koleś pisze: "W terenowym" a my chyba takimi nie jeździmy
Ja już natrzepałem się po stronach w poszukiwaniu oleju do mojego silnika, i bardzo dużo ludzi go leje za granicą. Wysoka jakość, przy bardzo małych oporach smrowania (niska lepkość) to jest to co tygryski lubią najbardziej.
W naszych silnika gęsty olej stawia bardzo ale to bardzo duże opory a jeśli olej jest gęsty to jeszcze się to pogarsza.
Jak by do RX8 zalać gęsty olej to ten silnik przestał by się kręcić :lol:

Jeśli ktoś chce zalać rzadki olej może to robić aleniech to będzie olej wysokiej klasy, bo może zanikać smarowanie na niskiej klasy oleju. To w takim wypadku lepiej zalać gęstszy jeśli ma to być coś taniego.

Mojego oleju to nawet nie ma kategorii dlaniego w tabelkach :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”